شنبه 25 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چرا عکسی از جنازه ی آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر نشد؟

نگام – شاید بتوان درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از پیچیده ترین و اسرار آمیز ترین مرگ هایی دانست که پس از انقلاب اسلامی در میان شخصیت های شناخته شده به وقوع پیوسته که روز به روز بر ابهامات آن افزوده شده و از طرفی اسراری که همه روزه پیرامون این اتفاق از زبان افراد موثق بازگو می شود.

hashemi.negaam-2225.jpg

با توجه به این که امروزه در عصر دیجیتال و تکنولوژی به سر می بریم و نظر به دسترس بودن انواع ابزار آلات برای ثبت کوچکترین اتفاق ، تصویر برداری لحظه ای از وقایع امروزه به امری بسیار ساده و ابتدایی تبدیل شده و هر گونه اتفاقی با زبان تصویر به سهولت قابل ثبت و ضبط است ، اما یکی از سوال های مطروحه در خصوص مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی این است که چگونه تا کنون حتی یک تصویر از جنازه آیت الله منتشر نشده است؟!

این در حالی است که تاکنون و طی این چند سال تصاویری از جنازه بزرگانی چون آیات منتظری ، بهجت ، خزعلی ، طبسی و مهدوی کنی در رسانه ها منتشر شد اما جای تعجب است که هنوز از آیت الله هاشمی رفسنجانی که شخصیتی شناخته شده تر از بزرگان قبلی بود و امکانات بیشتری نیز پیرامون ایشان برای ثبت تصویر جنازه وی وجود داشت ، این اتفاق حتی در حد یک تصویر کوچک نیز تا کنون دیده نشده است ؟!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این ابهام را وقتی در کنار اخباری که از منابع موثق و مطلع به دست آمده قرار می دهیم پی به راز این ماجرا می بریم که شاید جنازه ی آیت الله هاشمی به گونه ای بوده که عملا امکان انتشار تصویری از آن به دلیل نحوه مرگ ایشان که طبیعی نبوده ، وجود نداشته است .

بر اساس اظهارات فردی به نام منتظر قائم در چند ماه گذشته که در قالب یک فایل صوتی در میان اصول گرایان منتشر شده ، در جریان دیدار چند ماه قبل رهبری با احمدی نژاد و منع او از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ، رهبری در پایان دیدار خبر از مساعد نبودن حال آیت الله هاشمی رفسنجانی داده و تاکید می کند چون حیات آقای هاشمی به پایان امسال نیز نمی رسد و از طرفی ، اسفند ماه سال جاری نیز ، زمان صدور حکم جدید برای رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است ، این نوید به احمدی نژاد توسط رهبری داده می شود که حکم ریاست مجمع به او اعطاء خواهد شد و وی فعالیت های خود را در سطح ریاست جمهوری تنزل ندهد ، در ادامه این فایل صوتی منتظر قائم بر تبدیل دفاتر احمدی نژاد در استان ها به دفاتر استانی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید می کند .

از سوی دیگر خبرهای موثق از ملاقات دو عضو برجسته سپاه که نام و هویت آن ها تاکنون فاش نشده با آیت الله هاشمی پس از اتمام جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حکایت دارد ، ضمن آن که بر اساس شهادت اکثریت اعضای مجمع در جلسه صبح آن روز مجمع ، حال آیت الله هاشمی کاملا مساعد بوده و هیچ اثری از کسالت در وی مشاهد نشده بود ، اما ملاقات این دو فرمانده ارشد سپاه و اتفاقات پس از آن از اسراری است که بر ابهامات این واقعه تاریخی می افزاید .

پس از جلسه ، آیت الله هاشمی تصمیم به رفتن به سمت مجموعه ورزشی متعلق به مجمع تشخیص در منطقه کوشک می گیرد و قبل از رسیدن به مکان مورد اشاره تاکید می نماید که هیچ کس حتی محافظان نباید با او همراه شوند و هم چنین از اطرافیان خود می خواهد که تمامی دوربین های مجموعه ورزشی خاموش شوند .

کنکاش در این ماجرا با توجه به تقارن این ایام با سالگرد شهادت امیر کبیر و لقب سردار سازندگی که به آیت الله هاشمی تعلق گرفت و نیز تالیف کتابی توسط ایشان در بیان شخصیت امیر کبیر ، و هم چنین بررسی واقعه تاریخی شهادت امیر کبیر در حمام فین کاشان ، تشابهی عجیب در این ماجرای مرموز با شهادت امیر کبیر را نیز آشکار می کند ، بدین سان که همان گونه که امیر کبیر تن به کشته شدن در برابر جلادان ناصر الدین شاه داد ، آیت الله هاشمی هم پس از ملاقات با دو فرمانده ارشد سپاه نیز تن به کشته شدن خود داده و از آن جا که حفظ نظام و انقلاب در منظر او دارای اهمیت ویژه ای بوده با جانفشانی ، حاضر شده به تنهایی به سمت قتلگاه خود رفته و شرایطی را ایجاد کند که هیچ کس همراه او نبوده و هیچ شاهدی بر قتل او وجود نداشته باشد.

در طول این سال ها بارها و بارها نقل های مختلفی از خود گذشتگی آیت الله هاشمی به خاطر حفظ نظام و انقلاب به گوش رسیده که اکنون به یکی از آن نمونه ها اشاره می شود : در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ که با هجمه سنگین و سازماندهی شده سپاه و توزیع چند میلیونی بولتن ها و سی دی هایی بر علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی همراه بود ، اعضای ستاد آیت الله هاشمی توانسته بودند نفرات اصلی و سر نخ های ماجرا را شناسایی و به صورت مستند در اختیار آیت الله هاشمی قرار دهند ، و قرار بود آیت الله هاشمی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ در جریان مصاحبه با شبکه دوم سیما ، این اسناد را در اختیار افکار عمومی قرار دهد که بی شک در نتیجه انتخابات موثر بود و می توانست ورق را به نفع ایشان تغییر دهد ، اما مصاحبه تمام می شود و آیت الله ابدا حاضر نمی شود در مصاحبه خود در این رابطه سخنی بگوید ، وقتی اعضای ستاد پس از اتمام مصاحبه نزد آیت الله رفته و به جهت از دست رفتن این فرصت طلایی معترض می شوند وی در پاسخ می گوید دیدم که این افراد بچه های مخلص انقلاب و جبهه رفته ای هستند که حالا با من دشمنی دارند اما با انقلاب مشکل ندارند لذا گفتم از حق خودم بگذرم تا انقلاب آسیب نبیند حتی اگر نتیجه انتخابات به ضرر من تمام شود .

و گویا طراحان قتل در سپاه و بیت رهبری هم با علم به این روحیه آیت الله هاشمی از او می خواهند این بار حفظ نظام در فدا شدن و حذف فیزیکی ایشان تبلور یافته و او هم برای تداوم انقلاب از جان خویش گذشته و علاوه بر آن حاضر نشده حتی از حواشی پیرامونی این اتفاق هم پس از مرگش پرده برداری شود.

بر اساس اخبار موثق سر آیت الله هاشمی توسط دو نفر در استخر زیر آب برده می شود و علت مرگ ایشان خفگی در آب بوده ، و برای ظاهر سازی ، جنازه بی جان ایشان به بیمارستان منتقل می شود ، به گونه ای که پس از مرگ چه در بیمارستان و چه هنگام مراسم غسل و کفن بارها از دهان ایشان آب خارج شده و آثار خفگی در چهره ایشان مشهود بوده است .

وزیر بهداشت نیز در شب اول پس از در گذشت ایشان از نبود تیم پزشکی همراه خبر می دهد اما گویا با اشاره ای که بعدا به او شده مجبور به تصحیح این گفته خود می شود .

نکته قابل توجه این که آیت الله هاشمی به مشاور خود غلامعلی رجایی گفته بود : اخیرا یک پزشک از آلمان آمده و یک دستگاه جدید هم با خودش آورده بود و قلب من را معاینه کرد و گفت شما قلب یک جوان ٢٠ساله را دارید. من دست‌هایم را بالا بردم و گفتم خدا را شکر. ایشان گفتند من هیچ چیزیم نیست. ” ، لذا فرض سکته قلبی با توجه به این نقل قول از افراد مورد اعتماد آقای هاشمی کاملا مخدوش است .

علاوه بر تشابه تاریخی این ماجرا با شهادت امیر کبیر وجه تشابه تاریخی دیگری هم بر این مرگ تاریخی می توان یافت و آن تظاهری است که مامون پس از شهادت امام رضا علیه السلام در تکریم شخصیت ایشان نمود ، مامون هم چند سال از امام رضا کوچکتر بود و به ظاهر جایگاهی فراتر از آن امام داشت اما نتوانست نفوذ امام در بین مردم را تحمل کند و خود دستور قتل امام را صادر کرد و امام نیز تن به این شهادت داد ، در تاریخ هم حضور مامون در مراسم نماز میت و تشییع امام نیز نقل شده که می توان میان آن واقعه تاریخی با قتل آیت الله هاشمی رفسنجانی هم وجه تشابه عجیبی یافت .

بر اساس اخبار موثق دریافتی بسیاری از افراد و مسئولان برجسته نظام از این ماجرا مطلع اما همگی تهدید شده اند چنان چه از زوایای پنهانی این حادثه کوچکترین اطلاع رسانی توسط آنان صورت پذیرد سرنوشتی هم چون آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ایشان رقم خواهد خورد ، اما امید است با استقرار عدالت و پایان دیکتاتوری در میهن عزیزمان ، زوایای این حادثه مرموز و اتفاقاتی از این دست بر همگان روشن شود.

البته احتمال انتشار تصاویری از جنازه آیت الله هاشمی پس از انتشار این خبر حتی توسط خانواده ایشان به اجبار وجود دارد که احتمالا با فتوشاپ ، تنظیم های لازم روی آن صورت خواهد گرفت اما آن چه که به عنوان واقعیت ماجرا مشخص است ، آثار خفگی و کبودی در چهره آیت الله هاشمی پس از مرگ مشهود بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016