دوشنبه 27 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روایت ناطق‌نوری از شب ردصلاحیت هاشمی

220296_951.jpg

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری امروز سخنران مراسم هفتم درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او در طی سخنانش بغض می کرد و از مردم خواست تکبیر نگویند.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم هفتم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام با حواشی همراه بود. حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری که نطقش گهگاه با بغض گره می خورد، سخنانش را با این شعر شروع کرد: خوشا آنان که با عزت ز گیتی بساط خویش برچیدند و رفتند/ ز کالاهای آشفته بازار محبت را پسندیدند و رفتند/خوشا آنان که در این صحنه خاک چو خورشیدی درخشیدند و رفتند/خوشا آنان که پا در وادی دوست نهادند و نلغزیدند و رفتند . شیخ نور شعرش را در حالی می خواند که بغض گلویش را گرفته بود و اما مجالی برای گریه نداشت.

روایت ناطق‌نوری از اولین روز بعد از رد صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی:

ناطق نوری پس از چند دقیقه گفتن از احادیث، رسید به فصل زندگی آیت الله هاشمی و گفت: "هاشمی زنده است". اما هنوز سخنش تمام نشده بود که یکی از حاضران فریاد به تکبیر بلند کرد. تا اینکه او در همان ابتدای جلسه که معلوم بود می خواهد سخن به درازا ببرد، به مستمعین جلسه گفت: شاید خیلی از جاهای حرفهای من تکبیر داشته باشد اما اجازه بدهید رشته کلام از دستم در نرود و از طرفی هم شاید به وقت نماز برسیم و حرفها روی زمین بماند؛ پس بگذارید اداره جلسه بر عهده من باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او آیاتی از قرآن را نیز درباره مرحوم هاشمی رفسنجانی خواند. ناطق نوری گفت: وقتی قرار شد در این مجلس باشکوه سخنران باشم، فکر می کردم چه آیه ای از آیات قرآن را که مناسب این مجلس و مناسب آن شخصیت است و او مصداق این آیه است انتخاب کنم. به قرآن مراجعه کردم انصافا دیدم یک آیه، دو آیه، پنج آیه، 10 آیه و بلکه بیشتر آیاتی است که اگر انسان کمترین دقت را داشته باشد می تواند بگوید آیت الله هاشمی مصداق این نوع آیات است. همه آنها را نمی شود گفت فرصت سخنرانی نیز آنقدر نیست که به خواندن آن آیات بسنده کنم. اجمالا چهار-پنج آیه را انتخاب کردم. فقط قرائت می کنم و رد می شوم. بعد بحثم را شروع می کنم. آیاتی که به حق مرحوم آیت الله هاشمی مصداق کامل آیه 54 سوره مائده، آیه 96 سوره مریم، آیه 100 سوره توبه، آیه 30 سوره فصلت و آیه وَالَّذِينَ جَاءُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ است. یا یکی از آن ها سوره مریم آیه ی ٩٦ است.کسانی که به عمل صالح ایمان دارند نزد مردم عزیز هستند، این اجتماع امروز،ختمی که توسط مقام معظم رهبری گرفته شد ،اجتماع قم و اجتماعات شهرهای دیگر این موضوع را نشان نمی دهد؟

وی در ادامه به ماجرای رد صلاحت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و گفت: زمانی‌که صلاحیت ایشان را برای انتخابات ریاست جمهوری به هر دلیلی رد کردند که البته به مخیله ما هم خطور نمی کرد که این اتفاق بیفتد، در حال آماده شدن برای رفتن به سفر بودم که با شنیدن این خبر، سفرم را لغو کردم و بازگشتم ، دیدم این بی معرفتی است که به سفر بروم. به دیدار ایشان به خانه اش رفتم و دیدم که او با خنده به استقبال من آمد. به من گفت وقتی برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم و استقبال و اشک شوق مردم را دیدم احساس کردم بار سنگینی بر دوش من است، اما وقتی خبر رد صلاحیتم اعلام شد، آرام ترین شب زندگی ام بود؛ چرا که باری از دوش من برداشته شد و وظیفه ام را هم انجام دادم. من از آیت الله هاشمی پرسیدم حالا می خواهی چه کنی و ایشان پاسخ داد مردم را به پای صندوق رای دعوت می کنم زیرا انقلاب و نظام است که اهمیت دارد.

نقل‌قول ناطق‌نوری از سردار سلیمانی درباره هاشمی‌رفسنجانی:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016