دوشنبه 27 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تیراندازی پدافند هوایی در تهران

03-0b50a29cd3d7.jpg

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) - دقایقی پیش در حوالی منطقه انقلاب تهران سامانه‌های پدافند هوایی مستقردر منطقه اقدام به شلیک گلوله کردند.

به گزارش انتخاب، در هنگام ارسال این خبر صدای شلیک گلوله به طرف شی ناشناس در آسمان تهران هنوز به گوش می رسید.

ناصربخت معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران گفت: هدف یک پرنده بدون سرنشین بوده که وارد منطقه ممنوعه شده و توسط سامانه‌های پدافندی ساقط شده است

وی افزود: پس از رویت این ریزپرنده پدافند هوایی بیت و دانشگاه به سمت این شی شلیک کردند و نهایتا پدافند هوایی دانشگاه این ریزپرنده را ساقط کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناصربخت اضافه کرد: هنوز معلوم نیست این ریزپرنده متعلق به کدام نهاد و سازمان بود که با پیدا کردن لاشه آن تحقیقات آغاز می‌شود. اکنون تحقیقات در حال انجام شدن است.

از سوی دیگر، معاون عملیات پدافند خاتم الانبیا گفت: صدایی که شنیده شد صدای آمادگی و امنیت کامل است و موضوع نگران کننده ای وجود ندارد.

وی افزود: یک فروند کوآد کوپتر بسیار سبک وارد محدود پرواز ممنوع شده بود که مورد اصابت قرار گرفت. پرنده بلافاصله از محدود خارج شده است. پس از خروج پرنده از منطقه پرواز ممنوع تیراندازی متوقف شد.

***

دویچه وله:
شلیک ضد هوایی در تهران

فرماندار تهران می‌گوید، پدافند هوایی به یک پهپاد که وارد منطقه پرواز ممنوع تهران شده بود، شلیک کرده است. اهالی منطقه به خیابان‌ها ریخته‌اند و به آسمان نگاه می‌کنند.

محل شلیک ضد هوایی، منطقه میدان انقلاب تهران اعلام شده است. خبرگزاری ایسنا و شماری از سایت‌های خبری فقط خبر شنیده شدن شلیک ضدهوایی را منتشر کرده‌اند. اما اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه منتشر نشده است. در خبری که توسط ایسنا منتشر شده آمده است که شلیک گلوله به سوی یک شئی ناشناس در آسمان تهران بوده است.

مردم تهران به ویژه ساکنان خیابان انقلاب و خیابان‌های مجاور از خانه‌های خود بیرون آمده و در خیابان‌ها گرد آمده‌اند و به آسمان نگاه می‌کنند.

هدف یک پهپاد بوده است

فرماندار تهران، عیسی فرهادی به خبرنگاران گفته است که سامانه پدافند هوایی مستقر در منطقه میدان انقلاب به سوی یک پهپاد که گویا وارد منطقه پرواز ممنوعه شده بود، شلیک کرده است. خبر شلیک این ضدهوایی دقایقی پیش از ساعت ۱۷ به وقت ایران گزارش شده است.

عیسی فرهادی گفته است: «شلیک‌ها به سمت یک پهپاد در آسمان در منطقه پرواز ممنوع تهران صورت گرفته است.» او تاکید کرده است که مشخص نیست این پهپاد به چه کشوری تعلق داشته است. در عین حال فرماندار تهران اعلام کرده که جای نگرانی نیست و اوضاع تحت کنترل است.

معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران، ناصر بخت، ضمن انتشار خبر شلیک ضدهوایی مدعی شده که این پهپاد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016