سه شنبه 28 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دلیل پلمب دفاتر مشاوران هاشمی رفسنجانی

شرق: پلمب دفتر مشاوران آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مركز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام تا قبل از ماجرای شلیك ضدهوایی‌ها در تهران، مهم‌ترین خبر روز گذشته بود. دفتر یاسر هاشمی، علی محمد بشارتی، مرتضی الویری، حجج اسلام عباسی‌فرد، نوری‌شاهرودی، لطفی، رستگاری، یونسی و مرادی روز گذشته در طبقه هشتم ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک پلمب شد. پرسش اصلی این بود كه پلمب از سوی چه نهادی و چرا صورت گرفته است. «محمود علیزاده‌طباطبایی»، وكیل خانواده هاشمی، روز گذشته به ایرنا گفت این اقدام قضائی نبوده و از طرف مجموعه اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است.

«رضا سلیمانی»، روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته به «شرق» گفت: «من هیچ خبری ندارم. اتفاقی كه در نیاوران افتاده در حوزه كاری آقای ولایتی است. جزئیات را آنها در جریان هستند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پاسخ مشخص را «محمدحسن مشكوری»، مسئول روابط عمومی مركز تحقیقات استرات‍ژیك مجمع، داد. او به «شرق» گفت: «این پلمب موقت است. چون ما زیر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم، برای یك بخش‌هایی به لحاظ اداری موقتا محدودیت ایجاد شده است».

او با اشاره به اینكه این اقدام از طرف حراست صورت گرفته است، گفت: «حراست‌ها مستقل هستند؛ اما هر دستوری می‌گیرند قطعا مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان آن است». مشكوری همچنین به ایرنا گفت: «این اقدام روال طبیعی و مربوط به همه شخصیت‌های برجسته است و دلیل آن نیز محفوظ‌بودن اسناد و مدارک دارای طبقه‌بندی است. پلمب‌شدن دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با دستور حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته و این محدودیت به‌زودی برطرف می‌شود».

بااین‌حال، رئیس حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در واکنش به اظهارات مدیر روابط‌عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی‌بر اینکه پلمب‌شدن دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی از سوی حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، به ایلنا گفت: «ما چنین دستوری را صادر نکرده‌ایم. از پلمب دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی اطلاع دقیقی ندارم و چنین دستوری از سوی حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر نشده است».

«مرتضی الویری»، از مشاوران رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم روز گذشته پلمب دفاتر مشاوران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع را تأیید كرد.

«الویری» دیروز با تأیید این خبر به ایلنا گفت: «دفتر مشاوران آیت‌الله هاشمی در این مرکز پلمب شده؛ اما دلیل آن اعلام نشده است. دو روز قبل تلفنی موضوع پلمب دفتر را اطلاع دادند و روز گذشته گفتند موقتا جایگزینی برای دفتر در مکانی دیگر در نظر گرفته می‌شود؛ اما امروز گفتند این جایگزین مشخص نشده و به بنده اعلام شد تا شنبه و تا مشخص‌شدن وضعیت صبر کنم».

روز گذشته شنیده شد كه علی‌اكبر ولایتی، رئیس مركز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، از زیرمجموعه خود خواسته حواسشان به اسناد آقای هاشمی باشد و به دنبال همین اتفاق، فروزش، معاون اجرائی مركز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفاتر مشاوران را پلمب كرده است. این درحالی است كه دفتر فروزش در گفت‌وگو با «شرق» از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016