پنجشنبه 30 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هرآنچه که باید در مورد پلاسکو بدانید

در ابتدای دهه چهل واحدهای تجاری اين ساختمان به صورت قسطی به ۴۵۰ هزار ريال واگذار می شد (ماهانه ۱۰ ريال).

ساختمان پلاسکو یکی از قدیمی ترین‌ ساختمان‌های تهران صبح امروز به دلیل آتش سوزی فروریخت.

به گزارش عصر ایران، ساختمان پلاسکو از معروف ترین ساختمان توزیع عمده انواع پوشک به ویژه پوشاک مردان تهران بود.از این ساختمان به عنوان اولین ساختمان مدرن و مرتفع در تهران یاد می‌شد. این مرکز خرید از یک ساختمان ۱۷ طبقه تشکیل شده بود. کار بنای این ساختمان در سال ۱۳۴۲ به پایان رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این ساختمان به سبك ساختمان‌هاي آمريكايي در تهران ساخته شد. اين ساختمان كه بلندترين ارتفاع تهران محسوب مي‌شد، به سرعت گروه كثيري را به خود جذب كرد، سوار شدن بر آسانسورهاي بزرگ آن و تماشاي تهران كه از پنجره‌هاي بزرگ رستوران طبقه بالا ديده مي‌شد دلمشغولي مردمي بود كه براي ديدن شهر از سطح بالا در آن روزها مدام اتوبوس‌هاي دوطبقه سوار مي‌شدند و در طبقه بالاي آن مي‌نشستند، فقط به قصد سياحت. پلاسكو كه در ضلع غربي خود جاي بزرگي براي آگهي‌هاي نئون تعبيه كرده بود ۱۶ طبقه داشت و دو طبقه زيرزمين و ۴ نوع آسانسور، يك ساختمان تجاري بود كه در هر طبقه آن ۲۰ واحد قرار داشت.

در ابتداي دهه چهل واحدهاي تجاري اين ساختمان به صورت قسطي به ۴۵۰ هزار ريال واگذار مي‌شد. در سال ۱۳۵۴ هژبر يزداني سرمايه‌دار معروف اين ساختمان را از حبيب القانيان به ۲۰۰ ميليون ريال خريد. از جمله اتفاق‌هاي مهم در اين ساختمان چندين خودكشي پرسر و صدا بود.

در سال ۱۳۵۸ اين ساختمان با حكم دادگاه مصادره شد و به تملك بنياد مستضعفان درآمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016