یکشنبه 3 بهمن 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

حال آيت‌الله جنتي خوب است

IMG_5564.JPG

شرق: شايعه بستري‌شدن دبير شوراي نگهبان تكذيب شد. عباسعلی کدخدایی ديروز با اشاره به اخبار منتشرشده درباره انتقال آیت‌الله جنتی به یکی از بیمارستان‌های قم به ايلنا گفت: «این خبر از اساس تکذیب می‌شود. حال آیت‌الله جنتی خوب است و من صبح شنبه در شورای نگهبان با ایشان جلسه داشتم». او به ايرنا هم گفت: «جلسه شورای نگهبان برای ادامه بررسی لایحه برنامه ششم ديروز تشکیل شد و تا ظهر هم ادامه داشت». او گفت که تا ماده ۲۴ مورد رسیدگی واقع شد. به گزارش جماران، علی جنتی، فرزند آیت‌الله جنتی، نیز در همين پيوند گفت: «روز گذشته با پدرم صحبت کردم، در منزل بودند و حالشان خوب است». آن‌طور كه از اخبار برمي‌آيد، فردي كه در بيمارستان بستري شده، آيت‌الله شب‌زنده‌دار، ديگر عضو فقيه شوراي نگهبان، است. ایلنا به نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نوشت: «آیت‌الله جنتی در بیمارستان ولی‌عصر(عج) قم بستری نیست. آیت‌الله شب‌زنده‌دار، عضو دیگر شورای نگهبان، بستری شده است و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله ٨٩ ساله دقيقا يك‌ماه تا ٩٠ ساله‌شدن فاصله دارد (متولد سوم اسفند ١٣٠٥). آيت‌الله جنتي اخيرا از سوي مقام معظم رهبري دوباره به‌عنوان عضو فقيه شوراي نگهبان منصوب شده است و با رأي ساير اعضا بار ديگر در سمت دبيري شوراي نگهبان ابقا شد. او در انتخابات اسفندماه سال گذشته مجلس خبرگان، تنها فرد خارج از لیست ائتلاف فراگیر اميد بود كه از تهران وارد مجلس خبرگان شد. آيت‌الله جنتي نفر آخر راه‌يافته از تهران بود، اما با رأي اعضا به رياست مجلس خبرگان رسيد. احمد جنتی همچنين عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و امام‌جمعه موقت تهران است كه به علت كسالت در اين سال‌هاي اخير كمتر در نماز جمعه تهران حاضر مي‌شود. آيت‌الله جنتی از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را برعهده داشته ‌است. او در سال ۱۳۸۶ در انتخابات ریاست مجلس خبرگان از اکبر هاشمی‌رفسنجانی شکست خورد، اما در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در رقابت با هاشمی‌شاهرودی و امینی با ۵۱ رأی، رئیس مجلس خبرگان شد. آيت‌الله احمد جنتی در روستای لادان (اینک محله لادان واقع در خیابان کهندژ) از بلوک ماربین، واقع در سه‌کیلومتری غرب اصفهان متولد شد. او چهار پسر به نام علی، حسن، حسین و محمد داشت. علی جنتی، فرزند آيت‌الله جنتي و وزير پيشين ارشاد از همراهان محمد منتظری در مبارزات مسلحانه در پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران بوده ‌است و پس از انقلاب در دوره‌های مختلف، ریاست صداوسیمای استان خوزستان، استانداری خوزستان، استانداری خراسان، ریاست دفتر هاشمی‌رفسنجانی، سفیر ایران در کویت، معاونت سیاسی وزیر کشور در دوره احمدی‌نژاد را برعهده داشته‌ است و در دوره حسن روحانی، وزیر فرهنگ و ارشاد شد. او که از حامیان مرحوم آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود، در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد سفیر ایران در کویت بود که در سال ۱۳۸۹ از این مقام برکنار شد. جنتي بارها اعلام كرده بود كه در مواضع سياسي – فرهنگي‌اش برخلاف پدر، به هاشمي‌رفسنجاني نزديك بوده است. حسن جنتی، دیگر پسر آيت‌آلله جنتي، در دیار پدری (لادان اصفهان) به نجاری مشغول است و محمد جنتی نیز کارمند سازمان تبلیغات اسلامی تهران است. همسر آیت‌الله جنتی، صدیقه مظاهری (جان‌نثاری)، شامگاه ششم فروردین ۱۳۹۴ به دلیل کهولت سن و ایست قلبی درگذشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016