Click for Amazing Phone Card








شنبه 10 بهمن 1383

امیر محبیان: هاشمی قطعا ولی به تدریج وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود و همه معادلات سیاسى را به هم مى ریزد، مهر

دکتر امیر محبیان، عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را قطعی ولی تدریجی دانست.
دکتر امیر محبیان، روز جمعه، نهم بهمن ماه سالجاری طی سخنانی در دفتر حزب موتلفه اسلامی قم به تشریح جبهه گیری های جناحهای سیاسی در خصوص انتخابات پرداخت و گفت: هاشمی قطعا وارد انتخابات می شود ولی او با محاسبه دقیق از اوضاع و شرایط کشور قدم به قدم بازی را می چیند و حرف آخر را می زند.

وی با بیان اینکه با آمدن هاشمی بخش عمده ای از آرای جناح اصولگرایان به وی اختصاص می یابد، گفت: آمدن هاشمی باوجود معرفی یک کاندیدای اصولگرا قطعا رای ما را می شکند ولی باید گفت: دوم خردادی ها کمتر از اصولگرایان به او رای خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه کروبی پتانسل اندکی برای رای آوردن در انتخابات دارد، افزود: کروبی نه خاتمی و نه مهندس موسی ولی برای ما آمدن او به انتخابات بهتر است، هر چند آمدن او برایمان تهدید کننده نیست.

محبیان با یان اینکه نباید به جای هاشمی برای او تصمیم گیری کرد، گفت: هاشمی تلاش می کند در صورت قطعی شدن آمدنش، نامزد فراجناحی باشد و لذا چون نیاز به رای بالایی دارد نمی خوهد کاندیدای طیف خاصی باشد.

وی ادامه داد: خود هاشمی رفسنجانی می داند که اعتراضات و حساسیتهایی در مورد او در میان جامه وجود داردو لذا برای انتخابات با حسابگری عمل خواهد کرد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی همچنین در خصوص آرایش نیروهای جبهه دوم خرداد در مورد انتخابات اظهار داشت: دوم خرداد پس از انصراف مهندس موسوی به نوعی تفرقه رسیده است و الان دو سری کاندیدا در این جبهه وجوددارد، یک دسته که کاندیداهای رسمی خود مثل معین و کروبی را معرفی کرده اند و دسته دیگر، دنبال کاندیداهای پنهان این جناح مثل عارف و یا محقق داماد هستند.

وی با بیان اینکه مشارکتی ها با آمدن کروبی مشکل منایی دارند، افزود: یک احتمال آن است که کروبی و معین تا پای صندوق رای رقابت کنند و یک مرتبه یکی از آنها به نفع دیگری کنار رود و یک احتمال نیز این است که هر دو به سود شخص ثالثی که ممکن است موسوی، محقق داماد و یا عارف باشد کنار برود.

محبیان در بخش دیگری از صحبتهای خود، هدف مشارکت را تلاش برای اخراج خود از بازی انتخابات دانست و گفت: مشارکت هم اکنون در یک وضعیت سردرگمی عجیبی قرار دارد از یکسو به دلیل اتصال به بدنه حاکمیت نمی خواهد انتخابات را تحریم کند، از سویی دیگر به دلیل آنکه برخی هواداران این حزب از شرایط سرخورده شده اند می خواهد از عرصه کناره گیری کند.

وی افزود: از سویی دیگر مجمع روحانیون به جبهه مشارکت می گوید: که چون شما الان محبوبیت مردمی ندارید این بار شما باید پشت سر ما بدوید و از نامزدی کروبی حمایت کنید.

عضو شورای سردبیری رسالت همچنین باتاکید بر لزوم تصمیم گیری سریع شورای هماهنگی در معرفی کاندیدای اصولگرا، اذعان داشت: تاخیر درمعرفی کاندیدای واحد اصولگرایان در میان هواداران اثرات منفی دارد و اگر هاشمی زودتر نظرش را اعلام کند یقینا اثراتی را بر تصمیم شورای هماهنگی می گذارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی قدرت سیاسی را وسیله ای برای خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی تکلیف وحدت است و اگر ما وحدت نداشته باشیم پیروزی نیز ممکن نیست حتی اگر پیروزی بدون وحدت ایجاد شود، مناسب نیست.

وی گفت : اصولگرایان می توانند با تصمیم درست و محاسبه عمل جناح رقیب، گردنه انتخابات ریاست جمهوری را هم با موفقیت طی کنند

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20667

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امیر محبیان: هاشمی قطعا ولی به تدریج وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود و همه معادلات سیاسى را به هم مى ریزد، مهر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005