Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 15 بهمن 1383

محسن رضايي: 30 درصد اعضاي كابينه خود را از نسل سوم انتخاب خواهم كرد، هاشمي و خاتمي داراي برنامه نبودند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
محسن رضايي صبح امروز با اعتقاد بر اين كه در حال حاضر از جمهوري اسلامي به معناي واقعي آن فاصله گرفته‌ايم، ابراز عقيده كرد: جمهوري اسلامي بر مبناي دو محور اسلاميت و مردم واقع شده و چون حكومت از مردم و ارزش‌هاي اسلامي فاصله گرفته، مي‌توان گفت جمهوري اسلامي به معناي واقعي آن در كشور تحقق پيدا نكرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محسن رضايي در جمع دانشجويان اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور گفت: ما بايد به دنبال جمهوري اسلامي باشيم نه به دنبال جمهوري جناحي و مردم محور سياست باشند نه جناح‌ها. در كشور بايد جناح‌ها به عنوان ابزار و وسيله عمل كنند و اگر محور واقع شوند در آن صورت جناح‌ها تبديل به باند مي‌شوند و من معتقدم در ايران جناح وجود ندارد بلكه باند وجود دارد.

وي با اشاره به وجود دو جناح چپ و راست در كشور گفت: مثلا در زمينه اقتصادي در بين هر دو جناح طرفداران اقتصاد دولتي و سرمايه‌دار وجود دارد.

در زمينه سياست خارجي نيز در هر دو جناح مخالفان و موافقان آمريكا حضور دارند. پس مي‌توان گفت آنها داراي هيچ طرحي نيستند و مساله مهم فقط كسب قدرت است. آنها وقتي قدرت را در دست مي‌گيرند به علت اينكه داراي برنامه‌اي نيستند به سمت سقوط حركت مي‌كنند.

اين كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري گفت: مگر در اين كشور قحط‌الرجال است؟ در كشور ما افرادي توانمند وجود دارند كه مي‌توانند وارد سياست شوند.

وي با اعتقاد بر اين كه در يك دولت مردم‌سالار، دولتي پاسخگو در مقابل مردم است، گفت: پاسخگويي فقط به معناي معذرت‌خواهي نيست و عذرخواهي حداقل پاسخگويي يك دولت است. در اين كشور 13 دانش‌آموز در آتش مي‌سوزند ولي هيچ اتفاقي رخ نمي‌دهد. هيچ كسي عذرخواهي نمي‌كند و مقامي جابجا نمي‌شود و گويي براي جان مردم هيچ ارزشي قايل نيستند. عذرخواهي مسوولان در مواقعي كافي نيست و بايد به خاطر پاسخگويي در صدد جبران برآيند.

رضايي با تاكيد مجدد بر اين كه مردم بايد محور سياست باشند، گفت: در صورت تحقق اين شرط ما به جمهوري اسلامي به معناي واقعي آن نزديك‌تر مي‌شويم.

وي در ادامه با اعتقاد بر اين كه در كشور ما عدالت به معناي واقعي آن تحقق پيدا نكرده گفت: وقتي عدالت در كشور اجرا نشود يعني اسلاميت نظام ما مشكل دارد.اگر ما مي‌خواهيم به جمهوري اسلامي نزديكتر شويم بايد عدالت را در كشور اجرا كنيم.

رضايي گفت: من اعتقاد دارم كه از طريق همين قانون اساسي مي‌توان مشكلات موجود را حل كرد و نبايد در صدد تغيير ساختار بود.

رضايي ادامه داد: وقتي در كشور امنيت اقتصادي، رواني و سياسي وجود داشته باشد زمينه براي ثبات و پيشرفت در كشور فراهم مي‌شود و مردم احساس مي‌كنند كه مي‌توانند در سايه جمهوري اسلامي آرامش داشته باشند.

وي گفت: كارآمدي نظام در گرو استفاده از افراد شايسته در اداره كشور است و من اعتقاد دارم كه بايد در گزينش مديران، جناحي برخورد نكنيم و برخورد جناحي باعث محروم شدن كشور از پتانسيل عظيمي مي‌شود.

رضايي با بيان اين كه من براي پياده كردن برنامه‌هاي خود به چشم‌انداز 20 ساله كشور توجه مي‌كنم گفت: يكي از مشكلات اصلي دولت‌هاي قبلي نداشتن برنامه و چشم‌انداز بوده است. من تلاش خواهم كرد كه 30 درصد اعضاي كابينه خود را از نسل سوم انتخاب كنم و با توجه به اين كه در انقلاب و دفاع مقدس از نيروهاي جوان استفاده شده به آنها اعتماد دارم.

وي گفت: من به غير از مقام رهبري و مردم به كسي ديگري تعهد نمي‌دهم و برنامه‌ام داراي چهار ركن مديريتي، اقتصادي، فرهنگي و سياست خارجي است.

رضايي در رابطه با چالش‌هاي پيش روي كشور در مباحث سياست خارجي گفت: ديپلماسي ما بايد با عقلانيت سعي كند از چالش‌هايي كه اكنون پيش رو دارد خارج شود و از دام آمريكا عبور كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: آمدن و نيامدن هاشمي هيچ تاثيري در تصميم‌گيري من ندارد و من به ايجاد اجماع معتقدم و اجماع در بين كانديداي اصولگرا ايجاد خواهد شد. البته در بين كانديداي مطرح اصولگرايان يك نفر فرار به عقب كرده و فرد ديگري فرار به جلو و آن سه نفر باقيمانده سعي مي‌كنند با رايزني و تعامل با دو كانديداي ديگر اجماعي در بين خود به وجود آورند البته راه ديگري نيز وجود دارد و آن آمدن نسل سوم به صحنه است با شعار اين كه ما مي‌خواهيم سرنوشت انتخابات را تغيير دهيم.

رضايي افزود: اكنون نظام ما در موقعيتي قرار دارد كه نياز دارد نسل سوم وارد صحنه شود.البته بايد توجه داشت كه عمر دولت‌هاي شخصي تمام شده و ما بايد به كمك هم كشور را اداره كنيم.
---------------

محسن رضايي در جمع خبرنگاران:
هاشمي و خاتمي داراي برنامه نبودند
از اول انقلاب اصول‌گرا بوده‌ام

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
محسن رضايي در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: از اول انقلاب اصول‌گرا بوده‌ام و خواهم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن رضايي در پاسخ به سوالي درباره‌ي گفته‌هاي پيشين خود مبني بر اينكه هاشمي و خاتمي نبايد در دور دوم كانديدا مي‌شدند و عملكرد آن‌ها چندان مثبت نبوده، گفت: من چنين نگفته‌ام كه‌ عملكرد آن‌ها بي‌فايده بوده است بلكه اعتقاد دارم كه آن‌ها داراي برنامه نبودند و اگر مي‌خواستند كه در دور دوم وارد شوند بايد با برنامه‌ي جديدي مي‌آمدند.

وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود، شوراي هماهنگي، ولايتي را به عنوان كانديداي خود انتخاب كرده، گفت: اين خبر را نيز خود آن‌ها تكذيب كرده‌اند، معيار رعايت اصول‌گرايي و عدالت است. من خود مستقل هستم ولي بنا ندارم به صورت مستقل از ديگران شركت كنم و مطمئن هستم كه به توافق مي‌رسيم و مشكلي نخواهيم داشت.

رضايي در پاسخ به اين سوال كه چرا ميثاق شوراي هماهنگي را امضا نكرديد، گفت: من به همه گفته‌ام كه به غير از مقام رهبري و مردم به كسي تعهد نمي‌دهم و به خاطر همين ميثاق را امضا نكرده‌ام. تعهد من فقط به مردم و رهبري است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20696

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: 30 درصد اعضاي كابينه خود را از نسل سوم انتخاب خواهم كرد، هاشمي و خاتمي داراي برنامه نبودند، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005