Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 19 بهمن 1383

احمد شيرزاد: جناح محافظه‌‏كار تحت‌‏الشعاع حضور هاشمي در انتخابات قرار خواهد گرفت، ايلنا

* گذشته "دكتر معين" تأييد مي‌‏كند كه بر پيماني كه با مردم مي‌‏بندد، وفاداراست
* اصلاح‌‏طلبان در مرحله دوم انتخابات‌‏ به‌ ‏اجماع خواهند رسيد

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي تأكيد آخرين كنگره اين حزب بر اولويت حمايت از كانديداي حزبي در انتخابات رياست جمهوري را نشان‌‏دهنده برخورداري حزب از توان و پتانسيل لازم جهت پيگيري برنامه‌‏ها از طريق كانديداي اختصاصي دانست.

احمد شيرزاد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" در اين مورد، گفت: در دنيا احزاب فراگير و توانا مستقلاً وارد انتخابات مي‌‏شوند و با احزاب كوچكتر براي تشكيل كابينه ائتلاف مي‌‏كند و جبهه مشاركت هم خود را در قد قواره‌‏اي كه بتواند مستقلاً وارد عرصه انتخابات شود، مي‌‏داند، اما به دلايلي از اين كار خودداري كرد و از كانديداي غيرحزبي در انتخابات رياست‌‏جمهوري حمايت كرد.
وي همچنين واقعيت‌‏هاي موجود در جامعه را سبب مصلحت‌‏انديشي و معرفي فردي غيرحزبي از روي جبهه مشاركت در انتخابات رياست‌‏جمهوري دانست و افزود: در ايران هيچ ابزار قانوني براي ملزم كردن كانديداي حزبي يا مورد حمايت حزب، جهت پاسخگويي به برنامه‌‏ها و وعده‌‏هاي اعلام شده، وجود ندارد.
اين عضو جبهه مشاركت در ادامه تصريح كرد: حمايت حزب از دكتر معين به اين دليل است كه وي را فردي وفادار به پيمان‌‏هايش مي‌‏داند همچنان‌‏كه گذشته وي نيز تأييد مي‌‏كند كه معين بر پيماني كه با مردم ببنند، وفادار مي‌‏ماند.
شيرزاد در تحليل انتخابات آينده رياست جمهوري، حضور هاشمي در اين عرصه را تأثيرگذار و تعيين‌‏كننده دانست و اظهار اشت: اگر هاشمي در انتخابات حضور يابد، جناح محافظه كار تحت الشعاع حضور وي قرار مي‌‏گيرد.
وي افزود: در اين صورت شاهد يك رقابت طبيعي پيشرفته و سالم بين كانديداي جناح اصلاحات و هاشمي خواهيم بود.
نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم شوراي اسلامي با بيان اينكه هيچ يك از جناح‌‏ها در مورد يك كانديداي واحد به اجماع نمي‌‏رسند، خاطر نشان كرد: اگر رويه فعلي ادامه يابد، انتخابات چند جناحي خواهيم داشت، چرا كه در فضاي سياسي كشور بيش از دو جناح وجود دارد و صف‌‏بندي‌‏هاي درون دو جناح واقعي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: بنابراين در مرحله اول انتخابات آراء هيچ يك از كانديداها به حد نصاب نمي‌‏رسد و رقابت اصلي در مرحله دوم انتخابات شكل خواهد كرد.
شيرزاد ادامه داد : در مرحله دوم يك كانديدا از جناح اصلاحات مي‌‏ماند، بنابراين طبيعي و عقلاني است كه تمامي گروه‌‏ها و احزاب جبهه اصلاحات از آن كانديدا حمايت كنند، اين كانديدا هم بايد بتواند نظر ديگر احزاب اصلاح طلب را جلب كند و با همه احزاب ائتلاف كند.
اين عضو جبهه مشاركت ايران اسلامي، پيروزي كانديداي جناح محافظه‌‏كار در انتخابات را محتمل ندانست و در پايان خاطر نشان كرد: اصلاح طلبان از شانس پيروزي بيشتري برخوردارند، اما اين پيروزي به افكار عمومي، شرايط جامعه و شرايط جهاني بستگي دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20717

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد شيرزاد: جناح محافظه‌‏كار تحت‌‏الشعاع حضور هاشمي در انتخابات قرار خواهد گرفت، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005