Click for Amazing Phone Card








جمعه 23 بهمن 1383

معين: رابطه با آمريكا براي من هدف نيست، اصل منافع ملي، ارزش‌هاي آرماني و حق ملي ماست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
كانديداي مورد حمايت جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد معيار حضور يا عدم حضور و انتخاب همكاران باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مصطفي معين در حاشيه‌ي دومين نشست سراسري حاميانش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين‌كه در صورت پيروزي در انتخابات باز هم در جمع خبرنگاران و مردم حاضر خواهد شد يا نه، گفت: اميدوارم بتوانم و اشتغالات و مجموعه‌ي شرايط اجازه‌ي حضورم را بدهد و اين ارتباط قطع نشود.

وي در تشريح ويژگي‌هاي كولايي كه سبب معرفي او به عنوان سخنگوي انتخاباتي‌اش شده است، خاطرنشان كرد: شخصيت دانشگاهي، سوابق ارزنده‌ي سياسي اجتماعي، فعاليت به عنوان يك عضو موثر و برجسته در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ششم و همفكري‌هايش در زمينه‌ي اصلاحات و فرآيندهاي دموكراتيك سبب انتخاب او شد. مضاف بر اين‌كه انتخاب كولايي به عنوان يك زن فعال، پيام مهمي براي جامعه‌ي بانوان جهت قدرشناسي از آنان و تشويقشان به حضور موثرتر در عرصه‌هاي اجتماعي و مسووليتي دارد.

به اعتقاد وي، اين انتخاب حائز پيام ديگري نيز براي جامعه‌ي مردان و مسوولان خواهد بود و آن اين‌كه آنان با وسعت ديد و واقع‌بيني بيشتري با مسائل برخورد كنند و در ديدگاهها و بينش‌هايشان نسبت به زنان تجديدنظر كنند.

معين در پاسخ به سوالي كه انتخاب خاتمي به عنوان معاون اول را داراي عواقبلي براي وي مي‌دانست، گفت: صلاحيت با عدم صلاحيت نبايد معيار حضور يا عدم حضور و انتخاب همكاران باشد. معيار من شايستگي افراد اعم از صلاحيت‌هاي علمي، تجارب موفق مديريتي، مقبوليت، حسن شهرت، بينش، بصيرت، آينده‌نگاري و مردمي بودن است.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري آتي در پاسخ به اين‌كه تا چه ميزان از اعضاي كابينه‌ي خاتمي در كابينه‌ي آينده‌ي خود استفاده مي‌كند، اظهار داشت: اعلام چنين چيزي از قبل نشانگر يك برخورد غيرعلمي و غيرمنطقي است. به جاي اين‌كه در مورد اشخاص و افراد بحث كنيم، بايد معيارهايمان را ملاك قرار دهيم و افراد را با آن معيارها مطابقت دهيم و انتخاب كنيم.

وي هم‌چنين در مواجهه با سوالي كه به هم‌حزبي بودن معاون اول و سخنگوي او اشاره داشت و علت عدم انتخاب اين اعضا از ديگر احزاب حامي وي را جويا مي‌شد، افزود: انتخاب خاتمي و كولايي بر اساس مشورت گسترده با دوستان هم‌فكرمان در احزاب پشتيبان و با توجه به شناخت شخصي خودم از افراد و مشورت با ديگر صاحب‌نظران بوده است. اين همفكري در حدي است كه همه‌ي همكاران در گروههاي سياسي پشتيبان اين نتيجه را پذيرفته‌اند.

معين در تشريح ويژگي‌هاي كساني كه در آينده به عنوان همكار خود برخواهد گزيد، ادامه داد: من تمامي ايرانيان به‌ويژه شايستگان را دوستان صميمي خود تلقي مي‌كنم و مشاوران بالقوه رييس‌جمهور مي‌دانم. بر همين اساس مي‌كوشم تا بهترينشان را انتخاب كنم و در عين حال ارتباطم را با ديگران نيز حفظ كنم. البته اميدوارم نظارت شهروندان فعال و توانمند در دولت و مسوولين همواره لحاظ شود؛ چراكه چنين نظارت و نقادي‌اي لازم است.

كانديداي مورد حمايت جبهه‌ي مشاركت و سازمان مجاهدين در انتخابات رياست جمهوري آتي در پاسخ به اين‌كه «در صورت پيروزي در انتخابات در پي ارتباط با آمريكا خواهد بود يا نه؟» گفت: رابطه با آمريكا براي من هدف نيست. اصل منافع ملي، ارزش‌هاي آرماني و حق ملي ماست. هيچ چيز صد در صد نيست و نمي‌توان از هم‌اكنون در رابطه با آن اظهارنظر كرد. رييس‌جمهور متناسب با جايگاه قانوني‌اي كه از نظر قانون اساسي دارد و منتخب ملت است مي‌تواند عمل كند و نه بيش از آن. البته در چارچوب ساز و كارهاي قانوني و منافع ملي هر كاري قابل انجام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين‌كه چگونه مي‌توان مردم به‌ويژه جوانان را به حضور پررنگ در صحنه تشويق كرد، متذكر شد: جوانان به لحاظ ساخت وجودي و ويژگي‌هاي فيزيولوژيك خاص خود بايد مظهر نشاط، تحرك، پويايي و شادي باشد. متاسفم كه جوانان احساس سرخوردگي، بي‌انگيزگي و يا دلسردي نسبت به شرايط دارند. بايد سعي كنيم با يك رويكرد علمي شرايط را مورد ارزيابي و تجزيه و تحليل از جهات مختلف (سياسي، اجتماعي، رواني، روانشناسي اجتماعي) قرار دهيم و برخورد ريشه‌اي با اين مساله داشته باشيم.

معين با تاكيد بر لزوم علت‌يابي و مرتفع كردن آنها در مواردي از اين دست اضافه كرد: بايد جوانان را به عنوان نسل آينده‌ساز كشور و فرزندان برومند ملت كه رو به آينده است به رسميت بشناسيم و براي آنها ارزش و تكريم قائل شده و به منزلت انساني آنها توجه كنيم. چنان‌چه جوانان با ما همزبان نبوده و همفكر نيستند، بايد بكوشيم كه نقاط افتراق و تمايزمان را با گفت و گو به بحث گذاشته و با آنها صادقانه، صميمانه و شفاف برخورد كنيم تا آنها به ما اعتماد كنند.

به گفته‌ي وي، چنان‌چه چنين همدلي و اعتمادي محقق شود، به دنبالش همزباني، همفكري و همكاري نيز خواهد بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20725

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: رابطه با آمريكا براي من هدف نيست، اصل منافع ملي، ارزش‌هاي آرماني و حق ملي ماست، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005