Click for Amazing Phone Card








جمعه 5 فروردین 1384

لاريجاني: قانون اساسي دموكراتيك و اختيارات رهبري قانوني است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر علي لاريجاني، با آيت‌الله مهمان‌نواز، نماينده‌ي ولي فقيه در استان خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد ديدار كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، آيت‌الله مهمان‌نواز در اين ديدار در ابتدا ضمن خوشامدگويي به علي لاريجاني، با اشاره به اهداف آمريكا عليه ايران، تصريح كرد: دشمنان امروز با نقشه‌هاي جديدي عليه ايران وارد شده‌اند كه هوشياري همه مردم و مسؤولان را مي‌طلبد.

وي با اشاره به متزلزل‌شدن نقشه‌ها و حركتهاي دشمنان ايران و اين كه آمريكا و ديگر دشمنان كشورمان، خود را در مرحله شكست مي‌بينند، گفت: در چنين شرايطي دشمنان از هيچ‌گونه طرحي عليه ايران دريغ نمي‌كنند.

مهمان‌نواز همچنين با اشاره به دستاوردهاي بي‌شمار انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف تصريح كرد: اخلاص در عمل موجب خواهد شد تا فعاليتهاي بعدي باارزش‌تر شود و مردم نيز در اين شرايط خشنود خواهند شد.

وي با ابراز خوشنودي از ملاقات با لاريجاني، افزود: از اين كه مسؤولان جوان، پرشور و توانمندي را در ميان مردم مي‌بينم كه خدمت را در دستور كار قرار داده‌اند، بسيار خوشحال مي‌شوم.

مهمان‌نواز يادآور شد: راه ما، بسيار روشن است چرا كه مسير كشور، همان راه امام (ره) است كه مسؤولان نيز اين راه را بايد ادامه دهند.


لاريجاني نيز در اين ديدار با تشكر از مهمان‌نوازي نماينده‌ي ولي فقيه در استان خراسان شمالي به جنگ نرم آمريكا عليه ايران اشاره كرد و گفت: شرايط امروز در منطقه خاورميانه بسيار حساس و آمريكا در پي سوءاستفاده از شرايط موجود است.

وي با تأكيد بر اينكه آمريكا در قبال فناوري هسته‌اي ايران، نقش عوامل نفوذي را در عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي و فريبكاري پيدا كرده است، گفت: فراز و فرود در مذاكرات هسته‌اي بسيار زياد است، اما همبستگي ملي در درون كشور، دشمنان را در اجراي نقشه‌هاي خود با شكست مواجه خواهد كرد.

بنابراين گزارش لاريجاني پس از ديدار و گفت‌وگو با آيت‌الله مهمان‌نواز به شهر گرمه و جاجرم از توابع استان خراشان شمالي رفت تا به مشكلات مردم از نزديك آشنا و با آنها گفت‌وگو كند.


همچنين وي در جمع مردم شهر آشخانه مركز شهرستان مانه و سملقان تصريح كرد: اگر در كشوري نشاط و اميد به آينده بوجود بيايد، همبستگي ملي و مشاركت عمومي نيز گسترش خواهد يافت.

وي با اشاره به اين كه داشتن زندگي سعادتمند نيازمند اتكاء به مباني اسلامي است، گفت: سرنوشت دولتها در دستان مردم است و دولتمردان نيز بر همين اساس بايد به خواسته‌هاي اصلي آنان توجه داشته باشند.

وي گرته‌برداري از نظريه‌هاي غيراسلامي براي توسعه كشور را موجب افزايش مشكلات مردم و عرصه‌هاي مختلف دانست و يادآور شد: چرخش توليد در كشور كه طبق تفكر اسلامي بايد به نفع مردم باشد، متأسفانه سمت و سوي غيرمردمي دارد.

نماينده‌ي مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي درباره مسائل هسته‌اي نيز گفت: اگر ايران هم مثل ليبي فناوري هسته‌اي خود را بار كشتي بكند و به سوي آمريكا بفرستد، واشنگتن دست از سر ملت ايران برنخواهد داشت، چرا كه اولا مشكل آمريكا فناوري هسته‌اي ايران نبوده و ثانيا ايران نيز در فناوري هسته‌اي غيربومي نيست.

وي افزود: ايران روي فناوري صلح‌آميز هسته‌اي ايستاده است و حال آنكه اروپا اگر در مذاكره با ايران شكست بخورد، منافع خود در خاورميانه را از دست خواهد داد.

وي در ادامه گفت: مردم، مسؤولان و نمايندگان را انتخاب نمي‌كنند كه در رأس امور به دعوا بپردازند و خدمت به مردم را فراموش كنند.

لاريجاني در پاسخ به سؤالي درباره مدل دموكراسي آمريكايي در عراق هم اظهار داشت: امريكا با بمباران شهرهاي بزرگ عراق و كشتار ملت اين كشور درصدد ايجاد دموكراسي آمريكايي در عراق بود اما در نهايت مجبور شد تا به برگزاري انتخابات در عراق تن بدهد.

وي در ادامه معرفي معاون اول رييس‌جمهور را از سوي برخي كانديداها در جهت جمع‌آوري رأي دانست و گفت: كابينه آينده دولت بايد هماهنگ با مجلس در جهت خدمت به مردم فعاليت كند.

اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري همچنين درباره آثار فرهنگي صدا و سيما نيز گفت: تلاش ما اين بود كه اثرات هنري و فرهنگي راديو و تلويزيون، جوهره ديني داشته باشد، اما برخي ضعف‌ها هم وجود داشت كه قبول داريم.

لاريجاني در پاسخ به اين سؤال كه آيا از پست‌هاي دولتي خسته نشده‌ايد، تصريح كرد: خسته نيستم چرا كه وقتي فرد با عقيده زندگي كند و درصدد حل مشكلات مردم باشد، خسته نمي‌شود.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، همچنين در جمع مردم، نخبگان و اعضاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب شهرستان بجنورد با اشاره به ضعيف بودن توليد ملي، گفت: اگر مي‌گوييم كه توان ملي ايران افزايش يافته است مردم بايد آن را در سفره‌هاي خود حس كنند.

لاريجاني در اين ديدار، هدف اصلي آمريكا را از ارائه طرح خاورميانه بزرگ، به‌وجود آوردن نظام جديد ارباب - رعيتي در خاورميانه دانست و تأكيد كرد: مدل تفكر اسلامي و عقلانيت در حكومت‌داري ايراني توانسته است در جهان اسلام گسترش يابد و موجبات هراس را در دل دشمنان بوجود آورد.

وي با اشاره به قراردادهاي امضاءشده ايران با برخي از كشورها در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي گفت: مجلس مقرر كرده بود كه 50 درصد از قراردادهاي مربوط به طرح‌هاي اقتصادي را بايد عوامل داخلي به انجام برسانند اما به ضرس قاطع مي‌گويم كه اين موضوع هم اكنون در كشورمان اجرا نمي‌شود.

دكتر لاريجاني در اين ديدار همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادي تصريح كرد: اصلاحات واقعي طبق فرمايشات مقام معظم رهبري مبارزه قاطع با فقر، فساد و تبعيض است و كساني كه حرف ديگري درباره اصلاحات واقعي در كشور مي‌زنند، مشخص است كه با مردم زندگي نمي‌كند.

وي درباره عملكرد مسؤولان در كم شدن توجه جوانان به دين، افزود: اين موضوع يك واقعيت است اما بايد توجه داشت كه هم مسؤولاني وجود دارند كه بي‌عرضه و ناپاكدامن هستند و همچنين مقاماتي هم هستند كه پاكدامن هستند و عملكرد بسيار مثبتي در قبال جامعه و توجه جوانان به دين و جوهرهاي ديني - مذهبي دارند.

كانديداي اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري درباره انتخاب كانديداي ديگري به جز خود در شوراي هماهنگي، افزود: اگر شوراي هماهنگي فرد ديگري را به عنوان كانديداي نهايي خود معرفي كند، مطمئنا از او تبعيت خواهم كرد.

لاريجاني درباره طولاني شدن مدت اجراي پروژه‌هاي عمراني و اقتصادي، نيز گفت: در صدا و سيما، قبلا مدت اجراي پژوه‌ها 8 سال بود كه پس از خارج كردن آن از دست بخش دولتي، مدت اجراي آنها را به 2 سال رسانديم.

وي درباره نظر مقام معظم رهبري درباره كانديداتوري‌اش در انتخابات رياست جمهوري، گفت: نبايد مقام معظم رهبري را در اين باره وارد كرد. چرا كه او نبايد سنگر ما شود بلكه ما بايد سنگر او شويم.

لاريجاني در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره افزايش نقدينگي در كشور به بالا رفتن هزينه‌هاي دولتي اشاره كرد و گفت: اين دو موضوع باعث گراني‌هاي اخير شده است كه دولت كنوني نيز در كنترل آن موفق نبوده است.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا شما هم از شهرام جزايري پول گرفته‌ايد، آن را رد كرد و گفت: پول شهرام جزايري را كس ديگري برد و فحش آن را ما خورديم؛ فاجعه است كه كسي به دريافت پول از شهرام جزايري افتخار كند و از آن بدتر اين كه برخي افراد از شهرام جزايري پول گرفتند و در قبال آن طرح‌هاي اقتصادي تصويب كردند.

دكتر لاريجاني همچنين نابساماني در عرصه فرهنگي، غوغاسالاري در عرصه سياسي و عدم توجه كافي به توليد در عرصه اقتصادي را از اشكالات اساسي سياست‌هاي دولت خاتمي در 8 سال گذشته دانست و در عين حال گفت: عادت ندارم از گذشته، بدگويي كنم، اما معتقدم اگر عرضه داريم بايد به فكر توليد در آينده باشيم.

وي در ادامه درباره هزينه‌هاي ستاد انتخاباتي خود، گفت: ستاد انتخاباتي ندارم و كار تبليغاتي كانديداي نهايي را شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب به عهده خواهد گرفت.


لاريجاني همچنين در ديدار با مردم و اعضاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب جاجرم از توابع استان خراسان شمالي گفت: ايجاد شوراي نخبگان در شهرستان‌ها، موجب خواهد شد تا مشكلات مناطق با توجه به تقسيمات كشوري انجام و سريع‌تر حل شود.

وي تمركز تصميم‌گيري‌ها درباره‌ي تقسيمات كشوري را در تهران، بي‌توجهي به خواست‌هاي اصلي مردم مناطق مختلف دانست و گفت: نظر نخبگان محلي استان‌ها به صورت سانسور شده به دست مسوولان كشور مي‌رسد.

او با اشاره به مشكلات موجود در جاجرم و اشاره به اينكه آنها در نتيجه انجام تقسيمات جديد در استان خراسان شمالي بوجود آمده است ابراز اميدواري كرد تا مسوولان در حل اين مشكلات، تلاش كنند تا مردم بيش از اين دچار زحمت نشوند.

لاريجاني در ادامه كارآمدي نظام را به سخنراني كردن و شعار دادن ندانست و تصريح كرد: مردم هم اكنون رييس جمهور توانمند و عملگرا مي‌خواهند تا مشكلات كشور را حل كند، چرا كه مردم وظايف خود را در قبال انقلاب به نحو مطلوب ادا كرده‌اند.

وي علت اصلي بوجود آمدن انحرافات اجتماعي و افزايش اعتياد در بين جوانان را نبود شغل آبرومند و افزايش تبعيض در جامعه دانست و با اشاره به اين كه امروز وظيفه مسوولان حفظ و پذيرش جوانان در عرصه‌هاي مختلف كشور است يادآور شد: وجود مقررات زائد در عرصه‌هاي توليدي موجب شده تا توليد واقعي در جامه شكل نگيرد بيكاري افزايش يابد.

اين نامزد انتخابات تصريح كرد: مقررات كشور ما نه براي توليد، بلكه براي واردات بسيار مناسب است.

وي با تاكيد بر اين كه وجود مديران پاكدامن دولتي عاملي بازدارنده در قبال ترويج فساد و تبعيض است گفت: وقتي مديران ارشد غير پاكدامن را از كار كنار بگذاريم، نه تنها آسمان به زمين نمي‌آيد، بلكه اين موضوع درس عبرتي براي ديگران نيز خواهد شد.

او نظام هماهنگ حقوق را موجب بوجود آمدن بي‌عدالتي دانست و گفت: يك مهندس برق در صدا و سيما نهايتا 200 تا 300 هزارتومان حقوق مي‌گيرد اما همين فرد در يك وزارتخانه ديگر تا 3 برابر حقوق صدا و سيما، دريافتي دارد و اين موضوع عين بي‌عدالتي به شمار مي‌رود كه دولت با اجراي نظام هماهنگ حقوق بوجود آورده است.

كانديداي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري همچنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي به كارگيري نيروهاي بومي در استان‌ها گفت: تمامي استان‌هاي كشور بايد از نيروهاي بومي استفاده كنند و به كارگيري مديران پروازي در استان‌هاي كشور موجب لاينحل ماندن مشكلات آن استان و مناطق تابعه آن خواهد شد.

بنابراين گزارش، ثروتي، نماينده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم نيز در سخناني به بيان مشكلات موجود در اين شهرستان‌ها پرداخت و حل آنها را خواستار شد.

لاريجاني همچنين بر مزار شهدا «درق» و «ايور» حاضر و با ذكر فاتحه ياد و نام آنها راگرامي داشت.

ايران تاثيرگذارترين كشور در منطقه است


اين گزارش مي‌افزايد علي لاريجاني در ادامه در ديدار با مردم و اعضاي شوراي هماهنگي گرمه از توابع استان خراسان شمالي، مردم اين منطقه را وفادار به انقلاب و شجاع در عرصه جنگ تحميلي و مقاطع مختلف توصيف كرد و گفت: ايران مهم‌ترين كشور تاثيرگذار در حل مشكلات منطقه است و آمريكا نيز از اين موضوع در هراس است.

وي با اشاره به اين كه آمريكا به اين نتيجه رسيده است كه در سال‌هاي آينده بايد تكليفش را با ايران روشن كند گفت: آنها فهميده‌اند كه در آينده نمي‌توانند با ايران مقابله كنند.

وي با تاكيد بر اين كه ايران نيازمند دگرگوني و تحول درعرصه‌هاي مختلف است گفت: اگر مي‌خواهيم با خطرات و تهديدات خارجي مقابله كنيم بايد عوامل ايجادكننده رخوت، فساد، تبعيض و بي‌عدالتي در جامعه را از بين ببريم.

كانديداي اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اين كه اصلاحات براي ايجاد عدالت و اقامه دين در جامعه است به نقل از شهيد مطهري گفت: صيانت از فرهنگ اسلامي، ايجاد عدالت اسلامي و معشيت سالم عوامل اصلي اصلاحات در جامعه است.

دكتر لاريجاني گفت: هم اكنون اضطراب كشنده در بين بسياري از اقشار مردم در خصوص مسايل مختلف وجود دارد و اين موضوع موجب شده است تا آرامش از جامعه رخت بربندد.

وي همچنين افزود: اگر اخلاص در عمل مديران بوجود آيد و عرضه براي اجراي كارهاي اجرايي كشور وجود داشته باشد، مشكلات حل خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پرسش و پاسخ با مردم مقبوليت فردي، نظرسنجي از مردم و كارآمدي در فعاليت‌هاي اجرايي را مهم‌ترين عوامل انتخاب كانديداي نهايي شوراي هماهنگي دانست و گفت: شوراي هماهنگي بنده را ظاهرا به عنوان كانديداي نهايي خود انتخاب كرده است.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ادامه درباره‌ي نقش اروپا در مذاكرات هسته‌اي گفت: اروپايي‌ها خواهان بازيگري در صحنه ميان ايران و آمريكا هستند چرا كه اروپا به جهت اين كه در خاورميانه نقش مفقودالاثري دارد در تلاش است تا در اين ميان، به نفع آمريكا راي نهايي را بدهد.

وي درباره‌ي انتخاب اعضاي كابينه آينده خود و اين كه اين كابينه چقدر شبيه دولت شهيد رجايي خواهد بود گفت: امروز نيروهاي مستعدي كه در مسير شهيد رجايي بوده و پاكدامني را در دستور كار قرار داده‌اند، بسيار زيادند.

لاريجاني افزود: اين كه دولتي پاكدامن داشته باشيم و به فكر مردم و حل مشكلات آنها باشد يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است.

وي درباره‌ي آزادي بيان و شيوه برخورد با تخلفات مطبوعاتي، با تاكيد بر توسعه فرهنگي و نقش ويژه مقام معظم رهبري در پيشبرد و گسترش اين نوع توسعه در مطبوعات گفت: مطبوعات سالم باعث ارتقا فكري درجامعه خواهند شد.

لاريجاني درباره‌ي دوگانگي در حاكميت و ادعاي برخي در اين‌باره گفت: يك روز برخي آقايان اصلاح طلب مدعي بودند كه چون كشور به صورت دوگانه اداره مي‌شود ما نمي‌توانيم كار كنيم، اما وقتي شوراها و مجلس اصولگراها پيروز شد، در اين شرايط بود كه همان آقايان اصلاح‌طلب مدعي شدند اگر كشور يگانه اداره شود فاجعه به وجود مي‌آيد، اين موارد همان جنجال‌سازي و بازي با افكار عمومي است.

وي درباره‌ي قدرت ولي فقيه در جامعه نيز گفت: برخي افراد در كشور جوري در جامعه صحبت كرده‌اند و بحث ولايت مطلقه فقيه را براي جوانان به گونه‌اي تعريف كرده‌اند كه مثل اين كه ولايت مطلقه فقيه اراده مردم را كنار مي‌گذارد، اما اين گونه نيست.

لاريجاني افزود: در كشور ما و در چند سال اخير، برخي مشكلات بوجود آمد كه تنها به اذن ولي فقيه حل و فصل شد و آن مشكلات هم فيصله يافت.

وي در پاسخ به پرسشي درباره سيستم‌هاي امنيتي و برخورد با برخي روشنفكران، همچنين اين كه آيا وي هم اين سيستم را در صورت رييس‌جمهور شدن برخواهيد گزيد يا نه، گفت: خير، زيرا بلوغ كشور ما در عرصه‌هاي مختلف چنان بالا رفته است كه احتياجي به به‌كارگيري مسائل امنيتي نيست. هرچند در گذشته، مشكلاتي بوجود آمد كه آرامش رواني مردم را مختل كرد اما معتقدم كه ايجاد آرامش فعال موجبات همبستگي ملي را به وجود خواهد آورد.

لاريجاني درباره‌ي ساختار قانون اساسي نيز گفت: ساختار قانون اساسي دموكراتيك است و بر مبناي راي مردم شكل گرفت، همچنين اختياراتي هم كه براي برخي مقامات كشورمان از جمله مقام معظم رهبري در آن در نظر گرفته شده قانوني است؛ حال آن كه برخي روساي كشورهاي ديگر اختياراتي فراتر از آن دارند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20836

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: قانون اساسي دموكراتيك و اختيارات رهبري قانوني است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005