Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 7 فروردین 1384

على لاريجانى: كابينه آينده بايد با تعامل با مجلس و مقام معظم رهبرى انتخاب شود، ايران

گروه سياسى ـ در حالى كه چهره هاى شاخص جناح اصولگرا تأكيد مى كنند كانديداى نهايى اين جناح مشخص شده اما به طور رسمى آن را به افكار عمومى معرفى نمى كنيم. على لاريجانى اولين سفر هاى انتخاباتى خود را در سال جديد با هدف جلب آراى مناطق شرقى كشور آغاز كرد.
فعاليتهاى انتخاباتى لاريجانى به صورت آشكار و به عنوان كانديداى نهايى شوراى هماهنگى و جناح اصولگرا در ايام تعطيلى سال نو در حالى شتاب گرفته است كه ساير كانديداهاى اين جناح به جز محسن رضايى خط مشى سكوت را در پيش گرفته اند.
به گفته منابع خبرى برخى از اين كانديداها كه از حمايت دو گروه ايثارگران و آبادگران برخوردار هستند منتظر واكنش رسمى گروههاى حامى خود نسبت به انتخاب لاريجانى از سوى شوراى هماهنگى پيشين هستند و برخى ديگر نيز با جدى شدن حضور هاشمى رفسنجانى از فعاليت انتخاباتى خود به نفع وى كاسته اند.
لاريجانى علاوه بر سفرهاى انتخاباتى كه به صورت معنادارى از مناطق تحت نفوذ جناح راست سنتى بويژه حزب مؤتلفه اسلامى و كميته امداد امام خمينى(ره) آغاز كرده است از حمايت ستادهاى انتخاباتى جناح اصولگرا نيز برخوردار است.ستادهايى كه قرار بود به نفع كانديدايى كه به صورت رسمى به افكار عمومى معرفى مى شود فعاليت كنند. اين ستادها به دستور محمدرضا باهنر عضو شوراى هماهنگى در آخرين روزهاى سال گذشته در سراسر كشور تشكيل شده اند. كانديداى نهايى اصولگرايان همچنين در سفرهاى خود سعى مى كند حمايت امام جمعه هاى اين شهرها را به رخ رقيبانش بكشاند.
على لاريجانى ديروز نيز با حضور در مناطق محروم شرق كشور (خراسان) انديشه هاى اصلاح طلبان و كارنامه دولت خاتمى را با صراحت مورد هجمه قرار داد.
وى در شهرستان بجنورد و در جمع اعضاى شوراى هماهنگى اين شهرستان گفت: اگر مى گوييم كه توان توليد ملى ايران افزايش يافته است مردم بايد آن را در سفره هاى خود حس كنند.
اين گفته لاريجانى تعرض آشكار به گزارش رئيس جمهورى از كارنامه اقتصادى دولت اصلاحات بود كه در پيام نوروزى سيد محمدخاتمى به مردم قرائت شد.
وى در ادامه حملات خود را متوجه رقيبان انتخاباتى اش كرد. لاريجانى در اين راستا معرفى معاون اول از سوى برخى از كانديداها (مصطفى معين كانديداى احزاب مشاركت و سازمان مجاهدين) را با هدف جمع آورى رأى دانست و پيرامون كابينه خود گفت: مشخص كردن كابينه آينده مشكل نيست اما بايد توجه داشت كابينه بايد با تعامل با مجلس و مقام معظم رهبرى انتخاب شود.
اين در حالى است كه وى در حضور برخى از مردم شيروان در پاسخ به اين سؤال كه مقام معظم رهبرى در باره نامزدى وى چه نظرى دارند گفته بود: نبايد موضوع انتخابات را به مقام معظم رهبرى ربط بدهيد. چرا كه ايشان مدام بر مشاركت عمومى در انتخابات تأكيد دارند.
سفر كانديداى نهايى اصولگرايان به مناطق محروم شرقى كشور كه با نقد تند و صريح كارنامه خاتمى صورت گرفت در حالى انجام شد كه پيش از اين منابع خبرى گزارش داده بودند عاليترين مقام روحانى اين منطقه همصدا با دبير جامعه روحانيت از كانديداتورى لاريجانى حمايت نمى كند و خواهان حضور هاشمى رفسنجانى در اين عرصه است. با اين وصف لاريجانى در مناطق محروم به ديدار امامان جمعه مى رود و به همراه سران مؤتلفه به ويژه عسگر اولادى نماينده مقام معظم رهبرى در كميته امداد امام خمينى(ره) با برخى از مردم محروم و روستانشين اين مناطق ديدار مى كند. حضور عسگر اولادى در اين تورنمنت انتخاباتى از سوى ناظران سياسى به عنوان نشانه اى از علاقه جناح اصولگرا به استفاده از ابزارهايى تعبير مى شود كه مى تواند در جلب آراى عمومى خصوصاً در مناطق محروم و تحت پوشش كميته امداد امام خمينى (ره) مؤثر واقع شود. بنابراين انتظار مى رود كميته امداد امام خمينى (ره) در اين دوره از انتخابات كه رأى مناطق قومى و طايفه اى نقش مهمى در انتخاب رئيس جمهور آينده خواهد داشت فعالتر از گذشته ظاهر شود.
رئيس سابق صدا و سيما كه هم اكنون نماينده مقام معظم رهبرى در شوراى عالى امنيت ملى مى باشد در عين حال عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراى عالى انقلاب فرهنگى و ... را نيز به عهده دارد در جاجرم در پاسخ به اين سؤال كه آيا از پست هاى دولتى خسته نشده ايد گفت: خسته نيستم چرا كه وقتى فرد با عقيده زندگى مى كند و در صدد حل مشكلات مردم است خسته نمى شود.
وى همچنين جمعه شب در سفر به كاشمر در جمع مردم اين شهرستان به بيان مواضع خود پرداخت و گفت: براى توسعه داخلى احتياج به مهندسى اجتماعى داريم.كانديداى رياست جمهورى با اشاره به شرايط حساس فعلى كشور اظهار داشت: در حال حاضر مسأله هسته اى ايران بهانه اى براى زورگويى شده، اما زبان جنگ طلبانه آمريكا جدى نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجانى در جمع كاشمريها نيز شعار دموكراسى خواهى خود را تكراركرد وگفت: مطالبات مردم نياز به هواى تازه دارد تا مردم در عمل تغييرات در شرايط زيستى را احساس كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20838

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'على لاريجانى: كابينه آينده بايد با تعامل با مجلس و مقام معظم رهبرى انتخاب شود، ايران' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005