Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 23 فروردین 1384

رئيس شاخه جوانان مشارکت: بزرگترين رقيب "معين"در سطح دانشگاه‌‏ها، عدم شركت دانشجويان در انتخابات است، ايلنا

- شوراي نگهبان شرائط تحقق"مشاركت عمومي"را فراهم كند
- مطرح كردن "عدم شركت" در انتخابات، چيزي را نصيب جريان دانشجويي نخواهدكرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس شاخه جوانان حزب مشاركت، گفت: بزرگترين رقيب انتخاباتي معين در سطح دانشگاه‌‏ها، عدم شركت دانشجويان در انتخابات است و البته طبق نظرسنجي‌‏هاي انجام شده در سطح دانشگاه‌‏ها 50% دانشجويان به معين رأي خواهند داد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" رضا شريفي، عصر روز گذشته در نشست انتخاباتي جامعه اسلامي دانشكده علوم قضايي با بيان اين كه بزرگترين مزيت اصلاح طلبان تلاش آنها براي عملي كردن شعارهاي مطرح شده توسط آنها بوده است، گفت: به همين جهت از دكتر معين به عنوان نماد اصلاحات دعوت شده است كه تا در انتخابات رياست جمهوري شركت كند.
وي فضاي دانشگاه‌‏ها را فضاي مناسب انتخاباتي ندانست و اظهار داشت: اگر تحول جدي صورت نگيرد و انتخابات آتي در فضاي كنوني كشور برگزار شود، بيشتر دانشجويان در انتخابات شركت نمي‌‏كنند.
شريفي تصريح كرد: البته با مطرح كردن عدم شركت در انتخابات چيزي نصيب دانشجويان نخواهد شد و اميدواريم دانشجويان با ايجاد شور انتخاباتي در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري فعال‌‏تر باشند.
وي با بيان اين كه در فضاي پر شور انتخاباتي، آراء به نفع معين خواهد بود، تصريح كرد: بزرگترين چالش معين بحث عدم شركت در انتخابات توسط دانشجويان است و ما قصد داريم در مقابل اين بحث كاملاً فعال باشيم.
شريفي در خصوص استعفاي معين، توضيح داد: معين دو بار استعفا داد، يك‌‏بار در حادثه 18 تير و يك‌‏بار هم در زمان مطرح كردن لايحه اصلاحيه ساختار وزارت علوم؛ كه هر دوي استعفا معين شانه خالي كردن از زير بار مسووليت نبود، بلكه هر دو استعفاي او در حمايت از دانشگاهيان بود و به نظر مي‌‏رسد، استعفا دكتر معين به استقلال دانشگاه‌‏ها تملك كرد و از اين زاويه استعفا وي مثبت ارزيابي مي‌‏شود.
شريفي با بيان اين كه برنامه‌‏هاي معين از دانشگاهيان دفاع خواهد كرد، گفت: با توجه به اصولي كه توسط معين مطرح شده است، به طور قطع اصلاحات پيگيري خواهد شد.
رئيس شاخه جوانان حزب مشاركت، اظهار داشت: معين كف اصلاح طلبان است و اگر قرار باشد اصلاحات پيگيري شود، تنها از طريق معين پي گيري مي‌‏شود و او همچنين در ميان اصلاح‌‏طلبان تنها كسي است كه احتمال گذشتن از فيلتر شوراي نگهبان را دارد.
شريفي با بيان اين كه اصلاح طلبان نيازي به اجماع ندارند، تصريح كرد: معتقدم اصول‌‏گرايان به يك كانديداي واحد خواهند رسيد و چون آنها با اختلافات فراواني كه دارند، نيازمند كانديداي واحد هستند و با توجه به سيستم جريان محافظه‌‏كار كه از بالا به پايين تصميم‌‏گيري مي شود، به يك كانديداي واحد خواهند رسيد .
وي در خصوص ردصلاحيت معين در انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: منعي براي تاييد صلاحيت هيچ كس وجود ندارد و براي آنكه ميزان مشاركت افزايش يابد، به نظر مي‌‏رسد كسي در اين انتخابات صلاحيتش رد نشود.
شريفي با تأكيد بر اين كه نهادهاي منتخب مقام رهبري بايد اجرا كننده اصلي شعارهاي مقام معظم رهبري باشند، تصريح كرد: البته عملكرد شوراي نگهبان سوال‌‏هاي بي‌‏جوابي را باقي گذاشته است و اين در حالي است كه شوراي نگهبان بايد ملتزم شعار همبستگي ملي و مشاركت عمومي باشد.
وي با بيان اين كه مهمترين مزيت معين، تيمي عمل كردن اوست، اظهار داشت: در حال حاضر پنج كميسيون در حال تدوين برنامه‌‏هاي معين است و در تدوين اين برنامه‌‏ها از صاحب نظران مختلف كمك گرفته شده است و اين تيم تا چهار سال آينده با او فعاليت خواهند كرد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه اصلاح طلبان بارها بحث انتخابات آزاد را مطرح كردند، منظور آنها از اين نوع انتخابات چيست؟، تصريح كرد: انتخابات آزاد با انتخابات غيرآزاد، تفاوتش در مقايسه انتخابات دور دوم شوراها و انتخابات مجلس هفتم مشخص مي‌‏شود و در انتخابات شوراها علي تاجرنيا؛ مسوول نظارت در شهر تهران بود و آبادگران پيروز ميدان شدند و در انتخابات مجلس هفتم، شوراي نگهبان ناظر بود و باز هم آبادگران پيروز شدند و با مقايسه روند اين دو انتخابات مي‌‏توان معني انتخابات آزاد و غير آزاد را فهميد.
شريفي با بيان اين كه معين هميشه در نظرسنجي‌‏هاي معتبر يا در رده دوم يا سوم بوده است، گفت: با توجه به اين كه وي در ميان مردم كمتر شناخته شده‌‏تر است، رشد آرا ايشان بيشتر بوده است و با توجه به نزديك‌‏تر شدن به روز انتخابات استنباط مي‌‏كنيم، آرا وي رشد بيشتري خواهد كرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص اعتراض حاضرين مبني بر اين كه در هيچ نظرسنجي معين نيز دوم و سوم نبوده است، اظهار داشت: هر ستاد انتخاباتي مي‌‏تواند نظرسنجي انجام دهد، ولي جبهه مشاركت هيچ نظرسنجي انجام نداده است. اين گفته از روي نظرسنجي موسسات و همچنين افراد ديگر بوده است.
وي همچنين در خصوص حضور ابراهيم يزدي در انتخابات رياست‌‏جمهوري، اظهار داشت: با اين موضوع كه آقاي يزدي به عنوان كانديدا معرفي شود، موافق هستيم و اگر شوراي نگهبان بخواهد به شعار مقام معظم رهبري يعني همبستگي ملي و مشاركت عمومي عمل كند، بايد بگذارد وي نيز در انتخابات حضور داشته باشد و اگر نمي‌‏تواند، ببيند كه يزدي در انتخابات حضور دارد، پس بايد مشاركت حداكثري را فراموش كرد.
وي در پايان در خصوص احتمال حضور ميرحسين موسوي در انتخابات، توضيح داد: موسوي جواب مثبت به در خواست اصلاح طلبان نداده است، ولي اگر او بيايد، به طور قطع اصلاح‌‏طلبان بر سر او اجماع خواهند كرد و جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از او حمايت مي‌‏كنند، ولي اگر او نيايد و "معين" هم ردصلاحيت شود، جبهه مشاركت از هيچ كانديدايي حمايت نخواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20946

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس شاخه جوانان مشارکت: بزرگترين رقيب "معين"در سطح دانشگاه‌‏ها، عدم شركت دانشجويان در انتخابات است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005