Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 30 فروردین 1384

ژست هاي انتخاباتي مهرعليزاده در جشنواره کاراته، سينا

تهران، خبرگزاری سینا - حدیث علمی

احتمالا هیچ یک از افرادی که بعد از ظهر روز دوشنبه برای شرکت در دومین جشنواره کاراته عازم سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی شده بودند، نمی دانستند قرار است به جای حرکات نمایشی کاراته شاهد تبلیغات سیاسی و انتخاباتی زودهنگام رئیس سازمان تربیت بدنی باشند! تبلیغاتی که با ترانه حماسی "خلیج همیشه فارس" آغاز شد و با سرود خاطره انگیز " ای ایران" به پایان رسید.

من نیز مانند بسیاری از خبرنگاران و جوانانی که در سالن افراسیابی حضور داشتند، انتظار برگزاری برنامه های نمایشی و رزمی را می کشیدم که با دیدن خانمی که مسئولیت یکی از هیاتهای ورزش بانوان استان تهران را بر عهده دارد و به تازگی فعالیت گسترده خود را در ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده آغاز کرده است، تمام تصوراتم فرو ریخت.

برنامه با تلاوت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی که توسط گروه موسیقی اداره راهنمایی و رانندگی نواخته شد، آغاز شد. سپس "علیرضا سمندر"، رئیس فدراسیون کاراته برای ایراد سخنرانی پشت تریبون رفت. سمندر این گونه شروع کرد: "من به نمایندگی از جمعی که لباس سفید تواضع و اراده به تن کرده اند، اینجا ایستاده ام تا از تفکرات مردی بزرگ تشکر کنم. مردی که با تدوین طرح جامع تربیت بدنی خدمتی شایان به جامعه ورزش ایران کرد."

وی ادامه داد: مهرعلیزاده با تدوین نظام پاداش قهرمانان و صندوق حمایت از پیشکسوتان، تغییر و اصلاح ساختار سازمان تربیت بدنی، تشکیل ستاد نظارت بر عملکرد تیم های ملی، اجرای طرح های پژوهشی ملی، برگزاری همایش های علمی و تخصصی در سطح بین المللی و دست یابی به سهمیه بیشتر در بازی های المپیک ، رقابتهای جهانی کارنامه درخشانی در زمینه تربیت بدنی از خود بر جای گذاشته است و ...

از خود می پرسیدم چرا رئیس فدراسیون کاراته در جشنواره بزرگ این رشته از خدمات رئیس سازمان داد سخن می دهد و بیش از همه از این متعجب بودم که طرز صحبت سمندر به نحوی بود که گویا برای نخستین بار است که متن این سخنرانی را دیده است. اما رئیس فدراسیون در جمله آخر سخنانش پاسخ تمام سوالاتم را داد: "تمام این افتخارات نشان از توانایی و افکار بلند این مرد بزرگ دارد. امیدوارم فرصتی دست دهد تا در آینده برای تحقق طرح های بزرگ اقتصادی و کشاورزی نیز شاهد فعالیت های این "بلندمرد" باشیم."

همه چیز مشخص شد. این برنامه نیز مانند "همایش بزرگ زنان ورزشکار استان تهران" نوعی تبلیغ سیاسی زودهنگام بود. تبلیغی خارج از روال عادی و با استفاده از امکانات دولتی که قرار بود مانند برنامه گذشته احساسات جوانان را تحت تاثیر قرار دهد.

برنامه با حرکات نمایشی کاراته کاران سبک های مختلف ادامه پیدا کرد. کاراته کاران جوان و استادان سالخورده شان در مقابل چشم تماشاچیان کوزه شکستند و سنگ خرد کردند و قالب یخ تکه تکه کردند. حضور هنرمندان سینما و تلویزیون نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای جشنواره کاراته بود! "ملکه رنجبر" که با حضور در همایش زنان ورزشکار خود را به عنوان یکی از هواداران مهرعلیزاده معرفی کرده بود، این بار نیز بود تا هرگونه شبهه ای را از میان بردارد.

حضور گروه موسیقی ای که در برنامه قبلی نیز حضور داشت و همان ترانه ها را در این برنامه نیز اجرا می کرد، باعث شد تمام خبرنگارانی که در جایگاه بودند به این نتیجه برسند که این مسئله برنامه ای تبلیغاتی است که قرار است به صورت سلسله وار و هماهنگ شده به پیش برود.

"خلیج همیشه فارس" این بار نیز مانند دفعه پیش با ابهت و بسیار پرشور اجرا شد و همانطور که انتظار می رفت به خوبی جوانان حاضر در سالن را تحت تاثیر قرار داد. در تمام مدتی که این ترانه را برای دومین بار می شنیدم از خود می پرسیدم آیا این اعمال سوء استفاده از احساسات جوانان و تحریک عرق ملی و وطن پرستی آنان برای رسیدن به اهداف سیاسی نیست؟

این بار نوبت مهندس "مهرعلیزاده" بود که برای سخنرانی آماده شود. با خودم می گفتم خدا کند حداقل مهرعلیزاده متن سخرانی اش را تغییر داده باشد. رئیس سازمان تربیت بدنی با اعتماد به نفس خاصی سخنانش را آغاز کرد: از لحظه ورود به این مجلس از دیدن شور و نشاط شما جوانان، سرور و شعفی در قلب خود احساس کردم که از توصیف آن عاجزم. شما باید این شادی و شعف را به جامعه تزریق کنید.

" از اینکه امروز ورزش در جامعه جوان ما طوری رواج پیدا کرده که باعث به وجود آمدن این شادی و شور شده است، بسیار خوشحالم و از اینکه خود را خدمت گذار کوچک شما می دانم بر خود می بالم."

مهرعلیزاده که با صلابت خاصی سخن می گفت، ادامه داد: امروز در سراسر کشور بیش از 5/1 میلیون نفر در رشته کاراته به فعالیت می پردازند. گرایش جوانان ایرانی به این رشته، نشان دهنده این مطلب است که جوانان این مرز بوم در عین سلحشوری به فداکاری و تواضع می اندیشند. ایرانیان ملت ریشه داری هستند که در اوج شکوه، افتخار و عزت، به انسانیت و بزرگمردی می اندیشند.

ادامه سخنان رئیس سازمان تربیت بدنی تمام سالن را به وجد آورد. او با اشاره به امپراتوری های بزرگ تاریخ ایران که سالها بود دیگر سخنی از آنها به میان نمی آمد، به خوبی جوانان را تهییج می کرد. مهرعلیزاده که دیگر تقریبا فریاد می زد، گفت: ما ملت بزرگی هستیم و افتخار می کنیم که صاحب یکی از دو امپراتوری بزرگ تاریخ بوده ایم. امپراتوری ای که بالاترین سطح فرهنگ، تمدن و قانون مداری را دارا بوده است. ما یادگار آن بزرگانیم.

"جامعه پرنشاط و جوان ایران در حال رشد و ترقی است. آینده به دست شماست. شما صاحبان اصلی این سرزمین هستید و سکان هدایت این کشور را به دست خواهید گرفت. بیایید آینده ای بسازیم که به آن افتخار کنیم و ایرانی بسازیم هر روز آبادتر و آزادتر."

مهرعلیزاده با عنوان این مطلب که "ایرانی در هر کجا که باشد، مایه سرفرازی و اقتدار ملت خود است"، سخنان خود را اینگونه پایان داد: من از همین جا به تمام ایرانیان سلام عرض می کنم و امیدوارم همواره ایران را بر بلندای خلیج همیشه فارس استوار ببینم.

در این زمان بود که پوسترهای تبلیغاتی مهندس مهرعلیزاده در بین حاضران در سالن پخش شد. تعداد این پوسترها که تحت عنوان یک مجله دانشجویی در دو برگ توزیع می شد، آنقدر زیاد بود که کل سالن را پر کرده بود. جوانان که تحت تاثیر سخنان زیبا و حماسی رئیس سازمان تربیت بدنی قرار گفته بودند، در حالی که پوسترهای تبلیغاتی مهرعیزاده را در دست داشتند، شعار "مهرعلی دوستت داریم" سر داده بودند. جالب آنکه این پوسترها یا آنطور که اعضای ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده می گفتند "نشریه دانشجویی" در جایگاه خبرنگاران توزیع نشد. وقتی بالاخره یکی از این پوسترها به دست خبرنگاران رسید، من نیز توانستم نگاهی به آن بیاندازم. عکس بزرگی از رئیس سازمان تربیت بدنی و جمله ای به نقل از وی : " در بستر دولت رفاه به عمل گرایی می اندیشیم". در صفحات داخلی نیز مطالبی در خصوص دستاورهایش در طول 4 سال تصدی پست ریاست سازمان تربیت بدنی و اطلاعات کلی در مورد شخص وی دیده می شد.

در این حین بود که سمندر، با بلندگویی در دست از جایگاه ویژه پایین آمد و در بین کاراته کاران قرار گرفت. وی گفت: خوشحالم به اطلاع شما برسانم که در همین لحظه مهندس مهرعلیزاده موافقت خود را برای تشکیل تیم ملی سبک های آزاد اعلام کردند و ما از هم اکنون مراحل تشکیل این تیم را آغاز خواهیم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کاراته کاران که رئیس فدراسیون را احاطه کرده بودند، بار دیگر به وجد آمدند و سمندر و مهرعلیزاده را مورد تشویق قرار دادند. هنگامی که سمندر قصد داشت با عبور از کنار جایگاه خبرنگاران بار دیگر به جایگاه ویژه بازگردد، خبرنگار واحد مرکزی خبر که در کنارم نشسته بود از او خواست تا در این مورد بیشتر توضیح دهد اما سمندر تنها به تکرار گفته های خود اکتفا کرد. از او پرسیدم: "آیا شما در همین زمان اندک و زمانی که در جایگاه ویژه در حال صحبت با مهندس مهرعلیزاده بودید به این نتیجه رسیدید؟". گویی انتظار مطرح شدن چنین سوالی را نداشت. با بی حوصلگی و خیلی تند پاسخ داد: "نه خیر، ما مدت ها دنبال این مسئله بودیم و اینک موفق شدیم موافقت رئیس سازمان را جلب کنیم". با خود گفتم قطعا هیچ زمانی بهتر از این نخواهد بود، چرا که مطمئنا دیگر فرصتی برای وی پیش نخواهد آمد تا بدین شکل در بین جامعه کاراته کاران عرض اندام کند.

برنامه با پخش موسیقی ای ناهنجار ادامه پیدا کرد. اینک زمان آن فرا رسیده بود که مهندس مهرعلیزاده سالن را ترک کند. سرود " ای ایران" پخش می شد و مهرعلیزاده که از جایگاه ویژه برای جوانانی که به شدت تشویقش می کردند، دست تکان می داد، تصویر ژست های انتخاباتی کاندیداهای دوره پیشین ریاست جمهوری را در اذهان تداعی می کرد.

با برگزاری دومین برنامه از این دست، مشخص شد مهرعلیزاده نیز همچون دیگر کاندیداهای زیرک جوانان را وسیله ای برای اهداف سیاسی خود می بیند. قطعا هیچ کس نمی تواند منکر محرک بودن و تهییج کنندگی سخنان وی در برنامه روز گذشته در سالن شهید افراسیابی باشد. اعضای ستاد انتخاباتی مهندس مهرعلیزاده به خوبی آموخته اند که چگونه جوانان را تهییج کنند چرا که قطعا هیچ برنامه ای نمی توانست این چنین عرق ملی جوانان را هدف قرار دهد. برنامه بعدی ستاد انتخاباتی مهندس شیک پوش برای کدام قشر از ورزشکاران است؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21299

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ژست هاي انتخاباتي مهرعليزاده در جشنواره کاراته، سينا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005