Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 1 اردیبهشت 1384

قاليباف: درصورت پيروزي، با مجلس هفتم همكاري خوبي خواهيم داشت ؛ در روابط بين‌المللي هرگونه زياده‌خواهي رابا قاطعيت پاسخ مي‌دهيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي

يك كانديداي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري گفت: ملاك انتخاب همكارانم در كابينه بر اساس شايسته‌سالاري خواهد بود و با معرفي كابينه‌اي جوان تحولي بزرگي در ساختارهاي مديريتي كشور بوجود خواهم آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدباقر قاليباف طي سخناني در جمع دانشجويان مشهد، افزود: فضاي سياسي كشور فضاي بازي است و در چارچوب‌هاي قانون اساسي آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي لازم وجود دارد اما اگر فردي در جايگاهي قرار گرفت و خطايي داشت كه با آزادي كشور درتناقض بود، نبايد آن را بسته بودن فضاي سياسي كشور تلقي كرد.

وي در پاسخ به دانشجويي كه نسبت به فضاي سياسي كشور انتقاد داشت، گفت: همين كه شما اكنون مي‌توانيد چنين صحبت‌هايي را بيان كنيد نشان‌دهنده آزادي است.

وي با بيان اين كه جهت‌گيريش در قبال دانشجو و جنبش دانشجويي روشن است، افزود: جايگزين شدن روابط خوب نيروي انتظامي بجاي روابط سرد موجود ميان پليس و دانشگاه در دوران حضورم در ناجا بيانگر اعتقاد و احترامم به منطقي بودن، حقيقت‌جويي، عدالت‌طلبي و حقيقت‌يابي فرهيختگان دانشجوست.

قاليباف هم‌چنين درباره‌ي مشكلات دانشگاهها و دليل كم شدن علاقه‌ي دانشجويان به انجام فعاليت‌هاي سياسي ـ اجتماعي، گفت: دورافتادن دانشگاه از صنعت و نيازهاي روز جامعه و نيز مقوله‌ي فرار مغزها از دغدغه‌هاي اصلي كشور است، چنانچه توفيق خدمتگزاري در پست رياست جمهوري را داشته باشم براي مرتفع كردن اين مشكلات تلاش‌هاي جدي صورت خواهد گرفت.

اين كانديداي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي در رابطه با آزادي مطبوعات بيان داشت: نه مطبوعات و نه مردم و انديشمندان نگران اجراي قانون نيستند، اما نگراني آنها از سليقه‌يي و جناحي برخورد كردن با مطبوعات و تحديد آزادي آنهاست.

وي با اشاره به اينكه شوراي نگهبان در چارچوب قانوني و مشخص به بررسي صلاحيت كاندداها خواهد پرداخت، ادامه داد: بعيد مي‌دانم از سوي اين شورا رد صلاحيت شوم و چنانچه اين امر اتفاق افتد از حق قانوني خود براي اعتراض به اين موضوع استفاده خواهم كرد.

قاليباف با اشاره به اينكه ديگر زمان بحث و جدل در ميان قوا نيست، اظهارداشت: در صورت پيروزي درانتخابات با مجلس هفتم كه آمادگي پيگيري در حل مشكلات مردم را دارد، همكاري خوبي خواهيم داشت.

وي ضمن اعلام عدم نياز جامعه كنوني به رفراندوم براي ادامه‌ي حيات سياسي حكومت گفت: مشكل ما مشروعيت نظام و برگزاري همه پرسي براي عوض كردن آن نيست، معتقدم بايد با تمامي توان براي حل مشكلات واقعي مردم گام برداريم و توان خود را صرف بحث و جدل‌هاي بيهوده‌ي سياسي نكنيم.

قاليباف در پاسخ به سوالي در رابطه با گروه‌هاي حامي خود در انتخابات تاكيد كرد: به هيچ گروه و حزبي وابستگي ندارم و در صورت موفقيت درانتخابات دولت را تبديل به يك شركت سهامي براي گروه‌هاي سياسي نخواهم كرد.

كانديداي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: عده‌اي به دليل ناتواني در حل مشكلات مردم از دست‌هاي ناپيدا دراداره‌ي كشور سخن مي‌گويند تا تقصير اصلي را متوجه‌ي ديگران كنند.

وي ضمن تحسين دولت، از اقدامات هسته‌يي انجام شده در به دست‌آوردن فناوري صلح‌آميز هسته‌يي به نيكي يادكرد و گفت: به دست آوردن تكنولوژي هسته‌يي و دفاع از در اختيار داشتن آن امري بسياردرست بوده است و چنانچه آمريكا يا هر كشور ديگري نسبت به اين امر سوء قصدي داشته باشد به طور قاطع جواب آنها را خواهيم داد.

وي با بيان اينكه چنانچه در انتخابات پيروز شود روش‌هاي ديپلماسي در ارتباط با دنيا را در پيش خواهد گرفت، اظهار داشت: براي ارتباط با دنيا در چارچوب‌هاي متعارف ارزش زيادي قائليم و تلاش خواهيم كرد ارتباطات خوبي با دنياي خارج داشته باشيم، اما هرگونه زياده‌خواهي را با قاطعيت پاسخ خواهيم گفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با انتقاد از اينكه سياست‌هاي اقتصادي اتخاذ شده باعث قرار گرفتن دولت در جايگاه رانت‌خواري بزرگ شده است، گفت: آنچه مسلم است دولت بايد زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه را در دست گرفته و بقيه‌ي امور را به بخش‌هاي خصوصي واگذار نمايد كه در صورت پيروزي در انتخابات درصدد اصلاح اين وضع برخواهم آمد.

قاليباف در پاسخ به سوالي در مورد هزينه‌ي تبليغاتي انتخاباتي خود با اشاره به عدم انجام هيچ‌گونه فعاليت اقتصادي در زندگيش گفت: يك روستازاده‌ي ساده هستم و هزينه‌ي تبليغات انتخاباتيم از محل كمك‌هاي مردمي تامين مي‌شود و در پايان اگر مبلغي نيز باقي بماند به حساب كميته‌ي امداد امام خميني(ره) واريز خواهم كرد.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005