Click for Amazing Phone Card








جمعه 2 اردیبهشت 1384

معين: استعفا آخرين قدم خواهد بود نه اولين قدم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


دكتر معين، در ديدار با شوراي مركزي و شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: اگر انتخابات آزاد و رقابتي تحقق پيدا كند، رييس‌جمهور جديد حتما اقتداري بيش از رييس‌جمهور دوم خرداد 76 و سال 80 خواهد داشت.


به گزارش ايسنا، به نقل از سايت “ياران دبستاني“، وي در پاسخ به دانشجويي كه پرسيد خط قرمز شما چيست؟ نظام يا حقوق مردم چه مي‌شود و اگر شرايطي مثل مجلس هفتم پيش بيايد، استعفا مي‌دهيد يا كار ديگري؟ گفت: هنر و تدبير اين است كه فردي كه رييس‌جمهور مي‌شود و پايبندي خود را به قانون اساسي به عنوان "ميثاق ملي" عنوان كرده، طوري برخورد كند كه هيچ‌گونه تعارضي بين حقوق اساسي مردم كه بايد از آنها دفاع كند و منافع ملي، به‌وجود نيايد.


وي افزود: من معتقدم كه اصل بر پيشگيري است تا درمان. اين امر تدبير و آينده‌نگري مي‌خواهد و اگر دست روي دست بگذاريم كه بحرانها به ما تحميل شود، به گردشان هم نخواهيم رسيد. اگر هم به صورت استثنا مشكل پيدا شد، چه بايد كرد؟ آيا بايد استعفا داد يا شورش كرد؟. من معتقدم اگر تعارض پيش آمد، فرد بايد با تعامل جدي ، صريح و مثبت با اركان قدرت از مجلس و قواي ديگر تا مقام رهبري، سعي كند بن‌بست‌شكني كند. البته بر اساس تعامل؛ اين امر به اين معنا نيست كه بخواهد از حقوق مردم مايه بگذارد، حتي اگر از اختيارات قانوني خودش گذشت كند، اشكالي ندارد، به شرط اينكه تعارضي با حقوق مردم پيدا نكند. من آمادگي دارم كه از حقوق خودم صرف نظر كنم، به شرط اينكه تعارضي با حقوق مردم نداشته باشد. اما اگر حقوق اساسي مردم تحت‌الشعاع قرار بگيرد جاي كوتاه آمدن نيست. آنجا بايد ايستاد. يك راه اينست كه خيلي صميمانه مساله را با مردم در ميان بگذارد و در مورد استعفا هم بايد گفت كه رييس‌جمهور به جاي اينكه استعفا بدهد بهتر است كه استيضاح شود. البته آخرين قدمي كه مي‌تواند راهگشا باشد، به عنوان يك تدبير مديريتي، استعفاست، بنابراين استعفا اخرين قدم خواهد بود نه اولين قدم .


كانديداي دور نهم رياست‌جمهوري در پاسخ به سوال دانشجويي در رابطه با سياست خارجي و رابطه با امريكا گفت: سياست خارجي ، سرمايه گذاري هاي خارجي و مساله رابطه با آمريكا همگي منوط به داشتن يك قوام و اقتدار ملي است كه منشا آن دولت مقتدر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معين در مورد “ معاونت حقوق بشر“ و سوال يكي از دانشجويان مبني بر كارآيي آن، گفت : من رسما اين موضوع را به خاطر حساسيتش اعلام كرده‌ام. كشور ما مبدع حقوق بشر است. از نظر تاريخي 2600 سال قبل منشور حقوق بشر توسط ما منتشر شده و از نظر ديني هم دين اسلام بهترين تضمين‌كننده حقوق انسانهاست. در قرآن بيش از انكه به كلمات “مومن“ و “ مسلمان” اشاره شود، به ”ناس“ اشاره شده است و اين امر به اين معنا است كه همه بندگان خدا مورد توجه دين اسلام هستند. پس چه به لحاظ تاريخي و چه به لحاظ ديني كشور ما بايد بتواند الگوي حقوق بشر در جهان باشد. اين به شرطي است كه از خودمان شروع كنيم؛ كارايي معاونت حقوق بشر اينست كه اين فرد مسائل را رصد مي‌كند و به رئيس‌جمهور مرتب گزارش مي‌دهد.


معين در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان در مورد مساله قوميتها و اقليتها اظهار داشت: من از گفتن اقليت ها پرهيز مي‌كنم. كشور ما يك كشور بسيار غني از نظر تنوع قوميتي، فرهنگي، نژادي و زباني است. به اعتقاد من اين نقطه قوت ماست و در گذشته‌هاي تاريخي ما از صدها قوميت، نژاد و مذهب برخوردار بوده‌ايم. اين امر باعث قوام ملي ما بوده است نه تهديد ملي، پس چرا بايد با تنگ‌نظري و ديد غيرعلمي با اين مسائل برخورد كنيم. اگر نگاه مثبت و مبتني بر انصاف باشد، رييس‌جمهور آينده بايد به سمتي برود كه همه قوميتها از همه حقوقشان برخوردار شوند و در نظام تصميم‌گيري و اجرايي كشور تا عالي‌ترين سطوح كه معاونان و وزراي رئيس‌جمهور هستند همه اقوام ومذاهب از حقوق برابر برخوردار شوند، به شرطي كه اين امر بر اساس شايستگي افراد باشد .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21459

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: استعفا آخرين قدم خواهد بود نه اولين قدم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005