Click for Amazing Phone Card








شنبه 3 اردیبهشت 1384

جمشيد انصاري: اميدواري به كانديداتوري ميرحسين موسوي افزايش يافته‌است، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۲‬
داخل. سياسي. انتخابات‪. ۸۴‬

" جمشيد انصاري " يك فعال سياسي گفت كه " اكنون اميدواري به اعلام كانديداتوري ميرحسين موسوي افزايش يافته است".

وي كه‌از امضاكنندگان نامه به ملت ايران درباره ضرورت اعلام كانديداتوري ميرحسين موسوي در رقابت‌هاي انتخابات نهم به عنوان نامزد جبهه اصلاحات است، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا ، تاكيد كرد : بنظر مي‌رسد كه موسوي با درك شرايط حاضر علي‌الاصول بايد در تحليل و تصميم خود تجديدنظر كرده باشد.

انصاري در پاسخ به اين پرسش ،" با توجه به اينكه ميرحسين موسوي يكبار نامزدي در انتخابات نهم را رد كرده ، دعوت مجدد از وي بر چه اساسي صورت گرفته است ؟ " ، اظهار داشت : دعوت مكرر بسياري از نخبگان كشور و دلسوزان نظام‌از ميرحسين‌موسوي كه در مقاطع مختلف صورت گرفته‌است،براساس تحليل شرايط كشور و منطقه و مشخصاتي ويژه نظير " تجربه ارزشمند در بالاترين سطح اجرايي كشور آن هم‌در بحراني‌ترين شرايط"، " شناخت پيچيدگي‌هاي تعامل باجهان امروز"، بوده است .

وي،" شجاعت و تقواي سياسي‌و پذيرش و مقبوليت مردمي‌كه مي‌تواند به افزايش مشاركت عمومي در عرصه انتخابات كمك نمايد" را از ديگر عوامل دعوت مجدد از ميرحسين موسوي براي اعلام نامزدي در انتخابات نهم عنوان كرد.

اين فعال سياسي گفت : در ماه‌هاي اخير شرايط كشور و ويژگي‌هاي بارز وي براي تصدي مسووليت‌هاي اجرايي اين نياز و ضرورت را به‌صورت آشكارتري مشهود نموده است.

انصاري تصريح كرد: بسياري‌از دوستان براين باورند كه اساسا شرايط زماني طرح درخواست حضور در عرصه رقابت‌هاي‌انتخابات رياست‌جمهوري از ميرحسين موسوي در تابستان گذشته، مناسب براي تصميم‌گيري در اين زمينه نبود و طبيعي بود در شرايطي كه هيچيك از داوطلبان حضور خود را اعلام نكرده بودند ،توقع اعلام آمادگي از سوي وي درست نبود.

به باور انصاري ، با توجه به گذشت بيش از ‪ ۸‬ماه از اولين دعوت‌از موسوي و تغييراتي كه در شرايط سياسي‌كشور در اين مدت بوجود آمده و تركيب و آرايش نيروهاي حاضر در عرصه رقابت‌هامشخص‌تر شده،ضرورت حضور وي در اين عرصه بيشتر احساس مي‌شود.

وي اين برداشت را كه" دعوت از ميرحسين موسوي فرار اصلاح‌طلبان از وضعيت فعلي عدم اجماع در انتخابات است "، نپذيرفت و گفت : آنچه‌از نظر سياسي اجماع در يك جريان ناميده مي‌شود در هيچ يك از جناح‌هاي سياسي كشور در خصوص كانديداها ايجاد نشده و تعدد و تكثر كانديداها در بين محافظه‌كاران بيشتر از اصلاح طلبان است.

اين فعال سياسي افزود :به نظر مي‌رسد كه يكي از ويژگي‌هاي انتخابات نهم اين است كه توافقها و به تعبيري اجماع درون يك جناح تا روزهاي ثبت نام و حتي پس از آن به طول انجامد و عدم اجماع اختصاص به جريان اصلاحات ندارد كه بحث‌هايي از قبيل " فرار از عدم اجماع " مطرح باشد.

انصاري ادامه‌داد: مراجعه برخي‌از اصلاح‌طلبان براي فراهم‌كردن زمينه اجماع درباره فردي كه از ابتدا و قبل از اعلام آمادگي ديگر كانديداهاي اصلاح طلب عملا بر روي او اجماع وجود داشته‌است، اقدامي هوشمندانه و از نظرسياسي كاملا قابل توجيه است.

وي بارديگر تاكيدكرد : درخواست اخير نخبگان و شخصيت‌هاي فرهنگي و فعالان سياسي از ميرحسين موسوي دلايل مهمتري داشته است كه بيشتر به شرايط كشور ، ويژگي‌هاي وي و ضرورت فراهم‌نمودن حضور او در رقابت‌هاي‌انتخابات‌رياست جمهوري برمي‌گردد كه هم مي‌توان در تامين مشاركت حداكثري بسيار موثر باشد و هم به مصالح ملي و عمومي نزديكتر است و طبيعي مي‌باشد كه مصلحت كشور فراتر از برداشت‌هاي مختلفي كه مي‌تواند در خصوص اين اقدام مطرح گردد، است.

از انصاري سووال شد كه آيا با اين برداشت "برخي معتقدند ميرحسين موسوي داراي ديدگاههاي سياسي در عرصه فرهنگي و اقتصادي است كه با رويكردهايي كه اصلاح‌طلبان در سالهاي اخير در پيش گرفته‌اند ، هماهنگي ندارد ، بنابراين در ورود وي در انتخابات به‌عنوان رييس جمهوري ، اصلاح طلبان باوي اختلاف خواهند داشت." موافق است.

اين فعال سياسي در پاسخ گفت: به نظر مي‌رسد شخصيت‌ها و تشكل‌هاي اصلاح طلب با دعوت از وي براي حضور در رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري و حتي اصرار بر اين موضوع در تابستان گذشته عملا پاسخ اين سووال را داده‌اند و مجموعا وي را مناسب‌ترين گزينه براي اين مسووليت مي‌دانند.

وي در عين‌حال افزود: البته طبيعي‌است كه درون جبهه‌اصلاحات درمسايل مختلف فرهنگي، اجتماعي‌و اقتصادي ديدگاههاي متفاوتي وجود داشته باشد و اين تفاوت ديدگاهها تا حد اختلاف نظر در بعضي مسايل نيز متصور است ولي آنچه مهم است اينكه‌در اصول و چارچوب‌هاي كلي همچون صيانت از حقوق اساسي و مصالح مردم ، ضرورت مشاركت عملي مردم در اداره امور، تعامل مشفقانه با ديگر كشورها در چارچوب مصالح ملي ، تعهد و پايبندي به آرمان‌هاي امام راحل (ره) و انقلاب اسلامي اتفاق نظر باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انصاري با بيان اين كه، شرايط اين اتفاق نظر با حضور ميرحسين موسوي در جبهه اصلاحات بيشتر مي‌شود، تصريح‌كرد: ميرحسين موسوي به دليل ويژگي‌هاي فردي و اقبال و حمايت مردمي توان تشكيل دولتي مقتدر و توانمند براي تحقق اصول و اهداف نظام و ايران اسلامي را دارد.

اين فعال سياسي در پاسخ به اين پرسش ،" با توجه به اينكه برخي معتقدند ميرحسين موسوس سالهاست كه از عرصه سياست دور بوده است،آيا حضور وي در سمت رياست جمهوري دستاورد مثبتي خواهد داشت ؟" ، گفت: اگر دوري از عرصه سياست به معني عدم تصدي مسووليت‌هاي اجرايي آنهم به صورت مستقيم باشد حرف درستي است ولي همه مي‌دانيم كه ارتباط مستمر و مستقيم با مديران اجرايي و مسوولان سياسي و درگيربودن با مسايل و چالش‌هاي اساسي كشور و در كوران مسايل مهم قرار داشتن به مفهوم حضور در عرصه سياسي است.

وي تاكيد كرد: ميرحسين موسوي مشاور عالي رييس جمهوري و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌باشد و برهمين اساس در معرض مراجعه‌و مشورت اكثر مديران ارشد كشور قرارداشته و همواره در تماس مستمر با مسايل سياسي كشور و منطقه بوده است و به تعبير متداول در اين مسايل " به روز " هستند.

انصاري اظهارداشت: اساسا در جامعه ايران حضور در عرصه‌سياست مفهوم خاصي دارد كه به نظر نمي‌رسد تعبير دوري از عرصه سياست با اين مفهوم درباره ميرحسين موسوي صحيح باشد.

جمعي از فعالين سياسي و اجتماعي استان آذربايجان غربي در خصوص ضرورت اعلام كانديداتوري ميرحسين‌موسوي در نهمين دوره‌انتخابات رياست‌جمهوري نامه‌اي را خطاب به ملت ايران منتشر كردند.

در آخرين فراز اين نامه آمده است كه ما امضاكنندگان با تاكيد بر ضرورت تلاش براي زمينه‌سازي حضور جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي از همه مردم ، مسوولان و صاحبان انديشه و تجربه انتظارداريم كه فراخور مكان و موقعيت خود براي تحقق اين مهم كوشش‌نمايند تا در كنار حضور ديگرداوطلبان زمينه مشاركت يكپارچه و تحقق عزم و اراده ملت جهت برگزيدن رييس جمهوري دلخواه، محبوب و مردمي فراهم شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21502

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمشيد انصاري: اميدواري به كانديداتوري ميرحسين موسوي افزايش يافته‌است، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005