Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 6 اردیبهشت 1384

کروبي: انتخابات آتي تجلي دقيق پشتيباني مردم از نظام است، ايلنا

حفظ انقلاب اسلامي بر همه ما واجب است


تهران- خبرگزاري كار ايران

كانديداي اصلاح‌‏طلبان عملگرا گفت: انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري در شرايط حساس كنوني، تبلور و تجلي دقيق پشتيباني مردم از نظام خوهد بود.

به گزارش ايلنا, مهدي كروبي, در مراسم جشن هيات‌‏هاي مذهبي آذري‌‏هاي مقيم مركز با تاكيد بر اينكه شركت در انتخابات بزرگترين نشان قدرت و پشتيباني مردم از نظام است، گفت: اگر دقت كنيم چه كساني مردم را دعوت به شركت در انتخابات مي‌‏كنند و چه كساني مردم را از شركت در انتخابات منع مي‌‏كنند، تكليف ما جهت حضور در پاي صندوق‌‏هاي راي، روشن مي‌‏شود.
وي افزود: اگر چه من خودم نامزد انتخابات هستم و هر كسي دوست دارد كه در انتخابات پيروز شود، اما براي من مهمتر از پيروزي افراد، شركت مردم در انتخابات است.
كروبي با اشاره به شرايط حساس منطقه‌‏اي و بين‌‏المللي، گفت: براي من به عنوان سرباز كوچك نظام كه از سال 41 تاكنون در حد بضاعت ناچيز خود تلاش كرده‌‏ام، شور انتخاباتي و حضور گسترده مردم در انتخابات، بسيار مهمتر از آن است كه مردم در 27 خرداد به چه كسي راي خواهند داد.
كانديداي اصلاح‌‏طلبان عملگرا، حساسيت شرايط بين‌‏المللي و منطقه‌‏اي را يك واقعيت دانست و گفت: جمهوري اسلامي، قدرتمند و مستقل ايستاده است و از همه مظلومان، دفاع مي‌‏كند. البته تعامل، گفت و گو و تنش‌‏زدايي از برنامه‌‏هاي ماست و براي همه دنيا، پيام صلح و دوستي داريم.
كروبي افزود: ما غير از اسرائيل غاصب، با هيچكس خصومت نداريم، نه به ديگران ظلم مي‌‏كنيم و نه ظلم مي‌‏پذيريم، جنگجو و جنگ‌‏طلب هم نيستيم، اما قاطعانه از عزت و شرف كشورمان دفاع مي‌‏كنيم.
وي تصريح كرد: مهمترين مانور قدرت ما، حضور مردم در پاي صندوق‌‏هاي راي است و معتقدم كه مردم بايد در پاي صندوق‌‏هاي راي، حاضر شوند و به هر كس كه گرايش او را مي‌‏پسندند، راي دهند.
كروبي در جمع هيات‌‏هاي آذري‌‏هاي مقيم مركز با اشاره به عزم جدي خود بر پيگيري اجراي اصل 15 قانون اساسي، گفت: ما در چارچوب قانون اساسي براي اجرا و عملي كردن همه اصول قانون اساسي تلاش خواهيم كرد، چرا كه معتقديم ايران متعلق به همه ايرانيان است.
وي افزود: ايران متعلق به همه اقوام است و خون همه فرزندان ترك، بلوچ، لر، عرب و ... براي آزادي كشور ريخته شده است.
كروبي در بخش ديگري از سخنان خود، با بيان اينكه بزرگترين پشتوانه انقلاب اسلامي، هيات‌‏هاي مذهبي، مساجد و ديدگاه‌‏هاي امام (ره) بود، گفت: اگر فرض كنيم كه امام (ره) يك رهبر سياسي و دبير كل يك حزب بانفوذ و فراگير بود، هرگز نمي‌‏توانست يك دهم چنين انقلاب عظيمي را به وجود آورد. امام (ره) اگرچه آدم فوق‌‏العاده‌‏اي بود، اما با استفاده از نفوذ و قدرت اسلام و بهره‌‏برداري صحيح از آن توانست در مقابل دشمن بايستد.
وي افزود: امام (ره) يك عالم، سياست‌‏مدار، فيلسوف و فقيه بود كه از كيسه اسلام بهره‌‏مند شد و اين انقلاب عظيم را به وجود آورد، اما از آنجا كه ايشان شايسته و وارسته بود، هم از كيسه اسلام خرج كرد و هم بر آن اضافه كرد.
كروبي تصريح كرد: اميدواريم ما مسوولان نيز كه از كيسه اسلام مي‌‏خوريم، آبروي آنرا حفظ كنيم و اگر بر آن نمي‌‏افزاييم حداقل سرمايه آن را از بين نبريم و آن را "ير به ير" نگه داريم.
اين كانديداي انتخابات توصيه كرد كه بخشي از خاطرات وابستگان شاه، چاپ و در اختيار نسل جوان قرار گيرد تا همه بدانند كه دربار شاه چه لجنزاري بود و اموال مردم، چگونه مصرف مي‌‏شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: هر چند كه ما ضعف و قصور داريم و بايد آن را رفع كنيم، اما براي اينكه مردم و به خصوص نسل جديد بدانند كه از كجا به كجا رسيده‌‏ايم، انتشار خاطرات وابستگان شاه، لازم است.
كروبي در پايان تاكيد كرد: انقلاب اسلامي، اول به بركت مردم و دوم با رهبري امام (ره) ، پيروز شد و حفظ آن براي همه ما واجب است كه بايد در اين جهت بكوشيم.
در اين مراسم، نماينده هيات‌‏هاي آذري‌‏هاي مقيم مركز با قرائت بيانيه‌‏اي بر همراهي خود با مهدي كروبي، تاكيد كردند.
در اين بيانيه خطاب به كروبي اشاره شده بود: ما اهل معامله نيستيم كه با شرط و شروط از شما حمايت كنيم، بلكه توقع داريم به خواسته‌‏هاي طبيعي و قانوني ما نيز همچون ساير شهروندان توجه شود و برخورد عادلانه صورت گيرد تا احساس تبعيضي كه شكننده هر نظام و سيستمي است، موجب سلب آرامش و عدم اطمينان بين اقوام مختلف نشود.
در بيانيه هيات‌‏هاي آذري‌‏هاي مقيم مركز همچنين بر اجراي اصل 15 قانون اساسي تاكيد شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21635

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبي: انتخابات آتي تجلي دقيق پشتيباني مردم از نظام است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005