Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 8 اردیبهشت 1384

رفسنجاني: تا قبل از زمان ثبت نام تصميم خود را خواهم گرفت، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۸‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪۸۴‬

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: فرصتي زيادي باقي نمانده و تا قبل از زمان ثبت نام نظر قطعي خود را اعلام خواهم كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، هاشمي رفسنجاني روز پنج شنبه در جريان بازديد از فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) در پاسخ به سوالي درخصوص اعلام حضور و يا عدم حضورش در انتخابات رياست جمهوري اين سخنان را بيان كرد.

رفسنجاني در عين حال تاكيد كرد: البته من منتظر هستم ببينم از افراد با صلاحيتي كه مطرح هستند آيا كسي مي‌تواند در نظرسنجي‌ها آراي مورد نياز و كافي را كسب كند يا خير و اين طبيعي است كه اگر كسي پيدا شود كه راي لازم را داشته باشد ، قطعا نخواهم آمد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اگر چنين فردي پيدا نشود و من فكر كنم كه مي‌توانم مقدار راي لازم را ازطرف مردم داشته باشم، حتماخواهم آمد.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوالي درخصوص نظرسنجي انجام شده توسط نمايندگان مجلس، گفت: نظر مجلس مهم است و هر رييس جمهوري كه انتخاب شود بايد با مجلس كار كند و اين معيار مهمي است .

وي در پاسخ به اين سوال كه برغم عدم اعلام رسمي از سوي هاشمي رفسنجاني مبني بر نامزدي در انتخابات، نظرسنجي‌ها حاكي از اين است كه‌او در رتبه نخست قرار دارد، گفت:اينكه من در نظر سنجي‌ها جلوتر هستم شايد بخاطر اين است كه شناخته شده‌تر هستم اما اگر ديگران با برنامه‌هاي خود نشان دهند كه مي‌توانند بهتر از من كار كند ، طبعا مردم نظرشان عوض خواهد شد.

خبرنگاري از هاشمي رفسنجاني پرسيد، آيا فكر نمي‌كنيد تاخيرشما در اعلام نامزدي ، باعث فرسايشي شدن فضاي انتخابات شده است، گفت: من نمي‌دانم كه فرسايشي كرده يانه اما ازنظر من كار روي ريل است و تعداد زيادي از آقايان كار خود را انجام مي‌دهند، يكي هم كناري ايستاده و دارد تماشا مي‌كند.

هاشمي رفسنجاني درپاسخ به سوالي درخصوص مطرح شدن انتقاداتي از سوي چهره‌هاي قديمي انقلاب عليه وي گفت: من به اين چيزهااهميتي نمي‌دهم و بالاخره انتخابات همين است و كساني حرفهاي خود را مي‌گويند و نظرات خود را مطرح مي كنند، اين حرفها تكراري است و ارزش پاسخگويي ندارد.

وي همچنين درخصوص اولويتهاي كاري خود درصورت حضور در عرصه انتخابات، گفت: اولويتهاي زيادي دارم و مسائلي همچون سياست خارجي، اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي، بحث يارانه‌ها وتامين اجتماعي عام براي مردم و اشتغال ومسائل تحصيلي ايرانيان خارج از كشور از مواردي است كه من درمورد آنها نظراتي دارم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين درخصوص پرونده هسته‌اي ايران و برگزاري جلسه كميته راهبري براي بررسي پيشنهاد ايران در روز جمعه(فردا)، گفت : به نظر من مذاكره بايد ادامه پيدا كند و اروپايي‌ها درك كنند كه ايران از حق خود نخواهد گذشت .

هاشمي رفسنجاني افزود: ما هم بايد براي متقاعد ساختن آنهاتلاش كنيم.

آنها بايد مطمئن شوند كه در ايران جاي نگراني نيست ،اين نقطه حساسي است و نمي توان در اين خصوص عجله كرد و بايد با صبر و تاني واستدلال مساله را به جاي درستي برسانيم .

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص فرودگاه بين‌المللي امام خميني و تاخير در راه اندازي آن گفت: متاسفانه مسائلي در گذشته اتفاق افتاد و ملت نتوانست از اين سرمايه بموقع استفاده كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رفسنجاني افزود: خوشبختانه اين مسائل و مشكلات برطرف شده و امروز اقاي رحمتي وزير راه وترابري تصميم گرفته‌اند كه اين فرودگاه را فعال كنند و از روز شنبه آينده، پروازها بطور رسمي آغاز خواهد شد و به تدريج توسعه مي يابد .

وي ادامه داد: البته فرودگاه با آن اهداف وسيعي كه داشته هنوز فاصله دارد اما براي شروع كار مشكلي وجود ندارد و در مدت معقولي راه‌مي افتد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تردد مسافر از فرودگاه به شهر و بالعكس را يكي از كارهاي مهمي كه بايد سازماندهي شود عنوان كرد و گفت: با توجه به فاصله زياد فرودگاه از شهر تهران ، حتما بايد يك سيستم خيلي فعال و منظم با همه جوانب وجود داشته باشد كه مسافران فرودگاه براي انتقال به شهر معطل نشوند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21719

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: تا قبل از زمان ثبت نام تصميم خود را خواهم گرفت، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005