Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 14 اردیبهشت 1384

الشرق الاوسط: برنامه رفسنجانی برای رياست جمهوری؛ برقراری رابطه با امريكا، آفتاب

روزنامه پرتيراژ الشرق الاوسط در شماره امروز سه شنبه به نقل از نزديكان هاشمی رفسنجاني در مجمع تشخيص مصلحت ادعا کرد كه وي شرايط خطرناك امروز ايران را درك مي‌كند و در تلاش است اوضاع را به شكل بنيادي تغيير دهد. چنين تغييري از نظر وي مي‌تواند شامل ايجاد رابطه مستقيم با امريكا، حمايت از طرح صلح خاورميانه و به خصوص حمايت از طرح امير عبدالله وليعهد عربستان سعودي در اين زمينه ‌باشد.

روزنامه پرتيراژ الشرق الاوسط در شماره امروز سه شنبه به نقل اين روزنامه مي‌افزايد در ماه هاي گذشته رفسنجاني به مبادله پيام هاي شفاهي زيادي با نيروهاي اپوزسيون ايران در داخل كشور كه در خارج از حاكميت به سر مي‌برند، پرداخته است. او بر اين اساس مايل است بخش بزرگي از برنامه اصلاحي محمد خاتمي كه توسط نيروهاي سياسي رقيب بلوكه شده است را احياء كرده و به شكل واقعي آنرا اجرا كند.

طبق نوشته الشرق الاوسط اين پيام ها بوسيله مشاوران رفسنجاني به شحصيتها و رجال معروف اپوزسيون در داخل كشور ارسال شده و هر دو طرف بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه « حمله خارجي » و « يك دست شدن حكومت بوسيله گروهي خاص » بزرگترين خطراتي هستند كه در حال حاضر آينده سياسي، وحدت و تماميت ارضي ايران را تهديد مي‌كند.

روزنامه الشرق الاوسط اضافه كرده است كه در ابتدا رفسنجاني تمايلي به نامزد كردن خود براي انتخابات رياست جمهوري نداشت و بيشتر در صدد بود از مصطفي معين يا علي اكبر ولايتي حمايت كند اما به نوشته اين روزنامه بعد از اينكه مشخص شد كه جناح رقيب در پي يك كودتا بر ضد همه نيروهاي سياسي مخالف خود است رفسنجاني ناچار شد كه وارد گود انتخابات رياست جمهوري شود.

در اين رابطه از وي نقل قول شده است كه نسلهاي آينده درباره وي خواهند گفت چگونه توانست بر استبداد ديني در ايران نقطه پايان بگذارد و صفحه جديدي از تاريخ ايران را گشوده است.
از سوي ديگر در برخي محافل دانشگاهي و دانشجوئي نشانه هائي از حمايت از رفسنجاني در انتخابات آينده مشاهده شده است. برخي افراد در بحثهاي عادي و روزانه خود مطرح مي‌كنند كه اگر رفسنجاني به جاي خاتمي بود و ملت ايران بيش از ٢٠ ميليون رأي تقديم او مي‌كرد، آيا اجازه مي‌داد آنچه كه بر سر اصلاحات آمد، حادث گردد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برخي ديگر نيز به موانع موجود بر سر راه برنامه رفسنجاني در آينده اشاره مي‌كنند. آنها فرض مي‌كنند كه رفسنجاني در انتخابات آينده پيروز ميدان گردد اما با وجود يك مجلس راستگرا و اين همه نيرو در نهادهاي مهم حكومتي از جناح رقيب ، او چگونه مي‌تواند برنامه هاي خود را عملي سازد؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22005

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الشرق الاوسط: برنامه رفسنجانی برای رياست جمهوری؛ برقراری رابطه با امريكا، آفتاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005