Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 14 اردیبهشت 1384

حمايت هاشمى رفسنجانى از حضور بانوان در ورزشگاه ها: اصول را رعايت كنند و بيايند، ايران ورزشي

محمد محمد پور
خبرنگارى كه به اظهارات رسمى هاشمى رفسنجانى بسنده نكرد و توانست با او در هنگام پايين آمدن از پله هاى كاخ مرمر گفت وگويى كوتاه داشته باشد، در واقع موفق شد نظر يكى از مسؤولان ارشد نظام را درباره ورود بانوان به ورزشگاه ها براى تماشاى مسابقات ورزشى بداند.
اين گونه شد كه ايسنا گزارش كرد آيت الله هاشمى رفسنجانى موافق حضور بانوان در ورزشگاه ها است و نوشت:«رفسنجانى در پاسخ به سؤالى مبنى بر حضور زنان در ورزشگاه ها گفت كه بايد حدود شرعى را مراعات كرد و در هيچ صحنه يى نبايد اصول و عقايدمان را زير پا بگذاريم. خانم ها مى توانند با حفظ اصول در ورزشگاه ها حضور پيدا كنند.»
اين در شرايطى بود كه او در مراسم تقدير از بازيكنان تيم هاى واليبال به ورزش بانوان نيز اشاره يى كرده و گفته بود:«خوشبختانه امروز خانم ها درعرصه هاى مختلف ورزشى فعاليت مى كنند و اين وضعيت در سلامت خانواده تأثير بسزايى دارد. امروز در فضاى جامعه نيز از ورزش بانوان استقبال مى شود و از مرحله سخت عبور كرده و انتظار داريم كه متصديان ورزش كشور كارى كنند كه بانوان نيز از اين موهبتى كه خداوند به آنها داده (سلامتى) بهره ببرند.»
پس از اين اتفاق بود كه خبر به گوش مقامات ارشد سازمان تربيت بدنى رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در شرايطى كه محسن مهرعليزاده در گفت وگوهاى رسمى خود موافق حضور بانوان در ورزشگاه ها نشان نداده است، برخى از مديران عالى رتبه اين سازمان تلاش هايى را براى حضور بانوان در استاديوم ها كرده اند. يكى از آنها پس از آنكه از اظهارات هاشمى رفسنجانى مطلع شد، گفت:«او كسى است كه مى تواند زمينه حضور بانوان در ورزشگاه ها را فراهم آورد.»
گرچه برخى از آگاهان سياسى اين اظهار نظر رفسنجانى را در آستانه ورود به انتخابات رياست جمهورى و اعلام كانديداتورى، تبليغاتى ارزيابى مى كنند اما به گفته برخى ديگر از كارشناسان، به زبان آوردن چنين اظهار نظرى يك گام به جلو شمرده مى شود.
پيش از اين اظهار نظرهاى رسمى درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها به چند مقام ميانى نظام محدود مى شد.
مهرعليزاده، معاون رييس جمهورى و رييس سازمان تربيت بدنى و رحمانى استاندار تهران از جمله مقام هايى بودند كه در اين باره نظرات خود را بيان كرده بودند.
بر خلاف مهرعليزاده كه معتقد بود فضا براى حضور بانوان در استاديوم ها فراهم نيست، رحمانى اعتقاد دارد حضور بانوان باعث تلطيف ورزشگاه ها مى شود.
مرجمع رسمى تصميم گيرى در اين باره، كميسيون اجتماعى استاندارى تهران است كه تاكنون به حضور بانوان در ورزشگاه ها براى تماشاى مسابقات فوتبال رأى مثبت نداده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22028

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمايت هاشمى رفسنجانى از حضور بانوان در ورزشگاه ها: اصول را رعايت كنند و بيايند، ايران ورزشي' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005