Click for Amazing Phone Card








شنبه 17 اردیبهشت 1384

ابراهیم اصغرزاده، دبیر کل حزب همبستگی: اصلاحات در عصر یخبندان بسر می برد، سينا

تهران، خبرگزاری سینا

" ابراهیم اصغرزاده " ، دبیرکل حزب همبستگی اظهار داشت : غفلت اصلاح طلبان از مسایل اقتصادی باعث شد مردم فکر کنند که شعارهای اصلاح طلبان، انتزاعی و دور از دسترس است و این مساله باعث شد که مردم از اصلاح طلبان فاصله بگیرند.

نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روزجمعه در بازدید از غرفه خبرگزاری سینا در محل نمایشگاه مطبوعات، مشکلات اصلی موجود در کشور را "نوچه پروری" و "خون محوری" عنوان کرد و افزود:این به آن معناست که اگر فردی فرزند آقازاده و یا مرتبط با برخی افراد باشد همه درها برایش گشوده است اما اگر معیار تنها هموطن به خاطر هم خاک بودن باشد، فرد شهروند درجه دو تلقی می شود.

وی گفت:ما اگر می توانستیم شرایط مساوات طلبانه و برابری جویانه ایجاد کنیم مردم از آزادی ها بهتر استفاده می کردند.

دبیر کل حزب همبستگی، "فضای سیاسی جامعه" را پیچیده توصیف کرد و افزود: در این شرایط معلوم نیست شورای نگهبان چه رفتاری داشته باشد.

وی گفت: معتقدم برداشتی که در شورای نگهبان از نظارت استصوابی یا تفسیر قانون اساسی وجود دارد، برداشتی بیش از اندازه مداخله گرانه در امور سیاسی _ اجتماعی کشور است درحالی که شورای نگهبان به عنوان یک نهاد داوری و نگهبانی تاسیس شده است و تنها وظیفه دارد جلوی خدشه وارد شدن به حق حاکمیت ملی را بگیرد یا مراقب باشد، حقوق اساسی مردم توسط دولت یا هر نهادی و یا طبقه و گروهی مورد خدشه قرار نگیرد و این قاعده باید در رفتار شورای نگهبان و همه نهادهای ناظر، رعایت شود.

نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دلیل کاندیداتوری خود را "کامل نبودن برنامه های کاندیداهای دیگر" عنوان کرد و گفت: علی رغم صلاحیت شخصی برخی از این افراد اما آنها به لحاظ برنامه ای یا شعارهای انتخاباتی یا برنامه های استراتژی، فاقد توانایی هستند و یا این برنامه های کاربرد لازم را ندارد و بنابراین من خود را نامزد انتخابات کردم و میان این افراد، تا اینجا به خودم رای می دهم.

اصغرزاده افزود: اگر در روزهای آینده اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی خود را تقویت کنند، مردم برای حضور در انتخابات دلگرم می شوند و به این ترتیب، شورای نگهبان ناچار به عقب نشینی خواهد شد چون آنها وقتی جلو می آیند یا اقدام می کنند که پایگاه اجتماعی ما دچار تزلزل شود.

وی اظهار داشت: فضای امروز جامعه فوق العاده سرد است و ما در پاییز یا به عبارتی یخبندان اصلاحات قرار داریم.

دبیر کل حزب همبستگی گفت: البته در حال حاضر وضع جناح محافظه کار یا راست یا اقتدارگرا نیز وضع خوبی نیست اما زمانی که مردم در انتخابات شرکت نمی کنند، آنها سهم موثری از صندوق آرای ملی پیدا می کنند و برای اینکه سهم آنها کم شود، مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی راه جذب آرای مردم را پدیدار شدن اعتماد به چهره ها یا برنامه ها یا سیاستمدارانی دانست که وارد عرصه انتخابات شده اند و افزود: به این منظور سیاستمداران باید حرفهایی بزنند که مورد قبول مردم باشد و دغدغه های اصلی مردم را مورد خطاب قرار دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای تحقق این مساله، شرایط پیچیده ای وجود دارد ولی پیش از آنکه پرونده انتخابات در ایران به تهدیدی علیه منافع ملی تبدیل شود، باید تبدیل به فرصت هایی شود برای اینکه ما از شرایط و بن بست های موجود عبور کنیم.

اصغرزاده، کنارکشیدن اصلاح طلبان و پایین آمدن سطح مشارکت را "استراتژی استحاله" عنوان کرد و افزود: این مساله امکانات مادی، اقتصادی و مدیریتی کشور را در اختیار جناح مقابل قرار می دهد و به این ترتیب فرصت های خوبی که می تواند برای کشور شکل گیرد برای مدت طولانی به تعویق می افتد و تا جامعه دوباره به سمت اصلاحات برگردد توسعه کشور دچار اختلال می شود.

وی گفت: کسی که به قدرت می رسد، منافع ملی را صرف می کند و منتظر نمی ماند تا منافع را ذخیره کند.

دبیر کل حزب همبستگی اظهار داشت: هر کسی به قدرت می رسد باید قدرت این را داشته باشد که با استفاده از محیط های آکادمیک و نیروهای کارشناس، قادر باشد نیروهای خوبی را که دارای شایستگی حرفه ای باشند به صحنه برگرداند.

وی منابع ایران را فوق العاده عالی عنوان کرد و گفت: اگر اختیار و قدرت را به کارشناسان و کسانی که شایستگی حرفه ای دارند بدهیم، خواهیم دید فرزندان این مملکت می توانند آن را آباد کنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22197

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهیم اصغرزاده، دبیر کل حزب همبستگی: اصلاحات در عصر یخبندان بسر می برد، سينا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005