Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 19 اردیبهشت 1384

بيانيه‌ي شماره يك انجمن دفاع از انتخابات آزاد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


در بيانيه‌اي با عنوان بيانيه‌ي شماره يك انجمن دفاع از انتخابات آزاد آمده است: همبستگي ملي و مشاركت عمومي كه سال 84 بدان ناميده شد، تنها با تمكين به اراده‌ي ملت و رفتار مردم‌سالارانه ممكن است.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه آمده است: تجربه‌ي كشورهاي توسعه‌يافته بيانگر آنست كه اداره‌ي بهينه‌ي جامعه، تنها با مشاركت فعالانه شهروندان در عرصه‌ي تعيين سرنوشت امكان‌پذير مي‌باشد و حاصل از اين تجربه است كه اعلاميه جهاني حقوق بشر اساس قدرت حكومت را اراده‌ي مردم، مبتني بر انتخابات آزاد مي‌داند، در اين رويه افراد، علاوه بر تاثيرگذاري بر تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌هاي ملي و سهيم شدن در اداره‌ي كشور، فرصت مناسبي براي شناخت خود، كسب تجربه و شكوفايي همه استعدادهاي خويش مي‌يابند. در قانون اساسي ايران، اداره‌ي كشور به اتكاء آراي مردم، از راه انتخابات ميسور گرديده است و حضرت امام(ره) در تعريف استراتژي كلي اداره‌ي مملكت، ميزان را راي ملت قرار داده‌اند.


در اين بيانيه با اشاره به تاريخ مبارزات مردم ايران آمده است: با آغاز جنبش اصلاح‌طلبي در سال 76 فرهنگ دموكراسي‌خواهي در ميان اقشار مختلف اوج گرفت. اما تحقق اين فرهنگ در رفتار لايه‌هاي مختلف اجتماع با تلاش مستمر و علني اشخاص و احزاب در زمينه‌هاي سياسي، مطبوعات و انتخاباتي آزاد، ممكن مي‌گردد. اين روش، شهروندان را نيز مسوول، تربيت مي‌كند و منجر به توازن قوا در قلمرو «قدرت» و «جامعه‌ي مدني» مي‌گردد. نتيجه منطقي اين روش نه جنگ، نه خشونت، نه حذف و نه امثال اينها بلكه گفت و شنود، سازگاري و تعامل همه نيروهاي سياسي و مدارا و پذيرش رقابت سالم است.


در اين بيانيه خاطرنشان شده است: با انتخابات آزاد، محدوديت قدرت حاكميت، پاسخگويي در برابر مطالبات مردم، تقويت نهادهاي مدني، شكل‌گيري شهروند قدرتمند، توسعه و نهادينه شدن فعاليت احزاب، مطبوعات، اتحاديه‌ها، انجمن‌هاي مستقل و حرفه‌اي و توانمندي تشكل‌هاي غيردولتي، يافتن نقاط مشترك با مخالفان، اعتماد عمومي متقابل، كاهش تعارض دولت و ملت، تلاش براي همزيستي مسالمت‌آميز كه همه مقدمه تحقق دموكراسي است، سامان مي‌يابند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نويسندگان اين بيانيه معتقدند: با عنايت به بحران‌هاي سياسي و اقتصادي و اجتماعي داخلي، تحولات خاورميانه و آسياي ميانه و نوع سياست گزيني بين‌المللي، تنها راه تامين امنيت داخلي و خارجي، حفظ منافع ملي و حضور حداكثري و شاداب ملت ايران با «انتخابات آزاد» و «راي تاثيرگذار» بدون دخالت دستگاهايي كه علي‌القاعده ‌بايد بي‌طرف باشند، ميسور مي‌گردد.


در اين بيانيه هم چنين آمده است: همبستگي ملي و مشاركت عمومي كه سال 84 بدان ناميده شد، تنها با تمكين به اراده‌ي ملت و رفتار مردم‌سالارانه ممكن است، كه خواست امروز وجدان عمومي ملت ايران است و مقاومت در برابر وجدان عمومي، پر هزينه براي حاكميت و تهديد براي امنيت ملي است. تحقق ايران آزاد و آباد و مستقل تنها با انتخابات آزاد و مبتني بر اراده و خرد جمعي ممكن است. به اين منظور جمعي از نمايندگان مجلس ششم بر آن شدند تا انجمن دفاع از آزادي انتخابات با هدف حمايت و دفاع از حقوق شهروندان در امر انتخابات را تاسيس و همه‌ي نمايندگان آزاديخواه و عدالت‌طلب ادوار مجلس را به دعوت به عضويت و همكاري نمايند و با توكل به حضرت باريتعالي و اميد به پشتيباني ملت، مواضعي را كه در بيانيه‌هاي بعدي توضيح داده خواهد شد در دفاع از حقوق نامزدها و برگزاري انتخابات اتخاذ نمايند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22327

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه‌ي شماره يك انجمن دفاع از انتخابات آزاد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005