Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 29 اردیبهشت 1384

قاليباف: شايد اگر من جاي او بودم اين روش (زدن گاز اشک آور) را به كار نمي بردم اما قبول كنيد كه او وظيفه اش را انجام داده است، انتخاب 9

دكتر محمد باقر قاليباف امروز (سه شنبه) در جمع مديران آموزش و پرورش مناطق 19 گانه تهران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.
به گزارش خبرنگار رسانه خبري انتخابات رياست جمهوري (انتخاب 9) دكتر قاليباف در پاسخ به سوال يكي از مديران كه پرسيد آيا شما به نفع دكتر لاريجاني كنار مي رويد، اظهار داشت: هدف اصلي من مشاركت حداكثري است ولي اين را هم قبول ندارم كه 20 يا 30 نفر بگويند ايشان كانديدا بشود يا نشود من معتقدم فضاي انتخابات بايد داغ باشد ولي هر كس كه آراي بيشتري داشت بايد انتخاب شود.
وي افزود: روزي كه تفاهمنامه را امضا كرديم يك هفته از زماني كه من اعلام حضور كرده بودم مي گذشت و درست بعد از 20 روز نظرسنجي كردند ؛ الان هم كه مدتي از آن جريان مي گذرد ملاك بايد نظرسنجي باشد و نمي توانم قبول كنم كه با جلسه بخواهند كانديدا مشخص كنند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به حضور آقاي هاشمي رفسنجاني عملكرد جناح هاي مختلف را چگونه ارزيابي مي كنيد؛ تصريح كرد: من فكر مي كنم همه نقاط ضعف و قوت دارند،اين قاعده در مورد همه صدق مي كند.

يكي از حاضران پرسيد اگر يكي از احزاب از شما حمايت كند شما قبول مي كنيد؟

دكتر قاليباف پاسخ داد: بله قبول مي كنم ولي كانديداي هيچ حزب و گروهي نخواهم بود و اين حمايت به معناي حمايت آينده من از آن حزب و دادن سهم به آن نخواهد بود.

وي در تعريف واژه اصلاح طلبي گفت : حتما يك اصولگرا بايد اصلاح طلب هم باشد .البته اصلاح طلبي نمي تواند تك قطبي و انحصاري باشد.

همچنين يكي از مديران ضمن تشكر از زحمات قاليباف در گذشته، ديد و نگاه وي نسبت به آموزش و پرورش را جويا شد كه قاليباف در پاسخ گفت: به هر حال بايد در دو حوزه اقتصاد و تربيت نيروي انساني در ابعاد مختلف بصورت جدي كار كنيم و بايد بتوانيم دغدغه هاي معلمان را حل كنيم، نيازهاي اجتماعي آنان را برآورده كنيم و قدرت خريد را بالا ببريم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا شما به عنوان دكتر قاليباف وارد صحنه انتخابات شده ايد يا سردار قاليباف، گفت: من در دانشگاه تهران ديدم كه مرا با سه يا چهار نوع ادبيات صدا مي كنند، يكي مي گفت حاج باقر، يكي سردار صدا مي كرد . معلوم بود آن فردي كه مرا حاج باقر صدا زد از بچه هاي دوران جبهه بود هر كس با هر اسمي كه مي خواهد مرا صدا كند من از هيچ نامي فرار نمي كنم و فكر مي كنم اين دغدغه هاي آقايان سياسي باشد. من افتخار مي كنم در جبهه بودم ، مجاهد بودم و به اين عناوين هم افتخاردارم.

وي درباره وبلاگ نويسان گفت: در روزي كه وبلاگ نويسان را از دادگاه بيرون آوردند آنها يك دفعه شلوغ كردند و مي خواستند سوء استفاده كنند ، در آن هنگام ماموري كه احساس انجام وظيفه كرده بود و خواسته بود جلوي آنها را بگيرد از گاز اشك آور استفاده كرد .البته شايد اگر من جاي او بودم اين روش را به كار نمي بردم اما قبول كنيد كه او وظيفه اش را انجام داده است.

وي افزود: من به تشكل هاي صنفي اعتقاد دارم و نگاه نكردم چه كساني مخالف يا موافق من هستند، در زماني نشست هايي داشته ايم كه افرادي مخالف آن بودند ولي من اعتقاد دارم بايد از نظرات همه استفاده كرد. بايد از رويكرد علمي و تجربه دنيا استفاده كنيم و در بخش مشاركت معني دار مردم نبايد اينگونه باشد كه مردم راي بدهند و بروند كنار، ما بايد نهادها را سازماندهي كنيم و بعد از 27 سال بتوانيم يك حزب معرفي كنيم .

دكتر قاليباف تصريح كرد: از عملكرد خود در نيروي انتظامي خوشحال هستم زيرا الان اگر از چهار بچه بپرسيد كه مي خواهند چكاره شوند دو نفر از آنها مي گويد دوست دارم پليس بشوم، ولي در گذشته بچه ها خجالت مي كشيدند نام پليس را ببرند و حالا اين شغل را افتخاري براي كشورمان مي دانند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: فضاي امروز فضاي دهه اول انقلاب نيست، صداقت؛ شفافيت و پاكي از سرمايه هايي است كه در هر كشور و هر قسمتي از جامعه اثر مثبت خودش را خواهد داشت وقتي مردم به قاليباف اطمينان ندارند مطمئنا حرفش را هم قبول ندارند من بارها گفته ام حتي كساني كه به جبهه رفته اند در ميان شان شايد افرادي هم بودند كه نماز نمي خواندند ولي در آن شرايط احساس مي كردند بايد با هم باشند. وقتي در زمان جنگ فرمانده موقع تير خوردن عقب بايستد و در موقع مرخصي رفتن جلو باشد طبيعتا افراد ديگر از او نااميد خواهند شد.

دكتر قاليباف خاطرنشان كرد: در حوزه مديريتي بايد ايرادهاي خودمان را برطرف كنيم. مدير بايد اول اعتماد مردم را جلب كند و مردم بفهمند آن چيزي را كه مي شنوند و آنچيزي را كه مي بينند يكي است.

يكي از حاضران گفت: شما در مسووليتي كه به عهده داشتيد با صداقت و شرافت انجام وظيفه كرده ايد و مردم هم حاصل اين تلاش ها را ديده اند بخصوص در مصاحبه ها و گفتگوهايي كه دانشجويان انجام مي دهند اين امر مشخص است كه شما آن تنشي را كه در گذشته وجود داشت از بين برده ايد . پليس 110 يكي ديگر از كارهاي مثبت شما بوده است و بحث روحيه پاسخ گويي و ترافيك را هم حل كرده ايد ؛ با توجه به همه اين مسائل برنامه شما در آينده چه خواهد بود، بخصوص در آموزش و پرورش.

دكتر قاليباف در جواب به اين پرسش گفت: مساله آموزش و پرورش جدا از شعار و به صورت جدي بايد مورد توجه قرار گيرد . متاسفانه در گذشته اين بخش را رها كردند ولي بنده اين منطق را ندارم كه بگويم مشكل ها را حل مي كنم تا به من راي بدهيد ولي هر چه در توان داشته باشم انجام خواهم داد.

وي در توضيح اين مطلب افزود: من به عنوان يك مدير مي دانم ابزار كار وجود دارد و در بحث اقتصاد ظرفيت هاي خوبي را داريم و با توجه به منابع و ابزارها مي توانيم توسعه يابيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دكتر قاليباف در پاسخ به سوالي كه آيا به نفع هاشمي رفسنجاني كنار مي رويد اظهار داشت: حتما اينطور نخواهدبود و با تمام احترامي كه براي آقاي هاشمي دارم به نفع هيچكس كنار نخواهم رفت چون معتقدم در اين فضا بايد حركت جديدي اتفاق بيفتد و هر كس كه شايسته است رئيس جمهور شود.


وي كه در ميان روسا آموزش و پرورش و معاونان و مديران مناطق 19 گانه تهران صحبت مي كرد در ادامه افزود: در آموزش و پرورش نبايد فرصتها را در حوزه مديريت از دست بدهيم . متاسفانه مشكل اصلي اين است كه ما مي خواهيم اول مشكلات كلي را حل كنيم در صورتي كه بايد اول از خود معلمان شروع كنيم .هم اكنون مي بينيم نظم ذهني معلمان به هم ريخته است بايد بي نظمي و دغدغه هاي ذهني را مهار كنيم و به نظر من سيستم آموزش و پرورش احتياج به تحول دارد و اگر بي جهت شعار بدهيم كار اشتباهي كرده ايم.

دكتر قاليباف در پاسخ به اين سوال كه شما يك فرد نظامي بوده ايد و ديد شما هم نظامي است فكر نمي كنيد كه اگر در تنگنا قرار بگيريد ممكن است مشكل ساز شود، گفت: آن نظامي كه در ادبيات جامعه ما قرار داردمن در آن شكل نيستم چون از پشت ميز مدرسه به جبهه رفتم و بعد از آن وارد عرصه نظامي گري شدم .

در خاتمه نصرت ا... جواهري پور رئيس محترم آموزش و پرورش كشورمان ضمن تشكر از دكتر محمدباقر قاليباف براي وي آرزوي موفقيت كرد.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005