Click for Amazing Phone Card








جمعه 30 اردیبهشت 1384

اعلامیه مشترک چهار حزب و سازمان سياسي: "نه" به این انتخابات را پر طنین کنیم!

* ما احزاب و سازمانهای امضاء کننده این اعلامیه، ضمن پشتیبانی از پیام اصلی بیانیه 615 تن از شخصیت های سیاسی و آزادیخواه کشور، که "نه" به انتخابات فرمایشی و ضرورت تغيير بنيادين ساختار قدرت است، بر اهمیت اتخاذ یک راهکار موثر، ملموس و کم هزینه، که بتواند برای اکثریت مردم ایران جذاب باشد، تاکید می نمائیم.

615 تن از آزادیخواهان داخل کشور طی بیانیه ای با عنوان " در این انتخابات، نه کاندیدائی را تائید و نه رای خواهیم داد " پیرامون این نمایش انتخاباتی و در پاسخ وزیر اطلاعات حکومت که تحریم انتخابات را "براندازی نرم" رژیم دانسته است، موضع خویش را اعلام کرده اند. در این بیانیه پس از برشمردن دلایل شکست اصلاح از درون، در باره مختصات انتخابات می گویند:
" تردیدی وجود ندارد که پیش نیازهای انتخابات آزاد، آزادی بیان و اجتماعات، آزادی عمل احزاب و تشکل های جامعه مدنی، نبود زندانیان سیاسی و عقیدتی، وجود امنیت و فقدان بیم و هراس در بین کنشگران سیاسی و اجتماعی و فرصت برابر تبلیغاتی است، بنابراین هر نوع انتخاباتی که فرصت رقابت برابر را برای همه نیروها و جریان های سیاسی برقرار نکند، در واقع نوعی انتصابات است."
دانشجویان، استادان، فعالان کارگری، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی کشورمان در ادامه بیانیه درک خویش از ساختار قدرت را توضیح داده و ناهمخوانی جمهوری اسلامی با اراده مردم و در نتیجه تغییر ساختار حکومت را چنین بیان کرده اند :
" ما بر این باوریم که ساخت قدرت در کشور باید، منبعث از خواست ملی و به دور از از هر گونه نفوذ و دخالت نهادهائی باشد که برای خود مشروعیتی الهی و غیر بر خاسته از رای مستقیم ملت قائلند. ما حکم حکومتی را بدعتی در قانون گذاری و کشورداری و مانعی برای رشد فرهنگ آزادی و دموکراسی در میان ملت می دانیم. ما نظارت استصوابی و قیمومت افرادی محدود را بر سرنوشت کشور و آراء مردم توهین به ملت ایران دانسته و برای تامین مشارکت عمومی در مسائل کشوری، راهی جز تغیر بنیادین در ساختار قدرت نمی بینیم. "
روشنفکران آزاداندیش کشور، سپس نظر خویش را درباره این انتخابات با صراحت تحسین برانگیزی چنین اعلام کرده اند :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

" با توجه به ظرفیت و ساخت قانون اساسی و عملکرد مسئولین و از جمله شورای نگهبان در تفسیر و اجرای آن، در حال حاضر، حق تعیین سرنوشت از طریق انتخابات آزاد و منصفانه مطابق استانداردهای بین المللی و جهت گیری اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های مدنی – اجتماعی و اقتصادی از ملت ایران سلب شده است و عملا نتیجه انتخابات به نفع مقامات انتصابی و غیر پاسخگو مصادره شده است. " آنان سپس تصريح كرده اند: " در این انتخابات، نه کاندیدائی را تائید و نه رای خواهیم داد "
امروز بر اساس مجموعه شواهد و قرائن و حتی نظر سنجی های خود نهادهای وابسته به رژیم، احتمال مشارکت بالای مردم در انتخابات بسیارضعیف است. جریانات سیاسی و روشنفکران کشورمان نیز در هیچ دوره ای چنین وسیع و منسجم در مقابل انتخابات قرار نگرفته اند. همه جناح های رژیم برای مشروعیت بخشیدن به آن، به اميد مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات نشسته اند. به شکست کشاندن این هدف با عدم مشارکت وخلوت گذاشتن خیابانها واطراف مراکز رای گیری و خالی ماندن صندوق ها از آراء امکان پذیر است.
ما احزاب و سازمانهای امضاء کننده این اعلامیه، ضمن پشتیبانی از پیام اصلی بیانیه 615 تن از شخصیت های سیاسی و آزادیخواه کشور، که " نه " به انتخابات فرمایشی و ضرورت تغيير بنيادين ساختار قدرت است، بر اهمیت اتخاذ یک راهکار موثر، ملموس وکم هزینه، که بتواند برای اکثریت مردم ایران جذاب باشد، تاکید می نمائیم.
ما فکر می کنیم آن راهکارهائی که در چارچوب " نه " به انتخابات قرار دارد اگر حول آنها همدلی و همصدائی شکل گیرد، موجب تقویت مضاعف جبهه آزادیخواهان شده، و مانع از سوء استفاده حکومت از نمايش انتخابات خواهد گرديد. از اینرو روشنفکران، نویسندگان، روزنامه نگاران، کارگران، دانشجویان و همه کسانی که دل در گرو آزادی و دموکراسی دارند، دعوت می کنیم که " نه " یکپارچه خود را به انتخابات با عدم شرکت در این بازی رای گیری به نمایش گذارند.

حزب دمکرات کردستان ایران
سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
سازمان فدائیان خلق ایران ( اکثریت )
کومه له - سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22898

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلامیه مشترک چهار حزب و سازمان سياسي: "نه" به این انتخابات را پر طنین کنیم!' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005