Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 2 خرداد 1384

مجمع روحانيون مبارز رد صلاحيت برخي نامزدها را "شوك بزرگ" توصيف كرد، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۲‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪۸۴‬
مجمع روحانيون مبارز اعلام رد صلاحيت برخي از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري، را " شوك بزرگ بر روند سياسي جامعه" توصيف كرد و هشدار داد كه اين امر، ميزان مشاركت مردم را در اين دوره از انتخابات بشدت كاهش خواهد داد.

اين تشكل در بيانيه‌اي كه نسخه‌اي از آن روز دوشنبه از طريق نمابر در اختيار ايرنا قرار گرفت، اين اقدام شوراي نگهبان در "رد صلاحيت گسترده نامزدهاي ميان دوره‌اي مجلس و نيز برخي از چهره‌هاي شاخص رياست جمهوري" را "ادامه روند نادرست اين شورا در ادوار گذشته و نيز كاري غيرقانوني" خواند.

در اين بيانيه آمده است:در شرايطي كه همه مسوولان نظام توجه و تاكيدي جدي بر حضور گسترده مردم پاي صندوق‌هاي راي دارند و تلاش و تكاپوي بسياري براي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات دارند، اميد و انتظار جامعه اين بود كه با سعه‌صدر و تحمل افزون ميدان رقابت در اين دوره از انتخابات فراهم و شرايط لازم براي حضور مردم در گزينش فرد مورد نظر از هر گروه و گرايش سياسي در چهارچوب قانون اساسي محقق شود.

مجمع روحانيون مبارز افزود:مشاركت مردم به عنوان راز و رمز كارايي و مشروعيت نظام جز در سايه رقابت و حضور همه سليقه‌هاي سياسي امكان پذير نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين تشكل اضافه كرد:احترام به حقوق اساسي مردم و گشودن فضاي مناسب در شكوفايي و بروز مطالبات و خواست مشروع جامعه، زمينه‌ساز نشاط و طراوت سياسي و راه برون رفت از رخوت و ركودي است كه امروز بيش از هر زمان فضاي سياسي كشور ما را فرا گرفته است.

مجمع روحانيون مبارز در بيانيه خود افزود: بي‌اعتنايي به حقوق مردم و بي‌توجهي به پيامدهاي سياسي برخاسته از اين غفلت به ويژه در اين مقطع حساس كه نگاه جامعه جهاني روند سياسي كشور ما را رصد مي‌كند، دور از درايت سياسي و منافع ملي است.

در ادامه اين بيانيه آمده است:مجمع روحانيون مبارز با عنايت به تاكيد مقام معظم رهبري بر مشاركت حداكثري مردم در سايه همدلي و همبستگي ملي ضروري ولازم مي‌بيندكه‌شوراي نگهبان براي تامين شرايط حضور مردم در انتخابات هر چه سريعتر در تصميم خود تجديدنظر كند و باملاك قراردادن قانون از هر گونه برخورد سياسي و سليقه‌اي احتراز نمايد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23063

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجمع روحانيون مبارز رد صلاحيت برخي نامزدها را "شوك بزرگ" توصيف كرد، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005