Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 4 خرداد 1384

كروبي: آيا شركت‌نكردن در انتخابات سپردن ميدان به طرف مقابل نيست؟، ايسنا

* به حصر منتظري اعتراض كردم و نامه‌ام ظلم نبود بلكه انتقاد بود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


مهدي كروبي، گفت: آيا شركت‌نكردن در انتخابات سپردن ميدان به طرف مقابل نيست؟ بررسي كنيد ببينيد آيا در دو انتخابات قبل كه ميدان را به رقيب تحويل داديم و نه اين كه آنها پيروز شدند، به نفع منافع كشور و نظام و جمهوري اسلامي و جريان خودمان بود؟.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، كروبي كه سه‌شنبه‌شب در سازمان دانش‌آموختگان ايران، ادوار تحكيم وحدت، حضور يافته بود، گفت: در مورد قانون اساسي و حكومت مي توانيم دو نوع برخورد بكنيم. يا بگوييم كه آن را قبول نداريم و يا مجموعه‌ي حاكميت را قبول نداريم يا اين كه بگوييم آن را قبول داريم و در آن فعاليت مي كنيم.


وي از احزاب خواست، اعلام كنند كه چگونه مي‌خواهند رفتار كنند. من مي گويم قانون اساسي فعلي كه حاصل مبارزات عليه رژيم شاه و ايجاد انقلاب اسلامي بوده است، قانوني جامع الاطراف و درست است و ما بايد تلاش كنيم ظرفيت‌هاي به جا مانده‌ي آن عمل شود و در عين حال با آن برخوردهاي سليقه‌اي نشود. البته نه اين كه اين قانون عيب ندارد، اين قانون نواقصي هم دارد اما مهم اين است براي اجراي همين قانون اساسي تلاش كنيم.


وي همچنين از جريان‌ها خواست روشن كنند كه مي‌خواهند در انتخابات شركت كنند يا نه! برخي مي‌گويند حقشان در اين انتخابات تضييع مي‌شود و بر همين اساس شركت نمي‌كنند، برخي هم مي‌گويند كه شركت مي كنند و تسليم هم نمي‌شوند ، من مي گويم در انتخابات حضور خواهم داشت و روش من هم،‌ تلاش،‌ رايزني، اعتراض ، گفت و گو و در مواقعي كه لازم باشد ايستادگي و پايداري است.


كروبي در پاسخ به يكي از حضار كه شركت‌نكردن در انتخابات را درست مي دانست، گفت: آيا شركت نكردن در انتخابات سپردن ميدان به طرف مقابل نيست؟ بررسي كنيد ببينيد آيا در دو انتخابات قبل كه ميدان را به رقيب تحويل داديم و نه اين كه آنها پيروز شدند، به نفع منافع كشور و نظام و جمهوري اسلامي و جريان خودمان بود؟ كه اين را هم تحويل دهيم.


وي در مورد اين كه چقدر تحزب را مي‌پذيرد گفت: حزب و تحزب را قبول دارم اما تحزب يك‌شبه را نه؛ حزبي كه از پايين تشكيل شده باشد.


كروبي درباره‌ي انتقاد يكي از حضار به انتخابات خبرگان و آنچه آن را دور تسلسلي كه در آنجا ايجاد شده ناميد، گفت: من هم به اين كه شوراي نگهبان صلاحيت خبرگان را احراز كنند، بارها اعتراض كرده‌ام و بايد آيين‌نامه‌ي خبرگان اصلاح گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره‌ي حكم حكومتي گفت: اگر بنا باشد با حكم حكومتي كشوري را اداره كنيم ، معني و مفهوم ندارد. اما در موارد خاصي مشكلاتي پيش مي‌آيد كه دولت به ياري رهبري نياز دارد، و يا مصالح كشور چيزي را ايجاب مي كند؛ در اين موارد رهبر با حكم حكومتي مشكل را حل مي‌كند.


كروبي تأييد انتخابات تهران در دوره ششم را به وسيله‌ي حكم حكومتي يادآوري كرد.


وي درباره‌ي نامه‌اش به هاشمي گفت: هاشمي براي من معزز بوده است و ولي در اطلاعيه‌ي كانديداتوري خود مباحثي را مطرح كرد كه لازم بود جواب دهم.


وي درباره‌ي اين كه چرا از منتظري در زمان حصر حمايت نكرد و چرا طي نامه‌اي به وي ظلم كرده است، گفت: من در آن زمان به حصر اعتراض كردم، نامه‌اي هم كه داده بودم، ظلم نبود، بلكه تذكرات و انتقاداتي بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23179

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: آيا شركت‌نكردن در انتخابات سپردن ميدان به طرف مقابل نيست؟، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005