Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 9 خرداد 1384

سانسور تلويزيوني سخنگوي معين، اقبال

گروه سياسي: نمايندگان ستادهاي سه كانديداي رياست‌جمهوري كه شب گذشته در ميزگرد خبري شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي حضور داشتند، از گفت‌وگو با الهه كولايي، نماينده ستاد مصطفي معين خودداري كردند و دليل اين اقدام خود را زن بودن وي عنوان كردند.
شب گذشته در ميزگرد خبري ساعت 30/22 از شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي از نمايندگان ستادهاي محمود احمدي‌نژاد، علي‌ لاريجاني و علي اكبر هاشمي رفسنجاني دعوت شده بود تا نظرات كانديداهاي مورد نظر خود را به بحث گذارند.
از ستاد مصطفي معين،‌ كانديداي مورد حمايت جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين و جمعي ديگر از گروهاي سياسي نيز قرار بود «الهه كولايي» كه سخنگويي معين را به عهده دارد،‌ در اين ميزگرد حاضر شود اما ساعتي پيش از آغاز اين برنامه با مخالفت نمايندگان ستادهاي كانديداهاي مذكور اين دعوت پس گرفته شد.
الهه كولايي به خبرنگار «اقبال» گفت: «حدود ساعت 30/9 شب كه داشتم براي حضور در برنامه آماده مي‌شدم،‌ از صدا و سيما با من تماس گرفته شد و گفتند كه نمايندگان مرد ستادهاي ديگر تمايلي ندارند با يك زن وارد بحث شوند و با او بر سر يك ميز بنشينند.»
وي افزود: «فردي كه به من زنگ زد گفت انشاءالله در ديگر برنامه‌هاي انتخاباتي با حضور زنان،‌ از شما هم دعوت مي‌كنيم.»
سخنگوي معين با ابراز تأسف از اين حركت نمايندگان ستادهاي مختلف گفت: «معلوم نيست كانديداهايي كه نمايندگان ستادهاي آنان حاضر نيستند دور يك ميز با يك زن به بحث بنشينند چگونه مي‌خواهند شعارهاي خود در خصوص مشاركت زنان در عرصه‌هاي مختلف سياسي و از جمله وزارت زنان را عملي كنند.»
كولايي گفت: «با اين اقدام، نه تنها نگرش منفي آقايان نسبت به مسائل زنان تأييد شد بلكه فرصت حضور نماينده‌اي از ستاد دكتر معين از دست رفت.»
وي توضيح داد: «از آنجا كه حدود ساعت 30/9 دقيقه شب به من زنگ زدند،‌ امكان هماهنگي با ستاد دكتر معين براي حضور نماينده‌ ديگري از اين ستاد سلب شد.»
كولايي افزود: «اگر قرار باشد آقايان همچنان از گفت‌وگو با من خودداري كنند،‌ بديهي است كه ستاد مجبور به معرفي يك مرد مي‌شود.»

شهلا شرکت : تعجب‌آور نيست
مديرمسؤول مجله زنان نيز با انتقاد از رقباي انتخاباتي مصطفي معين در نپذيرفتن مناظره با الهه كولايي اين موضوع را تعجب‌آور ندانست و ضمن اعلام اين كه اين مسائل در جامعه ما منسوخ شده گفت كه اين پاسخ خوبي به كساني است كه معتقدند تحريم انتخابات بهترين گزينه براي اصلاح‌طلبان است.
شهلا شركت اجتناب از حضور در انتخابات را باعث تحول خاص فرهنگي ندانست و گفت كه با اين كارها به عقب بازمي‌گرديم. او همچنين ضمن مقايسه خواست‌هاي امروز زنان با ديدگاه بعضي افراد گفت: در حالي كه زنان ما طالب ارتقا در سطح مديريتي تا حد وزارت و رياست جمهوري هستند، بعضي آقايان از حضور در پشت ميزي كه يك خانم در آن قرار دارد دوري مي‌كنند.

اقدام سيما در راستاي منافع حزبي بود
يك نماينده اصلاح‌طلب مجلس هفتم اقدام رقباي انتخاباتي مصطفي معين را در نپذيرفتن الهه كولايي در جلسه مناظره سيما يك اقدام موهن و غيراخلاقي خواند و صدا و سيما را نيز به علت اين اقدام مورد انتقاد قرار داد و آن را در راستاي رفتارهاي حزبي و سليقه‌اي آن سازمان دانست.
ولي‌الله شجاع‌پوريان در گفت‌وگو با خبرنگار اقبال همچنين اين اقدام را باعث زيرسؤال رفتن شعارهاي اين كانديداها در مورد زنان دانست و ضمن آن كه اين شعارها را داراي مصرف انتخاباتي تعبير كرد اضافه نمود كه خوب بود آنها لااقل در ظاهر پايبندي خود را به ادعايي كه در مورد زنان مطرح مي‌كنند نشان مي‌دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به اعتقاد اين نماينده فراكسيون اقليت مجلس هفتم، صدا و سيما با اين كار از سويي به اقدام غيراخلاقي اين آقايان مهر تأييد زد و از سوي ديگر با خلف وعده يك فرصت تبليغاتي را از كانديداي اصلاح‌طلبان گرفت.
شجاع‌پوريان ژست بي‌طرفي رسانه ملي را يادآور شد و ضمن آن كه عدم پذيرش الهه كولايي را در سيما ناپسند دانست اعلام كرد برخي به درست اعتقاد دارند كه رقباي وي از تسلط، اشراف و دانش بالاي خانم كولايي واهمه داشتند و حضور او را در اين مناظره، باعث تأثيرگذاري زياد مي‌دانستند.
نماينده اصلاح‌طلب مجلس هفتم بر ذهنيت برخي از تئوريسين‌هاي جناح راست و هواداران متأثر از آنان تأكيد كرد و گفت كه آنها هنوز برابري حقوق زنان و مردان را درك نمي‌كنند و آن را برنمي‌تابند؛ به همين تعبير شايد در نگاه آنان هنوز مرزبندي‌هايي وجود دارد و شايد هم با تقسيم پوشش زنان به چادر به عنوان حجاب برتر و همچنين غيرچادر به اين اقدام دست زده باشند.
در گفته‌هاي شجاع‌پوريان مباني افراد و گروه‌هاي سياسي به مسائل مختف كاملاً روشن اعلام شده است و سابقه تبار فكري و سلوك رفتاري آنان به پديده‌اي اجتماعي مشخص اعلام شده است، به همين تعبير هم او معتقد است وعده‌هاي رنگارنگ اين آقايان زاييده فصل انتخابات است و ميان ديدگاه آنان با ديدگاه اصلاح‌طلبان فاصله زيادي وجود دارد.

ستاد لاريجاني تكذيب كرد
«مريم بهروزي» از اعضاي ستاد لاريجاني درخواست نمايندگان ستادهاي حاضر در برنامه گفت‌و‌گوي خبري شبكه دو را باور كردني ندانست.
وي معتقد است كه همواره صدا و سيما تفكيك جنسيتي را در برنامه‌هاي خود رعايت مي‌كند و لذا بنابر دلايل خودش از حضور كولايي در اين برنامه جلوگيري كرده است.
وي گفت: «از طرف نماينده ستاد لاريجاني كه چنين درخواستي مطرح نشده است و بعيد به نظر مي‌رسد كه ديگر حاضران در آن جلسه چنين خواسته‌اي را داشته باشند.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23476

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سانسور تلويزيوني سخنگوي معين، اقبال' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005