Click for Amazing Phone Card








جمعه 13 خرداد 1384

قاليباف: من در نيروي انتظامي در راه حفظ نشاط جوانان همه كاري كرده ام، انتخاب

كانديداي رياست جمهوري در مورد افزايش مهاجرت جوانان به خارج از كشور در نتيجه گسست از هويت ملي و ديني گفت: من موافق اين نيستم كه هويت ديني جوانان كاهش پيدا كرده است نظرسنجي وزارت ارشاد در سال 82 تشان مي دهد هويت ديني جوانان ما مخدوش نشده است.


به گزارش سايت انتخاب: كاپيتان دكتر محمد باقر قاليباف در كنفرانس خبري با حضور مطبوعات محلي اراك شركت كرد گفت:يكي از مشكلات مديريتي كشور اين است كه چرخش نخبگان صورت نمي گيرد. در حالي كه بايد اين فرصت را در اختيار ديگران هم گذاشت.
قاليباف در مورد خط مشي خود در سياست خارجي گفت: امروز ديگر بحث تنش زدايي به پايان رسيده و بايد با يك رويكرد تعاملي- انتقادي كارها را به پيش ببريم. در اين راستا نبايد در مورد برنامه هسته اي يا رابطه با امريكا به صورت تهديد نگاه كرد. بلكه چالش هايي هست كه مي توان آنها را حل كرد .رابطه با آمريكا نيز در همين چارچوب قابل حل است.

قاليباف در مورد رابطه دولت با ساير قوا نيز گفت: قانون اساسي اين رابطه را تعريف كرده است. شايد در برخي موارد اين رابطه به شكل مناسبي در عمل ديده نشده است. ولي اين به قانون مربوط نمي شود. بلكه بيشتر به نزاع هاي سياسي مربوط است.

خبرنگار ديگري نظر وي را در مورد شعار ايران براي همه ايرانيان پرسيد، قاليباف گفت: در بحث مربوط به شايسته سالاري همه افراد مي توانند در مسند كار قرار گيرند. البته عزل و نصب يك مدير بايد ضوابطي را داشته باشد و اين عين دمكراسي است.

وي خطاب به اين خبرنگار گفت: اگر منظورتان اين است كه فرد خطاكار نيز مي تواند در تمامي مسووليت ها قرار گيرد بنده آن را قبول ندارم. ولي اينكه ما بتوانيم شرايط زندگي را براي همه ايرانيان فراهم كنيم موافق هستم ولي در امر مسوليت ها صلاحيت ها هم بايد مدنظر قرار گيرند.

وي در پاسخ خبرنگاري كه از برخوردهايي با جوانان در زمان مسوليت او در نيروي انتظامي شده بود گفت: من هيچگاه مخالف شادابي جوانان نبوده ام . من در نيروي انتظامي و در راه حفظ نشاط جوانان همه كاري كرده ام.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا با مديريت نسل اولي ها مخالف هستيد گفت: يكي از مشكلات مديريتي كشور اين است كه چرخش نخبگان صورت نمي گيرد. در حالي كه بايد اين فرصت را در اختيار ديگران نيز گذاشت.

وي افزود: شرايط امروز كشور ناشي از عملكرد گذشتگان است. افرادي از نسل اول كه پا به عرصه رقابت انتخاباتي گذاشته اند يا بايد اشتباهات گذشته را به صورت روشن به مردم اعلام كنند يا اگر درست بوده آن را با صراحت به مردم بگويند.

وي در مورد امنيت اجتماعي نيز گفت: بحث امنيت اجتماعي را قوه مجريه بايد با اقتدار بيشتري دنبال كند. نه شرغ و نه قانون به ما اجازه نميدهد كه در حريم خصوصي افراد دخالت كنيم. اين موضوع حتما بازخوردهايي منفي خواهد داشت.

وي با بيان اينكه با موضوعات فرهنگي و اجتماعي نمي شود برخورد پليسي كرد گفت: اين ها راهكارهايي مخصوص به خود را دارد. در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي اول بايد پديده را خوب تبين كرد و بعد براي آن الزامات گذاشت. در حالي كه ما اول مسموم سازي بعد محدودسازي و در آخر ممنوع سازي مي كنيم كه اين پيامدهاي خوبي نخواهد داشت.

قاليباف در پاسخ خبرنگاري كه در مورد قانون ماهواره از وي پرسيده بود گفت: اين قانون متعلق به شرايط زماني گذشته است و همانطور كه كميسيون فرهنگي مجلس تصميم گرفته است بايد در مورد ان تعيين تكليف كرد.

وي در پايان گفت: پليس حق ندارد دو جوان را كه در خيابان با هم هستند مورد تفتيش قرار دهد و از نسبت آنها با هم سوال كند.

قاليباف همچنین در جلسه ديگري در جمع دانشجويان در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه چرا شما لباسهاي گران قيمت مي پوشيد و چقدر شما خرج لباس‌ و پوشاك خود مي‌كنيد؟ اظهار داشت: « كل لباس‌هاي من هزينه‌اش 47 هزار تومان است».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاليباف افزود: «من تاكنون حتي فعاليت اقتصادي مشروع و حلال نيز انجام نداده‌ام و از مال دنيا فقط يك خانه و ماشين دارم و سعي بر ساده‌زيستي در زندگي داشته‌ام. قسمت عظيمي از هزينه‌هاي تبليغاتي ستاد من از طريق كمك‌هاي مردمي تامين مي‌شود، در بسياري از موارد افرادي خواسته‌اند از طريق كمك به ستاد خواسته‌هاي نه چندان مشروع خود را پيش ببرند كه من در مقابل آن ايستادگي كردم».

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23732

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف: من در نيروي انتظامي در راه حفظ نشاط جوانان همه كاري كرده ام، انتخاب' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005