Click for Amazing Phone Card








شنبه 14 خرداد 1384

ديدار نمايندگان نهضت آزادي ايران و جمعی از نيروهاي ملي- مذهبي با دکتر معين نامزد اصلاح طلبان پيشرو

نمايندگان نهضت آزادي ايران و جمعی از نيروهاي ملي- مذهبي عصر پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه در ملاقات با دکتر مصطفي معين در ستاد انتخاباتي نامزد اصلاح طلبان پيشرو از تشکيل " جبهه دموکراسي و حقوق بشر" استقبال کردند.
در اين نشست که خانم دکتر الهه کولايی و آقای مصطفی تاج زاده نيز حضور داشتند موضوع انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري و چگونگي شکل گيري اين جبهه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
آقايان دکتر ابراهيم يزدي و مهندس محمد توسلي به نمايندگي از نهضت آزادي ايران و مهندس عزت الله سحابي و دکتر حبيب الله پيمان از جانب جمعی از نيروهاي ملي – مذهبي در اين جلسه ديدگاه مثبت خود را نسبت به تشکيل "جبهه دموکراسي و حقوق بشر" مورد تاکيد قرار دادند و آن را يک ضرورت تاريخي در اين شرايط سرنوشت ساز خواندند.
به گفته آنان شرايط حساس کنوني داخلي و بين المللي به گونه‌اي است که حرکت سريع به سمت تشکيل اين جبهه حتي پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ضروری است تا بتوان اصلاحات از درون را با سازوکارهاي قانوني و با اتکا و حمايت نيروهای مردمی در عرصه عمومی پيگيري و اجرا کرد.
نمايندگان نهضت آزادي ايران و نيروهاي ملي- مذهبي ضمن استقبال از مواضع دکتر معين در بيانيه اخير، به ويژه از تاکيد وي بر لزوم تشکيل جبهه " دموکراسی و حقوق بشر" با مشارکت کليه ايرانيان آزاديخواه وحق طلب در مسير حرکت به سمت نهادينه شدن دموکراسي و تحقق حقوق بشر، آن را در جهت سياست‌های راهبردی خود دانستند و مثبت ارزيابي کردند.
آنان يادآور شدند هدف از اين ملاقات به هيچ وجه سهم خواهي نيست، بلکه مشورت و هم فکري براي يافتن راهکارهاي مناسب براي تقويت وحدت ملي و نجات کشور در شرايط خطير کنوني است و حرکت به سوي تشکيل يک جبهه فراگير مي‌تواند محور چنين راهکارهايي باشد.
در ادامه اين نشست، دکتر معين تاکيد کرد تشکيل جبهه دموکراسي و حقوق بشر يکي از دغدغه‌هاي اصلي من بوده و هست و به اين دليل آن را در اولين سخنراني‌هاي انتخاباتي خود مطرح کردم و در بيانيه بازگشت نيز بر آن پا فشردم. تصورم اين است که گروه‌هاي حامي و نيز ديگر گروه‌هاي اصلاح‌طلب و آزاديخواه از تشکيل چنين جبهه فراگيري استقبال خواهند کرد و در‌ايجاد آن نقش فعال خواهند داشت.
وي افزود :اگر با راي مردم به عنوان رئيس جمهور ايران برگزيده شوم دولت "وحدت ملي و تفاهم جهاني" تشکيل خواهم داد . وجود چنين جبهه‌اي مي‌تواند راه را براي رسيدن به اين هدف مهم تسهيل کند. به نظر من هر نوع وحدت و يکپارچگي در جامعه حرکت به سمت نهادمند کردن دموکراسي و حقوق بشر را تضمين خواهد کرد.
دکتر معين تاکيد کرد چه آناني که با ما در مورد نحوه مشاركت در انتخابات رياست جمهوري اختلاف نظر دارند، و چه آنان که باورهاي سياسي ، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ديگري دارند بالقوه مي‌توانند عضو اين جبهه باشند مشروط بر آنکه اصول اوليه آن را بپذيرند.
وي اين اصول را به عنوان پيش شرط‌هاي عضويت در جبهه دموکراسي و حقوق بشر مورد تاکيد قرار داد:
الف- باور به ضرورت تداوم جنبش اصلاحات در جمهوري اسلامي ايران وتشکيل يک جبهه فراگير.
ب- التزام به قانون اساسي
ج- تعهد به مصوبه‌هاي برآمده از اجماع و اتفاق نظر اعضا
حاضران در اين نشست ضمن تأييد اصول مورد نظر نامزد اصلاح طلبان پيشرو آمادگي خود را برای مشاركت و همكاري فعال در اين زمينه اعلام كردند.
دکتر معين همچنين براي اجرايي شدن هرچه سريعتر اين هدف گفت : پيشنهاد مي‌کنم کميته ويژه‌اي هرچه سريعتر شکل گيرد و در جهت تدوين منشور جبهه دموکراسي و حقوق بشر و سازوکارهاي اجرايي لازم اقدام کند.
دکتر معين با ابراز تاسف از اينکه به دليل سفرهاي انتخاباتي به استان‌ها‌ نمي‌تواند شخصا در جلسات کميته ويژه حضور داشته باشد آقای مصطفي تاج‌زاده را به عنوان نماينده خود براي تشکيل جلسات مشترک تعيين و به اعضاي جلسه معرفي کرد و از او خواست تلاش کند اولين نشست کميته ويژه را در روزهاي آينده با حضور نمايندگان گروه‌هاي حامي داوطلب ، نهضت آزادي ايران و ساير نيروهاي ملي-مذهبي و ديگر گروه‌‌هايي که بالقوه مي‌توانند به عضويت در "جبهه دموکراسي و حقوق بشر" درآيند، تشکيل دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حال حاضر جبهه مشارکت ايران اسلامي، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، انجمن اسلامي پزشکان، انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه ها، انجمن اسلامي معلمان، جامعه دانش آموختگان خارج از کشور و گروههايي از جنبش دانشجويي، زنان، فعالان فرهنگي روشنفکران مذهبي و روزنامه نگاران و مديران مطبوعات اصلاح طلب حمايت خود را از دکتر معين اعلام کرده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23758

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار نمايندگان نهضت آزادي ايران و جمعی از نيروهاي ملي- مذهبي با دکتر معين نامزد اصلاح طلبان پيشرو' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005