Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 15 خرداد 1384

قاليباف: ما يك نوع فرهنگ ايراني واسلامي داريم وبايد حدود مسائل شرعي رارعايت كنيم اما براين باورم تاكنون بعضي‌‏ها بدعمل كرده‌‏اند،ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

با تمام وجودم تلاش مي‌‏كنم و نمي‌‏گذارم شرايط گذشته در عرصه‌‏هاي اقتصادي و اجتماعي تكرار شود و جواناني كه يكپارچه, شادي، نشاط و صميميت هستند، دچار غم‌‏زدگي، ياس و سرخوردگي شوند.

محمدباقر قاليباف صبح روز چهارشنبه در اجتماع مردم ايلام در مسجد جامع اين شهر با بيان اين مطلب، گفت: يكي از مشكلات اساسي امروز ما در كشور اين است كه روحيه صداقت، خدمت و انجام و ظيفه در مديران از بين رفته است و پس از سال‌‏هاي دفاع مقدس شرايطي در كشور ايجاد شد كه من نمي‌‏خواهم دلايل آن را بگويم.
وي ادامه داد: در تمام اين سال‌‏ها قدرت و ثروت دلفريبي كرد و فاصله مردم با مسوولان چنان افزايش يافت كه مردم به مسوولان بي‌‏اعتماد شدند و اين زيبنده كشور و نظام اسلامي ما نيست.
وي اضافه كرد: بسياري از گروه‌‏هايي كه امروز در صحنه سياست حضور دارند، هر كدام طي بيست سال گذشته باشعارها و گفتمان‌‏هاي متفاوت در عرصه‌‏هاي اجرايي حضور داشته‌‏اند، پديده‌‏هايي چون بيكاري، تورم، گراني و ديگر آسيب‌‏هاي اجتماعي بسياري با وجود شعارهاي داده شده در كشور وجود دارد، موجب دلسردي مردم شده است.
قاليباف اظهار داشت: امروز مردم ما وظيفه سنگيني برعهده دارند و آن اينكه نگذارند گذشته تكرار شود.
كانديداي رياست جمهوري با اشاره به طرح برنامه مدون و مشخص خود براي دولت آينده، عنوان كرد: با تمام وجود به كمك دولت‌‏مردان و شما مردم تلاش خواهم كرد تا مشكلا ت را در عرصه‌‏هاي مختلف ريشه‌‏كن سازم و بر اين باورم با منابع موجود نيز در كوتاه‌‏مدت مي‌‏توان حل كرد.
قاليباف همچنين در يك كنفرانس خبري در خصوص اجماع اصول‌‏گرايان، گفت: من همواره دوست داشته‌‏ام و دارم كه به اجماع برسيم، هنوز هم نااميد نيستم، طبق ميثاق‌‏نامه بايد نظرسنجي ملاك قرار گيرد، خوشبختانه تمام نظرسنجي‌‏ها نشان مي‌‏دهد كه بنده فاصله قابل ملاحظه‌‏اي با ديگر كانديداها دارم و اميدوارم در آينده نزديك اجماع صورت گيرد.
وي در مورد جايگاه خبرنگاران در كشورگفت: من با تمام وجودم رسانه‌‏ها را نماينده افكار عمومي مي‌‏دانم و معتقدم رسانه‌‏ها چنانچه در قانون اساسي هم آمده است، نقش جدي و اساسي در جامعه دارند، نقش و جايگاه خبرنگاران تنها مختص به پرونده‌‏هاي پزشكي، بهداشتي و حوادث نخواهد بود بلكه پرونده‌‏هاي سياسي و فساد اقتصادي نيز بايد در حوزه پيگيري آنها قرار گيرد و مطمئن باشيد وضعيت رسانه‌‏ها قطعا بهتر خواهد شد.
وي افزود: خبرنگاري شغل سختي است و دولت بايد با تصويب قوانيني از روزنامه‌‏نگاران حمايت كند و من اين حمايت را در دولت آينده دنبال خواهم كرد.
فرمانده مستعفي نيروي انتظامي در خصوص پوشش جوانان، گفت: به نظر من اين بحث‌‏ها مشكل اصلي نيست، مساله بزرگ جوانان اين است كه نگاه بزرگترها به آنها نگاه آسيب‌‏شناختي است و پديده‌‏شناختي اين نگاه هم در خانواده‌‏ها و هم در مديران ما وجود دارد، به نظر من شايد منشا برخي از تند‌‏خويي‌‏ها و مواضع سخت‌‏گيرانه ناشي از همين نوع نگاه است البته بايد بگويم ما يك نوع فرهنگ ايراني و اسلامي داريم و بايد حدود مسائل شرعي را رعايت كنيم اما بر اين باورم كه تاكنون بعضي‌‏ها بد عمل كرده‌‏اند و آنچه را كه به اسلام ربطي ندارد، به آن ربط داده‌‏اند.
وي افزود: مثل اينكه زيبايي در اسلام بد است، ما مردم را هميشه در يك دو راهي قرار مي‌‏دهيم كه يا بايد زيبا باشي يا شعائر مذهبي را رعايت كنيم، حال آنكه اسلام طرفدار زيبايي است.
قاليباف در خصوص نامه‌‏اي كه در زمان درگيري‌‏هاي كوي دانشگاه تهران خطاب به خاتمي نوشته بود، توضيح داد: اين نامه ربطي به مسائل دانشجويي و كوي دانشگاه نداشت، رابطه من با دانشگاه كاملا روشن است، من حوادث دانشجويي را با منطقي‌‏ترين روش دنبال كرده‌‏ام و معتقد به رابطه هرچه بهتر اين دو نهاد اجتماعي هستم و اگر در راس قوه مجريه قرار گيرم، اين رابطه بهتر هم خواهد شد و دانشگاهيان براي مديران من تصميم‌‏سازي خواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد تركيب كابينه دولت احتمالي خود، گفت: براي من جناح‌‏ها مهم نيست بلكه روشي تعريف كرده‌‏ايم و شاخص‌‏ها را متناسب با سمت‌‏ها تعريف كرده‌‏ايم و درحال آماده‌‏سازي يك بانك اطلاعاتي هستيم و افراد را با توجه به اين شاخص‌‏ها و داشتن روحيه مردم‌‏داري انتخاب خواهيم كرد و سليقه‌‏هاي جناحي برايم مهم نيست.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005