Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 22 خرداد 1384

نظر آيت الله منتظري در مورد تشکيل جبهه دموكراسى‏خواهى و حقوق بشر و تحريم انتخابات

بسمه تعالى

محضر مبارك آيت‏اللّه العظمى منتظرى دامت بركاته

پس از سلام و تحيّت و آرزوى سلامتى و طول عمر، همان‏گونه كه در جريان هستيد اخيراً از طرف بعضى جناح‏هاى‏سياسى و فرهيختگان كشور تشكلى جديد به نام جبهه دموكراسى‏خواهى و حقوق بشر تشكيل شده است كه هدف آن، تأمين‏ دموكراسى در عرصه‏هاى فكرى و سياسى، و دفاع از حقوق شهروندان ايرانى مى‏باشد. از آنجا كه حضرتعالى طىّ ساليان‏ متمادى همواره بر دو موضوع فوق تأكيد خاصىّ داشته‏ايد مستدعى است اگر توصيه يا تذكرى داريد مرقوم فرماييد.
ضمناً از مطالبى كه اخيراً در رابطه با انتخابات رياست‏جمهورى در مصاحبه با خبرگزارى رويترز فرموده‏ايد عده‏اى چنين‏ استنباط كرده‏اند كه نظر جنابعالى تحريم شركت در اين انتخابات است. لطفاً نظر شريف را صريحاً بيان فرماييد.

ادام‏اللّه ظلكم والسلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته
عده‏اى از دوستان و علاقه‏مندان

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بسم اللّه الرحمن الرحيم

السلام عليكم و رحمةاللّه، قال اللّه تعالی:

"والمؤمنون والمؤمنات بعضهم اولياء بعض يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر" سوره توبه آيه 71

در مورد جبهه دموكراسى‏خواهى و حقوق بشر يادآور مى‏شوم كار بسيار پسنديده و لازمى است. زيرا امربه‏معروف و نهى‏ازمنكر وظيفه شرعى و وجدانى همه انسانهاست، و در برابر وقوع مظالم در جامعه و تضييع حقوق و سلب آزاديهاى ‏مشروع و قانونى در زمينه‏هاى گوناگون همه افراد از مرد و زن وظيفه و مسئوليت دارند و حق ندارند بى تفاوت باشند. و عقل‏شخصى و قدرت فردى در اين رابطه به هيچ وجه كارساز و نتيجه‏بخش نمى‏باشد، با تشكل و تشكيل جبهه متحد و عقل‏جمعى است كه مى‏توان به اين اهداف بزرگ اجتماعى در زمينه‏هاى گوناگون نائل شد و به اين فريضه الهى عمل نمود.
اميدوارم جناحهايى كه متصدى تشكيل چنين جبهه‏اى شده‏اند ضمن توجه خاص به مبانى و ارزشهاى اسلامى به دور ازاغراض شخصى و ملاحظات گروهى بتوانند -در شرايطى كه كشور در معرض بحرانهايى قرار گرفته و از ناحيه قواى خارجى‏تهديد مى‏شود- قدم بزرگى در راه اصلاحات همه جانبه و تأمين خواسته‏هاى ملت عزيز بردارند.
و اما در رابطه با انتخابات رياست جمهورى يادآور مى‏شوم: شركت كردن يا نكردن در انتخابات امر تقليدى نيست، و هركسى با مشورت با اهل خبره و بررسى همه جوانب، وظيفه خود را تشخيص مى‏دهد.
و نظر اينجانب در مصاحبه اخير، تحريم شركت در انتخابات نبود، بلكه نظرم توجه‏دادن همه جناحهاى سياسى و افراد دلسوز و علاقه‏مند به مصالح كشور به نقاط ضعف قانون اساسى فعلى و تضادّ موجود در آن بود تا بزرگان و نخبگان جامعه ‏نسبت به آن تصميم اساسى بگيرند.

والسلام عليكم و رحمةاللّه و بركاته
21/3/1384 - حسينعلى منتظرى

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24253

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نظر آيت الله منتظري در مورد تشکيل جبهه دموكراسى‏خواهى و حقوق بشر و تحريم انتخابات' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005