Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 23 خرداد 1384

كروبي: اگر معين به مرحله دوم راه يابد، از او حمايت نمي‌‏كنم، ايلنا

* راهكارهايي بلدم كه نمي‌‏گويم، معتقدم تنها بايد به آنها عمل شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

مهدي كروبي با تاكيد بر تقويت جمهوريت نظام گفت: تفكري در كشور سعي در كمرنگ كردن نهال نوپاي جمهوريت دارد، شايد به اين دليل كه اعتقادي به آن ندارند يا اينكه فكري مي‌‏كنند اگر متكي به آراي مردم باشند، پشتيباني آنها را نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، اين كانديداي انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري با بيان اينكه اسلام ريشه عميقي در بين مردم دارد اما جمهوريت حركت نوپايي است كه از عمر آن زياد نمي‌‏گذرد، گفت: امام(ره) مي‌‏خواست همه چيز متكي به آراي مردم باشد و ما بايد اين نهال نوپا را به درخت كهنسال و ريشه‌‏داري كه هيچ طوفاني قادر به آسيب رساندن به آن نباشد، تبديل كنيم و تفكراتي را كه به دنبال مشاركت حداقلي مردم و با حرف‌‏هايي خاص در صدد دلسرد كردن مردم هستند، منزوي كنيم.
كروبي در خصوص برنامه‌‏هاي خود گفت: من تلاش دارم همه برنامه‌‏هايم را در مورد اصول معطل‌‏مانده قانون اساسي، حقوق شهروندي و مسائل اقتصادي اجرا كنم و از لحظه‌‏اي كه حكم رياست‌‏جمهوري تنفيذ شد، كابينه‌‏ام را مشخص كرده و به اهداف و پيمان‌‏هايم عمل خواهم كرد و تاكيد دارم كه هيچ كدام از شعارهاي من تبليغاتي نيست، بلكه اعتقادي است.
وي درخصوص سير انتخابات و تبليغات كانديداها اظهار داشت: در فضاي انتخاباتي شور و نشاط به وجود آمده و من از اين مساله خوشحالم، همه كانديداها در سفرها، مطبوعات و جلسات، برنامه‌‏ها و مواضع خود را اعلام مي‌‏كنند اما من از برنامه‌‏هاي كانديداهاي ديگر به خاطر حجم برنامه‌‏هايي كه دارم، زياد مطلع نيستم.
كروبي در خصوص احتمال كشيده شدن انتخابات به مرحله دوم، گفت: براي اولين بار است كه احتمال كشيده شدن انتخابات به مرحله دوم منتفي نيست.
وي درخصوص آزادي احزاب و تشكل هاي سياسي، گفت: ما بايد احزاب و تشكل‌‏ها را تقويت كنيم، تشكل‌‏ها هر چه نيرومندتر شوند، سمت و سوي انتخابات روند بهتري خواهد يافت.
كروبي در خصوص تعامل رئيس جمهور آينده با مجلس گفت: همه آنهايي كه امروز كانديدا شده‌‏اند، از وجود مجلس هفتم مطلع بوده‌‏اند و ما آمده‌‏ايم با همين مجلس كار كنيم، هر يك از اين دو قوه اختياراتي دارند و حتما هم مشكلاتي با هم خواهيم داشت اما اين مشكلات قابل تحمل خواهد بود چون من اهل چانه‌‏زني, تعامل, گفت‌‏وگو, رايزني, ايستادگي و مقاومت هستم.
وي درپاسخ به سوالي مبني بر اينكه اگر معين به مرحله دوم راه يافت، شما از وي حمايت خواهيد كرد، تصريح كرد: اگر انتخابات به مرحله دوم كشيده شود، آن موقع بايد تصميم گرفت اما من اين كار را نمي‌‏كنم البته اين موضع شخصي من است و از طرف تشكيلات حرف نمي‌‏زنم اما خودم در مورد اين مساله فعال نخواهم بود و اين مساله را به عهده مردم مي‌‏گذارم، من به دنبال برگزاري انتخابات آزاد، رقابتي و جدي بين كانديداها هستم و هرچه پيش بيايد، همه بايد تسليم آن باشيم.
كروبي در پاسخ به اين سوال كه آيا اگر رئيس‌‏جمهور آينده از شما براي همكاري دعوت كند، مي‌‏پذيريد، گفت: هر كس كه انتخاب شود و از من كمك بخواهد، به او كمك خواهم كرد، در سرنوشت كار اجرايي كشورمان هر كمكي كه مقدور باشد و هر حمايتي كه در توانم باشد، انجام خواهم داد.
كروبي در خصوص تركيب كابينه خود گفت: هيچ تصميمي در مورد كابينه‌‏ام نگرفته‌‏ام البته افرادي در ذهن من هستند كه با مشورت جمع زيادي از افراد اين كار را خواهم كرد.
وي در خصوص ائتلاف ملي- مذهبي‌‏ها با مشاركت گفت: نامه‌‏اي از امام(ره) در خصوص ملي- مذهبي‌‏ها وجود دارد، واقعيت اين است و محتشمي‌‏پور كه آن زمان وزير كشور بود، در جريان اين نامه هست، من در اين خصوص اظهارنظر نمي‌‏كنم اما گروه‌‏هاي سياسي حق دارند كه با يكديگر ائتلاف كنند و ما بايد فضاي به وجود آوريم تا آنهايي كه منع قانوني ندارند، در چارچوب قانون اساسي فعاليت كنند.
كروبي در خصوص حضور نيروهاي نظامي در فعاليت‌‏هاي سياسي و انتخاباتي گفت: اگر ما مي‌‏گوييم در مورد ملي- مذهبي‌‏ها از سوي امام(ره) نامه وجود دارد و مورد احترام ماست، در خصوص عدم حضور نظاميان در عرصه سياسي نيز چنين نامه‌‏اي وجود دارد و بايد مورد احترام قرار گيرد.
كروبي با اظهار تاسف از انفجارهاي ديروز و تسليت به بازمانده‌‏هاي فوت‌‏شدگان اين حادثه گفت: وقتي ما با كشوري كه هنوز آرامش و امنيت در آن مستقر نشده است، هم مرز هستيم، اين انفجارها در خوزستان مي‌‏تواند طبيعي باشد اما هيچ يك از اينها موثر نخواهد بود و مردم در انتخابات شركت خواهند كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مجمع روحانيون مبارز در حمايت از كانديداتوري وي بيانيه صادر كرده است، گفت: من از مصوبات جلسات مطلع نيستم اما طيفي از اعضاي شوراي مركزي در تهران و شهرستان‌‏ها در حمايت از كانديداتوري من مشغول فعاليت هستند.
كانديداي نهمين دوره رياست‌‏جمهوري اظهار داشت: در رابطه با حوادثي كه براي افراد روحاني، مطبوعاتي و چهره‌‏هاي سياسي به وجود آمده بيش از توان خود براي آزادي و جلوگيري از بازداشت آنها تلاش كرده‌‏ام و معتقدم با سعه صدر و تحمل مي‌‏توان در چارچوب قانون، مسائل را پيگيري كرد و اگر من رئيس‌‏جمهور شوم، تلاش مي‌‏كنم كه زنداني نداشته باشيم و راهكارهايي بلدم كه نمي‌‏گويم زيرا معتقدم تنها بايد به آنها عمل شود.
كروبي در خصوص پيوستن ايران به WTO گفت: نظر من در اين خصوص مثبت است و ما بايد مقدمات آن را فراهم كرده و موانع را رفع كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه طرفداران شما چه قشري از جامعه را شامل مي‌‏شوند، گفت: در همه اقشار جامعه علاقه‌‏مندان و دوستاني دارم، در تفكر سياسي خود چارچوب خاصي دارم و معتقدم به كساني كه ملتزم به قانون اساسي هستند، هر چند مخالف من باشند، بايد آزادي داد، من اهل تحمل، تعامل و سعه صدر هستم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كروبي در خصوص عملكرد صدا و سيما در اين دوره از انتخابات گفت: حركت صدا و سيما در اين دوره مثبت است اما اين مسائل به معناي نبود نقص، عيب و تبعيض در عملكردش نيست البته اين كه امروز صدا و سيما اين‌‏گونه عمل مي‌‏كند و به اين صورت مسائل را تحمل مي‌‏كند، نتيجه خواست، اراده و راي مردم است.
وي در خصوص سرنوشت اصلاحات گفت: من به كساني كه روزي مي‌‏گفتند اصلاحات به بن بست رسيده و مسدود شده است، اعتراض مي‌‏كردم، روزي آنها شعار خروج از حاكميت را سر مي‌‏دادند كه اگر اين شعار خوب و درستي بود پس چرا عمل نكردند، من هميشه به آنها مي‌‏گفتم كه توفيقات خاتمي را ببينيد و عدم توفيقات را بر كارهاي نسنجيده خودمان و موانعي كه جناح مقابل ايجاد كرده‌‏اند، تقسيم كنيد.
وي در خصوص رابطه با آمريكا، گفت: سياست ما سياست تعامل و تنش‌‏زدايي است و اگر آنها از ادبيات خصمانه خود دست بردارند، مي‌‏توان در مسائل اقتصادي و فرهنگي رابطه برقرار كرد تا كم كم به مسائل سياسي نيز برسد، به شرطي كه هويت هركس محفوظ بماند و در كار يكديگر دخالت نكنند.
كروبي افزود: در صورتي كه مقدمات رابطه فراهم شود، من از گفت‌‏وگو باك ندارم البته سياست‌‏گذاري با رهبري است و مجلس هم تاثيرگذار است اما من معتقدم در صورتي كه آنها حسن‌‏نيت به خرج دهند، بر قراري رابطه مسدود نخواهد بود.
وي در خصوص رابطه با اسراييل، گفت: زير هيچ فشاري با اسرائيل رابطه برقرار نمي‌‏كنم، مشكلات ما زاييده تفكر آنهاست، اسرائيل مي‌‏خواهد با جوسازي، دروغ‌‏پردازي و تبليغات منفي ذهنيت بدي در دنيا عليه ما به وجود آورد.
اين كانديداي انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري در مورد حمايت از مردم فلسطين گفت: در فلسطين مردم از سرزمين پدري خود آواره شده‌‏اند كه ما بايد از نظر فكري و سياسي مدافع آنها باشيم، اگر اين مساله در مورد مسوولان, آلمان, آمريكا يا هر كشور ديگري پيش بيايد، همان موضع را خواهيم داشت.
كروبي در خصوص مسائل هسته‌‏اي گفت: من توان جلب اعتماد كساني كه دغدغه نگراني در اين خصوص را دارند، دارم، دانش و فناوري هسته‌‏اي حق مردم ما است و نبايد از آن محروم شويم، ما دنبال سلاح اتمي نيستيم و بايد اين دغدغه و نگراني كه برخي از كشورها دارند، رفع كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24383

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: اگر معين به مرحله دوم راه يابد، از او حمايت نمي‌‏كنم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005