Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 25 خرداد 1384

محسن كديور: ـ رأي ندادن نتيجه‌ي مثبتي ندارد؛ اصلاح‌طلبانه پاي صندوق برويم؛ نمي‌توان دموكراسي را يك شبه محقق كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


«محسن كديور» با بيان اينكه «نمي‌توان دموكراسي را يك شبه محقق كرد»، گفت: مردم آمادگي پرداخت هزينه‌اي بيش از پاي صندوق رفتن ندارند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي كه به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان در جمع دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس سخن مي‌گفت، اظهار داشت: انتظار ما از رييس جمهور انتظار حداقلي است و حضورمان هم بي‌تأثير نيست.


كديور ابراز عقيده كرد: در هشت سال اخير شاهد حاكميت دوگانه‌اي بوديم و دو اراده در حاكميت ما مؤثر بود. بخشي همراه با رياست جمهوري همواره ويترين سياست خارجي ما بوده ولي در مناسبات داخلي بخش ديگر تأثيرگذارتر بوده است.


وي اضافه كرد: رأي دادن لزوما به معناي بهتر شدن اوضاع نيست و گاهي براي اينكه وضع از اين كه هست بدتر نشود رأي مي‌دهيم.


كديور يكي از خدمات دولت را در هشت سال اخير پاسخگو بودن آن خواند و افزود: عقل سليم اقتضاء مي‌كند شرايط فعلي را انتخاب كنيم.


وي افزود: تحريمي‌ها بدانند رأي ندادن نتيجه‌ي مثبتي ندارد و در خوشبينانه‌ترين حالت نتيجه‌اي مثل مجلس را به بار مي‌آورد. همچنين اگرچه انتخابات ما كاملا آزاد نيست ولي يادمان باشد كه ايران كشور جهان سومي نيست و در كشورهاي خاورميانه دموكراتيك‌ترين كشور به حساب مي‌آيد به همين دليل بايد به افزايش روند دموكراسي در ايران كمك كنيم.


اين مدرس دانشگاه دولت خاتمي را در تغيير ذهنيت و عينيت جامعه موفق خواند و گفت: خاتمي توانست شعارهاي خود را به رقبايش تحميل كند و مسائلي كه امكان طرح شدن نداشتند امروز مطرح مي‌شوند.


وي خاطرنشان كرد: اصلاحات اساسي با روش اصلاح‌طلبانه مؤثر است و نه با روش انقلابي و ما مجبوريم واقع‌بينانه عمل كنيم و اصلاح‌طلبانه به پاي صندوق‌هاي رأي برويم.


كديور ادامه داد: در انتخاب بايد دو چيز را مدنظر قرار دهيم يكي اينكه فرد مشخصي رييس جمهور خواهد بود و ديگري نماينده‌ي اصلاحات است، چيزي كه خاتمي نخواست تا آخر آن را بپذيرد.


وي با بيان اينكه «كساني كه سمبل برخورد در جامعه بوده‌اند صلاحيت مديريت دوباره را ندارند»، اظهار داشت: كسي را انتخاب كنيد كه توان ايستادن براي گرفتن مطالبات ملي را داشته باشد. شما بايد به عنوان نخبگان كشور شرايطي ايجاد كنيد كه رأي‌تان علاوه بر تضمين جلوي حمله‌ي خارجي را بگيرد و حداقل وضع را بدتر از اين نكند.


كديور ابراز عقيده كرد: ايران تنها كشوري است كه در آن نهاد انتخابي رو به تشريفاتي شدن مي‌گذارد و اختيار كم و مسؤوليت زيادي دارد و رييس جمهور بعدي بايد در متناسب كردن اختيارات و مسؤوليت‌ها بكوشد.


وي همچنين درباره‌ي دكتر معين اظهار داشت: رأي ما رأي مشروط و رأي به برنامه است و به هيچ‌كس رأي مطلق نمي‌دهيم. همچنين تضميني براي تحقق شعارها وجود ندارد فقط اميدواريم.


كديور در ادامه گفت: نقد گذشته وظيفه‌ي ملي است ولي خودزني به هيچ‌وجه موثر نيست، آنچه در اين هشت سال اتفاق افتاده كاملا سياه نيست هرچند كه كاملا سفيد هم نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي يكي از مزاياي دولت خاتمي را افشاي قتل‌هاي زنجيره‌يي خواند و گفت: در واقعه‌ي 18 تير هم حداقل قوه‌ي حاكمه اين اتفاق را تأييد كرد.


كديور اضافه كرد: الفباي سياست استقامت است و هركس مي‌آيد بداند چه زماني وارد صحنه شود و چه زماني كنار رود. اينك كار عقلايي اين است كه بين بد و بدتر، بد را انتخاب كنيم. چراكه رأي دادن اشكالات كمتري دارد و اگر چه رويه‌هاي فعلي را يك شبه پايان نمي‌دهد ولي آن را به تدريج محو خواهد كرد.


وي در توضيح شاخص‌هاي عيني تبعيض مثبت زنان، گفت: منظور از تبعيض مثبت اين است كه با توجه به فشار نهادينه‌اي كه در تمام جوامع بر زنان تحميل شده براي احقاق حقوق زايل شده‌ي زنان بايد رانت مثبت به آنان بدهيم و يكي از كارهايي كه دكتر معين پيش‌بيني كرده‌اند قرار دادن حداقل يك وزير زن در كابينه است.


وي در ادامه گفت: از رييس جمهور نخواهيد استعفا كند بخواهيد بايستد و دفاع كند. من به معين توصيه نمي‌كنم كنار بكشد بلكه به او مي‌گويم اگر مرد ميداني، وارد شو.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24481

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن كديور: ـ رأي ندادن نتيجه‌ي مثبتي ندارد؛ اصلاح‌طلبانه پاي صندوق برويم؛ نمي‌توان دموكراسي را يك شبه محقق كرد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005