Click for Amazing Phone Card








جمعه 27 خرداد 1384

رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه آمریکا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را غیردمکراتیک و غیرمنصفانه خواندند، راديو فردا

رئیس جمهوری آمریکا گفت در انتخابات جهموری اسلامی نیازهای بنیادین دمکراسی یا مردمسالاری در ایران یکسره نادیده گرفته شده است. وی گفت مردم ایران سزاوار نظامی بر پایه مردمسالاری اصیل هستند که درآن با انتخاباتی منصفانه، عادلانه و صادقانه، رهبرانی پاسخگو به مردم برگزیده شوند. کاندولیزا رایس، وزیر امورخارجه آمریکا گفت : «وقتی با نظامی حکومتی روبرو هستید که در آن کسی خودمحورانه و دلبخواهانه می‌نشیند و تصمیم می‌گیرد که چه کسی می‌تواند نامزد بشود و چه کسی نمی‌تواند نامزد بشود، به دشواری می‌توان گفت که نتیجه چنین روندی بهبود اوضاع خواهد بود.» وی گفت نکته غم‌انگیز در باره ایران این است که رو به عقب می‌رود نه رو به جلو.
عليرضا طاهري
-----------------------------

در حالیکه رئیس جدید جمهوری اسلامی قرار است امروز برگزیده شود، دولت پرزیدنت جرج بوش، گرایش‌های غیرمردمسالارانه در ایران را تاسف‌انگیز خواند و محکوم کرد. کاندولیزا رایس، وزیر امورخارجه آمریکا گفت نکته غم‌انگیز در باره ایران این است که رو به عقب می‌رود نه رو به جلو.
علیرضا طاهری (رادیوفردا): خانم کاندولیزا رایس، در انتقاد از روند سیاسی و اجتماعی در ایران تنها نبود. پرزیدنت جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته گفت انتخابات در ایران چنان برنامه ریزی شده است که زمام قدرت را صرفا در دست فرمانروایان انگشت شمار کنونی ایران نگه دارد.

به گفته آقای بوش این کار با روند انتخاباتی انجام می‌گیرد که در آن نیازهای بنیادین دمکراسی یا مردمسالاری در ایران یکسره نادیده گرفته شده است.

در این گیردودار، خانم رایس برای تبلیغ مردمسالاری در خاورمیانه، روزجمعه رهسپار سفری یک هفته‌ای از جمله به کرانه غربی رود اردن، مصر، عربستان سعودی و اردن شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرزیدنت جرج بوش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ایران گفت مردم ایران سزاوار نظامی بر پایه مردمسالاری اصیل هستند که درآن با انتخاباتی منصفانه، عادلانه و صادقانه، رهبرانی پاسخگو به مردم برگزیده شوند. آقای بوش خطاب به مردم ایران گفت: «به مردم ایران می‌گویم که همچنان که در راه آزادی خودتان به پا خاسته‌اید، مردم آمریکا نیز دوشادوش شما ایستاده‌اند.»

همزمان، خانم رایس با دیدگاهی سرشار از شک و تردید نسبت به آنچه در ایران می‌گذرد یاد کردو گفت: «وقتی با نظامی حکومتی روبرو هستید که در آن کسی خودمحورانه و دلبخواهانه می‌نشیند و تصمیم می‌گیرد که چه کسی می‌تواند نامزد بشود و چه کسی نمی‌تواند نامزد بشود، به دشواری می‌توان گفت که نتیجه چنین روندی بهبود اوضاع خواهد بود.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24631

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه آمریکا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را غیردمکراتیک و غیرمنصفانه خواندند، راديو فردا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005