Click for Amazing Phone Card








شنبه 28 خرداد 1384

كروبي: اصل كارها دست عقبه‌هاست. عقبه‌ها را مي‌شناسيم و مي‌خواهيم دست آنها را قطع كنيم، ايرنا

مهدي كروبي انتخابات رياست‌جمهوري را مخدوش دانست و خواستار تشكيل هياتي از سوي مقام رهبري براي بررسي اين موضوع شد.


نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري كه عصرشنبه در جمع دهها خبرنگار داخلي‌و خارجي در تهران سخن مي‌گفت، ضمن اعتراض به عملكرد شوراي نگهبان، تصريح كرد: عده‌اي از بچه‌هاي سپاه و غير سپاه در شوراي نگهبان نفوذ دارند و آنجا را مي‌گردانند.

وي افزود: دوست دارم آنها از من شكايت كنند ،تا اسامي آنها را در دفاعيه خود مطرح كنم.

كروبي اضافه كرد: بخشي از سپاه در امر انتخابات دخالت كرده است و من معترض اين امر هستم و خواستار جوابگويي مراجع ذيربط هستم.


** "مسوول بسيج حزب تشكيل دهد"
كروبي همچنين ضمن اعتراض به دخالت بسيج در امر انتخابات گفت : من به آقاي حجازي كه مسوول بسيج است مي‌گويم اگر مي‌خواهد كار سياسي بكند ، حزب تشكيل بدهد و خودش دبيركل آن بشود.

وي افزود: اين نمي‌شود كه بسيج پول بيت‌المال را بگيرد و به نفع افراد وارد انتخابات شود.


** افشاي شبكه‌هاي اصلي
كروبي در ادامه نشست مطبوعاتي خود با اشاره به خبر روزنامه كيهان مبني بر راهيابي احمدي نژاد و هاشمي رفسنجاني به مرحله دوم انتخابات ، قبل از شمارش آرا گفت: اينها مراكز غيب گويي هستند كه پيشاپيش خبر مي‌دهند و با شبكه‌هاي اصلي و پيچيده مرتبط هستند.

وي افزود: اينها نيروهايي هستند كه با شبكه‌هاي اصلي و پيچيده‌اي كه گرداننده خيمه‌بازي شوراي نگهبان هستند ارتباط دارند و اين شورا آلت دست آنهاست.

كروبي گفت: من عقيده دارم كه دخالت عجيب و غريبي در انتخابات شده است و پولهايي نيز داده شده است و نتيجه انتخابات در تهران، مشهد ، قم و اصفهان بايد بررسي دقيق‌تري شود.

وي خاطر نشان كرد: دفاع امروز من در راستاي دفاع از حقوق مردم است و در مجلس هفتم كه من را نفر سي و يكم معرفي كردند براي حفظ مصالح نظام چيزي نگفتم ولي اينجا مي‌بينم كه حقوق مردم دارد ضايع مي‌شود.

كروبي تاكيد كرد: اصل انتخابات با شكوه است ولي اينكه يك چهره محترم ناشناس بيايد و دو ، سه روزه اينگونه شود ، اين به مراكز قدرتي برمي‌گردد كه در پشت صحنه قرار دارند.


مهدي كروبي در ادامه نشست مطبوعاتي خود گفت: از رهبري مي‌خواهم كه وارد قضيه (انتخابات) شوند تا مساله كالبد شكافي شود.

وي افزود: براي بررسي اين موضوع پيشنهاد مي‌كنم كه رهبري هياتي مستقل ، شجاع و امين را براي بررسي موضوع تشكيل دهند، ولي آن را به شوراي نگهبان و وزارت كشور ارجاع نكنند،د چون خود آنها متهم هستند.

كروبي اضافه كرد: ما مداركي داريم كه مشخص مي‌كند چه كارهايي انجام شده كه آبروي نظام ما در خارج برود و نتيجه انتخابات يك دفعه بالا و پايين شود و حاضريم كه اين مدارك را در اختيار اين هيات قرار دهيم.


** "تحركات بسيج و سپاه قبل از انتخابات"
كروبي گفت: از چند روز پيش از انتخابات احساس كردم كه نيروهاي بسيج و سپاه يك سري تحركات دارد، ولي اول اين خبرها به يك نامزد ديگر بازمي‌گشت، من هم شروع كردم به تذكر دادن و هشدار دادم كه نكند برخلاف توصيه امام نيروهاي مسلح در انتخابات دخالت كنند و وقايعي همچون برخي كشورهاي ديگر بيفتد.

وي افزود: همچنين به دولت تذكر دادم كه برخي مديران به شدت از يكي از داوطلبها حمايت مي‌كنند و با فضاسازي ، تلاش مي‌كنند كه ديگران در عرصه حضور پيدا نكنند، تا نامزد مورد نظر آنها بي‌رقيب باشد.

كروبي ادامه داد: چند شب پيش نيز در انتهاي گفت و گويم با شبكه دو سيما نيز نسبت به دخالت نيروهاي مسلح در انتخابات هشدار دادم.


** آخر شب و امكان تخلف
كروبي گفت: از عصر ديروز تماسهايي از شهرستانها با من گرفته شد و در اين تماسها تاكيد مي‌شد كه خاطره خوشي از تمديد زمان انتخابات وجود ندارد و ممكن است در آخر شب كارهايي غير عادي صورت بگيرد.

وي افزود: ديروز عصر با عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور صحبت كردم و گفتم كه بيشتر از دو ساعت تمديد نكن چون خطر تقلب هست، او نيز در پاسخ حرف من را تاييد كرد و گفت حرف خوبي است،ولي‌اي كاش تحت فشار قرار نگيرم.

كروبي ادامه داد: من تعجب كردم كه چرا وزير كشور مي‌گويد اي كاش تحت فشار قرار نگيرم، ولي شب كه شد برخي مسايل روشن شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي توضيح داد: ديشب ما تا ساعت پنج صبح بيدار بودم و از شهرستانهاي مختلف خبر مي‌آمد كه من نفر اول هستم و هنگامي كه مي‌خواستم بخوابم آخرين خبر از وزارت كشور اين بود كه من ‪ ۳۲‬درصد آرا را به دست آورده‌ام و نفر بعد از من ‪ ۱۹‬درصد. خبر آخر نيز اين بود كه من ‪ ۲۵‬درصد هستم و طرف من زير ‪ ۲۰‬درصد هستم و رفتم و خوابيدم.

كروبي ادامه داد: دوستان مي‌گويند كه اين وضع تا ساعت ‪ ۷‬و ‪ ۴۰‬دقيقه صبح ادامه داشت، اما يك مرتبه و ناگهان همه چيز تغيير كرد. آنها مي‌گفتند كه تا ساعت ‪ ۷‬و ‪ ۴۰‬دقيقه اول بوديد ولي در طول يك ساعت ، يكي از آقايان يك ميليون راي جهشي بدست آورد و معلوم نشد كه اين يك ميليون راي از كجا بوده است كه نصيب ديگران نيز نشده است و همه‌اش به او رسيده است.

نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عملكرد سخنگوي شوراي نگهبان در ساعات اوليه بامداد شنبه مبني بر اعلام نظر درباره وضعيت آراء نامزدها را خلاف قانون دانست و گفت: همه اينها در يك ساعت خواب من اتفاق افتاد و وقتي دوستان من را از خواب بيدار كردند فكر كردم كه خواب اصحاب كهف داشته‌ام، چون آنها بعد از ‪ ۴۰۰ ، ۳۰۰‬سال كه بيدار شدند، ديدند همه چيز تغيير كرده است.

وي افزود: ديدم كه سخنگوي شوراي نگهبان وارد شد و دارد سخن مي‌گويد ، لذا با "علي محقر" معاون وزير كشور تماس گرفتم و گفتم كه مگر نتيجه تغيير يافته است و وي نيز پاسخ داد كه هاشمي اول شده است و شما دوم هستيد.

كروبي ادامه داد: من فورا با آقاي خاتمي صحبت كردم و خاتمي نيز گفت كه دارد به وزارت كشور مي‌رود تا وضعيت را بررسي كند.

مهدي كروبي در ادامه نشست مطبوعاتي خود گفت : راي من برخلاف" برخي تحليل‌ها و نظرسنجي‌هاي بالا بود.


** شوراي نگهبان و وزارت كشور قدرت ندارند
كروبي،دستگاههاي اجرايي و نظارتي را پناهگاه مردم دانست و گفت: البته در زمان حاضر آنها متهم هستند كه يا از يك‌نامزد حمايت كرده‌اند و يا اينكه منفعل عمل كرده‌اند و قدرت عمل به وظيفه را ندارند.

وي با بيان اين مطلب كه حاضر است اسناد مربوط به اين امر را ارايه كند ، تاكيد كرد: نه وزارت كشور و نه شوراي نگهبان قدرت ندارند و كسان ديگري قدرت در دستشان است.


** رهبري حل كنند
كروبي در ادامه گفت: ما در نظاممان رهبري داريم كه قواي ديگر زير نظر او هستند و اختيارات فراواني دارند ، ما معتقد هستيم هر كجا كه مشكلي پيش بيايد امتيازمان اين است كه از رهبري بخواهيم آن را حل كند.


** از كساني اسم مي‌برم كه خيلي نزديكند
كروبي گفت: اگر آن هيات امين و شجاع با دستور رهبري تشكيل شود ، من مداركي مي‌دهم و از كساني اسم مي‌برم كه خيلي نزديك هستند.

كروبي خاطر نشان كرد: من رهبري را عالي‌ترين مقام مي‌دانم و هميشه از ايشان كمك خواسته‌ام.

وي افزود: اصل كارها دست عقبه‌هاست. عقبه‌ها را مي‌شناسيم و مي‌خواهيم دست آنها را قطع كنيم.

كروبي گفت: من چطور يك زمان اسكله‌هاي غير قانوني را فاش كردم، الان هم مي‌خواهيم به عقبه‌ها بگوييم، ما ايستاده‌ايم ، ما فرزندان امام هستيم.

به همه هواداران كه با عشق كار كردند و نه با پول اسكله، قاچاق، تراكم ، فروش شكر و چاي ، اعلام مي‌كنم كه ما هستيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24751

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: اصل كارها دست عقبه‌هاست. عقبه‌ها را مي‌شناسيم و مي‌خواهيم دست آنها را قطع كنيم، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005