Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات: خطر تعيين سرنوشت انتخابات با اراده سازمان‌‏هاي نظامي افزايش يافته است، ايلنا

اجماع و ائتلاف فراگير نيروهاي اصلاح‌‏طلب و ضد اقتدار امري اجتناب‌‏ناپذير است


شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با انتشار بيانيه‌‏اي اجماع و ائتلاف فراگير همه نيروهاي اصلاح‌‏طلب و ضد اقتدار در مرحله دوم انتخابات را امري اجتناب‌‏ناپذير دانست.

به گزارش "ايلنا"، متن كامل بيانيه به اين شرح است:
نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در شرايطي برگزار شد كه امنيت ملي, مصالح جمعي و اعتبار بين‌‏المللي نظام جمهوري اسلامي به شدت نيازمند همبستگي و مشاركت گسترده مردم بود و به لحاظ كاستي‌‏ها و گلايه‌‏مندي‌‏هاي فراواني كه از روند برگزاري انتخابات مجلس هفتم از اذهان باقي مانده بود، نگراني‌‏هاي جدي در اين خصوص وجود داشت. گروه‌‏ها و تشكل‌‏هاي جبهه اصلاحات در اين جو نامساعد تلاش مضاعفي به خرج دادند تا بر اين فضاي مايوس فايق آيند و مردم را به مشاركت گسترده در اين عرصه ترغيب نمايند و تقريباً بسياري از گروه‌‏ها و شخصيت‌‏هاي مرتبط و منتسب با اين جبهه با نوعي خطرپذيري و مايه گذاشتن از حيثيت و آبروي خويش در ترديدها فائق آمدند و پا در عرصه گذاشتند تا به سهم خود عظمت و اقتدار نظام و سربلندي ميهن اسلامي و پاسداشت حقوق مادي و معنوي مردم را تضمين نمايد.
خوشبختانه اين حركت با اقبال مردم هوشمند و فهيم ايران نيز مواجه شد و تقريباً بخش مهمي از مقتضيات برگزاري يك انتخابات آبرومند, باشكوه و رقابتي فراهم آمد و شك وارده ناشي از خطا, تنگ‌‏نظري و اعمال نظارت‌‏هاي جناحي نيز با تذكر رهبري تا حدودي رفع گرديد و يكبار ديگر حماسه حضور مردم رقم خورد،با اين حال متاسفانه استمرار مداخلات ناصواب برخي ارگان‌‏هاي نظامي و شبه‌‏نظامي كه گويا برخلاف قانون و توصيه‌‏هاي حضرت امام خميني(ره), مداخله غيرقانوني در روند انتخابات را نوعي تكليف و عادت سياسي خود پنداشتند و با همراهي و مساعدت بخش‌‏هايي از نهادهاي نظارتي فرصت مناسبي نيز يافتند, در اين انتخابات نيز دست به كار شدند كه به دليل رقابت تنگاتنگ حاكم بر اين انتخابات تأثيرات نامطلوب اقدامات آنان بروز و نمود بيشتري يافت و اكنون شاهديم كه خطر تعيين سرنوشت نهايي انتخابات بر اساس اراده مراكز قدرت و نفوذ و سوء استفاده از بودجه عمومي و سازمان‌‏هاي نظامي به شدت افزايش يافته است.
جبهه اصلاحات با هشدار جدي نسبت به عواقب خطرناك اين‌‏گونه اقدامات كه صدمات جدي به اعتماد عمومي و اعتبار بين‌‏المللي نظام وارد مي‌‏سازد از مسوولين عالي‌‏رتبه نظام مي‌‏خواهد به مسوولين خود در مقابله موثر با اين مداخلات توجه بيشتري مبذول نماييم.
اين جبهه همچنين با جدي گرفتن خطر حاكميت جريان‌‏هاي نظامي و شبه نظامي كه با توسل به اين‌‏گونه اقدامات،اساس جمهوريت نظام را به مخاطره افكندند, اجماع و ائتلاف فراگير همه نيروهاي اصلاح‌‏طلب و ضد اقتدار را در مرحله دوم انتخابات امري اجتناب‌‏ناپذير مي‌‏داند و همه تشكل‌‏ها, شخصيت‌‏ها و گروه‌‏هاي مرجع و به ويژه مردم آگاه و هوشمند را براي اقدامي فوري و عاجل در جهت تحقق چنين اجماعي فرا مي‌‏خواند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين بيانيه اظهار اميدواري شده است كه همه تشكل‌‏ها و شخصيت‌‏هاي ضدانحصار در مقابله با خطر اقتدارگرايان با اعلام و بروز چنين اراده اجماع‌‏گرايانه‌‏اي، جبهه اصلاحات را براي حركت بعدي در جهت سامان‌‏يابي اين اراده ملي همراهي كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24821

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات: خطر تعيين سرنوشت انتخابات با اراده سازمان‌‏هاي نظامي افزايش يافته است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005