Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

ايران دردوران احمدي نژاد، سانازبقايي

حالا ما مانده ايم و آن دو راهي هميشگي تاريخ. اگر در اين انتخابات كسي چون معين پيروز مي‌شد شايد در آينده كشور مي‌شد افقي از اميد و آرزو را جستجو كرد. من هيچ تصوري از ايران در صورت پيروزي احمدي نژاد ندارم. اما شايد در صورت پيروزي رقيب وي بتوان كور سويي را به انتظار نشست

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر در 20 سال گذشته همواره بر سر دو راهي انتخاب بد و بدتر بوديم امروز بين بدترين و پست‌ترين قرار داريم و ما با سرافكندگي كامل بايد يكي از اين دو را بر گزينيم. در غير اين صورت پست‌ترين را به ما تحميل مي‌كنند.
زندگي طنز تلخي است. تا دو سه روز پيش در هر كوي و برزن فرياد زديم و نوشتيم كه بياييد و سرنوشت خودتان را با راي دادن به معين و حقوق بشر و دموكراسي، تعيين كنيد.
حالا هم در شرايطي هستيم كه از ترس مار بايد به اژدها پناه ببريم. حالا هم بايد در كوچه‌ها و خيابان‌ها داد بزنيم و مردم را بخوانيم و بنويسيم كه خطري در كمين است.

هر چه بود گذشت. احمدي نژاد در راه است و خطر او را كم نگيريم:

1-آمدن احمدي نژاد يعني كامل شدن سيكل معيوب مجلس ، قوه قضائيه و رياست جمهوري . سه قوايي كه حمايت رهبري را نيز با خود خواهند داشت. در زماني كه اين سيكل معيوب كامل نشده بود قتل‌هاي زنجيره‌اي را ه انداخته شد ، به كوي دانشگاه حمله كردند و مخالفين خود را در هر نقطه از جهان به قتل رساندند و زنداني كردند. به راحتي مي‌توان تصور كرد از اين به بعد چه خواهد شد.

2- آمدن احمدي نژاد يعني مهاجرت دوباره شهروندان ايراني. جمهوري اسلامي در 26 سال گذشته همواره رفتارش به گونه‌اي بوده كه نيروهاي فكري و كارشناسي كشور چاره‌اي جزء مهاجرت و زندگي در غربت را نداشتند. با اين همه پس از دوم خرداد اين روند معكوس شد و تعداد بسياري با سرمايه‌هايشان به وطن خود بازگشتند . معين با ارائه طرح عفو عمومي به دنبال اين بود كه اين چند پاره‌گي كشور را پايان دهد . حالا با پيروزي احمدي نژاد دوباره اين موج شكل خواهد گرفت و مردم بسياري روانه غربت خواهند شد.آن هم با سرمايه‌هايشان.

3- ريسك اقتصادي كشور به شدت افزايش خواهد يافت . با اين اقدام سرمايه‌گذاري خارجي نه تنها از بين خواهد رفت بلكه در داخل كشور هم كسي تمايلي به سرمايه ‌گذاري نخواهد داشت. در اين حالت كمترين فضايي براي ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي خواهد بود. اين يعني بيكاري گسترده‌تروافزايش نقدينگي و تورم.

4- بازار بورس تهران با آمدن احمدي نژاد كاملا رو به نابودي خواهد گذاشت . در اين حالت بهترين كار براي دارندگان نقدينگي اين است كه به سمت معاملات ارز ، طلا و خريد وفروش زمين و مسكن روي بياورند . اين هم يعني بي ثباتي در اقتصاد و رونق دلالي و واسطه‌گري .در فرايند نابودي بورس تهران حدود سه ميليون نفر از سهامداران آن به شدت ضرر خواهند ديد و بسياري از آنها ورشكسته خواهند شد.

5- به همان ميزان كه احمدي نژاد براي جامعه ايران خطر‌ناك است، بيش از آن براي جامعه جهاني خطرناك است . آنها از هم اكنون به خوبي اين خطر را احساس كرده‌اند . در اين شرايط مراوده و مناسبات ايران با دنياي خارج به شدت دچار چالش و دگرگوني خواهد شد.آنها ماجراي برخورد مجلس هم سو با احمدي نژاد را در باره ترك سل و فرودگاه امام از ياد نبرده‌اند.

6- از نظر احمدي نژاد ، افرادي چون قاليباف و لاريجاني كافر هستند . آن هم به دليل رفتار آنها در جريان انتخابات . براي همين است كه اين دو نيز خطر را احساس كرده‌اند و گفته شده كه مي‌خواهند از هاشمي رفسنجاني حمايت كنند . به خوبي مي‌توان تصور كرد كه از نگاه او ديگر مردم ايران و روشنفكران و زنان وجوانان در چه جايگاهي قرار دارند. احمدي نژاد تنها كانديدايي است كه در گفته‌هايش هيچ اثري از زنان وجايگاه آنها وجود ندارد. زنان محبوب و نزديك احمدي نژاد كساني هستند چون فاطمه آليا و عشرت شايق‌اند كه از چند همسري و كار زنان در منزل و... حمايت مي‌كنند . اين دو نفر در آخرين مصاحبه مطبوعاتي وي در كنارش حضور داشتند.

7- در ديدگاه احمدي نژاد بزرگترين و بهترين كالاي فرهنگي مداحي است . در اين طرز تفكر كامپيوتر ، اينترنت ، روزنامه و جريان آزاد اطلاعات نه تنها معنا ندارد بلكه بايد تا حد ممكن محدود شود.

8- همچنانكه پس از انقلاب و در زمان جنگ و سال‌هاي پس از آن نيرو‌هاي كارشناسي و طبقه متوسط مدرن ايران به حاشيه رانده و در مواردي نابود شدند، اينك نيز موج جديدي در راه است كه همان اتفاق با گستردگي بيشتري تكرار شود. نمونه اين حركت را مي‌توان در نوع برخورد مجلس هفتم با نيروهاي كارشناس كشور جستجو كرد. او از تبار مرداني است كه هر نوع برنامه ريزي را دخالت در كار خداوند مي‌دانند.

حالا ما مانده ايم و آن دو راهي هميشگي تاريخ. اگر در اين انتخابات كسي چون معين پيروز مي‌شد شايد در آينده كشور مي‌شد افقي از اميد و آرزو را جستجو كرد. من هيچ تصوري از ايران در صورت پيروزي احمدي نژاد ندارم. اما شايد در صورت پيروزي رقيب وي بتوان كور سويي را به انتظار نشست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24822

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران دردوران احمدي نژاد، سانازبقايي' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005