Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

امروز باید ساده گفت و شفاف به پیش رفت، امیر مسعود بهارانی

نتایج انتخابات نهم ریاست جمهوری از منظر بسیاری از اصلاح طلبان برگرفته از اراده ای آهنین برای مخدوش کردن رای مردم بود . اما این تنها نظر اصلاح طلبان پیشرو نظیر آقایان تاج زاده و حجاریان و معین می باشد . در تمامی انتخابات گذشته مردم عادی برای تغییر به پای صندوقها امدند ولی متاسفانه دور از انتظار آنها برایشان فایده و ثمری نداشته است .
اما در انتخابات نهم مردم تنها به کانیداهایی روی اقبال نشان دادند که حرفها و مطالب ساده و قابل فهم و در عین حال سریع الوصول عرضه کردند . مثل قول پنجاه هزار تومانی و یا حرفهای احمدی نژاد در مورد حذف استخدام با واسطه و ....
به هر روی آنچه در این انتخابات جلوه بارزی داشت وزنه سیاسی تمامی گروه های درون و بیرون نظام بود . به درستی پایگاه اجتماعی همه گروه ها مشخص شد . خواب از چشمان آقای معین و همفکرانش پرید . ایشان وقتی برای رای دادن پای صندوق حاضر شدند , پیش بینی کردند که در همان دور اول کار یکسره خواهد شد ! حتی گروه های روشنفکری جناح راست نیز به خوبی دریافتند که بدنه اصلی جامعه امروزی ایران همان بدنه سالهای 50 می باشد . به ظاهر مدرن تر شده و البته رنگ و لعابی افزونتر . اما در باطن با همان ساده اندیشی ها و تصمیمات و تفکرات یک دقیقه ای . براستی حرف هاشمی , احمدی نژاد , کروبی و قالیباف فرق زیادی با شعار " نان , کار , امنیت " داشت که کمونیستهای جوان برای تحمیق توده ها از ان استفاده کردند ؟ جواب یک کلمه است : نه !
همه اینها نتیجه سالها محرومیت مادی و معنوی و ضایع کردن حقوق مردم , به مسلخ بردن عدالت به بهانه مصلحت و در نادانی نگه داشتن آنها به دست روحانیون و نیز جامعه روشنفکری ایران بوده است .شاید تعجب کنید . اما به روشنی باید گفت گناه امثال شریعتی و دیگرانی که می خواستند آرمان هایی دور و دست نیافتنی را به خورد این ملت دهند بیشتر از امثال مصباح و شریعتمداری و ذوالقدر و امثالهم است . گناه سعید حجاریان , تاج زاده , ابراهیم یزدی و خاتمی کمتر از مجتبی خامنه ای نیست . همگی دست به دست هم داده ایم تا توده مردم همچنان بر مدار روزمرگی و ذلت کشیدن برای حداقل معیشت عمر خود را تلف کنند و خودمان هم سرمان را در لاک وبلاگ ها , سایتها و نظرسنجی های غیرواقغی فرو برده ایم .
اگر همه ما باور داریم که این وضعیت غیرقابل قبول می باشد , اگرهمه ما ایمان داریم که باید کاری کنیم , اگر همه می خواهیم ایرانی باشعور , متمدن و متناسب با روح جمعی جهان داشته باشیم قدر مسلم همین امروز باید کاری کنیم . اما این کار باید کوتاه مدت , سهل الوصول و قابل لمس برای همه افراد جامعه باشد . دموکراسی , حقوق بشر , آزادی های مدنی چیزهای خوبی هستند اما برای کوتاه مدت ایرانی ها نمی توانند دلشان را به قذمهای سست و لرزان اصلاح طلبان پیشرو خوش کنند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اصلاح طلبان همواره به تحریمیان ایراد می گرفتند که از عدم شرکت هیچ گاه نتیجه ای پدیدار نشده است و همه انقلاب های مخملی بعد از حضور گسترده مردم و تقلب در انتخابات صورت گرفته اند . . من قبل از انتخابات در سایت شخصی معین به اصلاح طلبان پیشنهاد کردم که به تحریمیان بپیوندند و با اعتراضی فعال جبهه دموکراسی خواهی را به پیش ببرند . اما معین و همفکرانش به چیز دیگری فکر می کردند . انها می پنداشتند که مردم یا از خانه بیرون نمی آیند و اگر می ایند برای رای دادن به آنها این کار را می کنند . حال باید به اینان گفت این از حضور مردم و این از تقلب در انتخابات . این شما و این گوی و این میدان .
در دراز مدت بایستی گسترش نهادهای مدنی تاثیر گذار و رقیب برای نهادهای سنتی , روشنگری اما نه به شیوه های کنونی بلکه در بطن مردم , فاصله گرفتن از قدرت مطلقه حاکم و گفتمان انتقادی قابل فهم برای مردم با رژیم موجود و تعیین خط قرمز مشترک از سوی همه گروه های اپوزیسیون برای همگرایی در تصمیمات آینده در دستور کار همه نیروهای فعال سیاسی قرار گیرد . اما امروز باید ساده گفت و شفاف به پیش رفت .

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24908

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امروز باید ساده گفت و شفاف به پیش رفت، امیر مسعود بهارانی' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005