Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 1 تیر 1384

جلوگيري از چاپ بيانيه‌هاي مجاهدين و جبهه مشاركت: تصوير كوچكي از پيروزي اقتدارگرايان؟! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با صدور اطلاعيه‌اي از جلوگيري چاپ بيانيه اين سازمان و جبهه مشاركت براي تبديل آن به بروشور توسط دستور قضايي خبر داد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه اظهار شده است كه ” بيانيه‌هاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي در حمايت از كانديداتوري آقاي هاشمي رفسنجاني، كه پيشتر در كليه‌ي جرايد كثيرالانتشار منتشر شده بود، هنگام تكثير در چاپخانه، به دستور دادستان تهران و به بهانه اهانت و تبليغ عليه يك كانديدا توقيف شد.“ .


در ادامه اين اطلاعيه با بيان اين‌كه روز دوشنبه نيز از انتشار سه روزنامه اصلاح‌طلب جلوگيري و دستور توقيف روزنامه‌ي اقبال، تنها روزنامه‌ي نزديك به اصلاح‌طلبان پيشرو را صادر شده آمده است كه آنچه اعمال محدوديت‌ها خوانده شده آن‌هم بلافاصله پس از برگزاري مرحله‌ي اول انتخابات رياست جمهوري نهم، علاوه بر آنكه ماهيت و مقصود نمايش آزادي در روزهاي پيش از انتخابات را آشكار مي‌سازد، از ورود برخي از دستگاهها به نفع يك كانديدا در انتخابات خبر مي‌دهد.


سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي افزوده است: اكنون بايد پرسيد دادستان تهران كه امروز بار ديگر عليه مطبوعات و احزاب اصلاح‌طلب به بهانه‌هاي هميشگي تشويش اذهان عمومي و توهين فعال شده، در ماجراي بمب‌گذاري‌هاي اخير، حمله به مراسم انتخاباتي اصلاح‌طلبان و حركت سازمان يافته تخريب عليه كانديداهاي رقيب اقتدارگرايان و به عنوان نمونه روزنامه‌ي [...] كه از بودجه بيت‌المال اداره شده و قاعدتا مي‌بايست بي‌طرف باشد به چه كار مشغول بوده است؟ و چرا در مرحله‌ي دوم انتخابات كه احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب و موج گسترده‌ي مردمي، نگران از حاكميت اقتداگرايان به حركت درآمده است اينگونه نسبت به فعاليت‌هاي انتخاباتي آنهم فقط عليه اصلاح‌طلبان بي‌تابي و حساسيت نشان مي‌دهد؟


در ادامه اين بيانيه آمده است: يادآوري مي‌كنيم هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده و يكي از كانديداها فقط به گونه‌اي قابل درنگ به مرحله‌ي دوم انتخابات راه يافته است و هيچ معلوم نيست نتيجه‌ي انتخابات به نفع وي ختم شود. بنابراين براي بستن فضاي سياسي كشور هنوز زود است. به ايشان توصيه مي‌كنيم خويشتنداري كند، زيرا اقدامات اينچنين، قطعا نتيجه‌اي معكوس به بار خواهد آورد. به ملت هوشيار و شريف ايران نيز عرض مي‌كنيم، اعمال محدوديت عليه حاميان يك كانديدا و آغاز دور جديد توقيف مطبوعات، بلافاصله پس از مرحله‌ي اول انتخابات رياست جمهوري، تنها نمونه و تصوير كوچكي از وضعيتي است كه در صورت پيروزي اقتدارگرايان در انتظار حوزه‌ي آزادي‌هاي سياسي - اجتماعي و كل كشور خواهد بود و دقيقا همين نگراني علت اصلي حمايت ما از كانديداتوري آقاي هاشمي رفسنجاني است.

ما از ملت آگاه ايران مي‌خواهيم روز جمعه با حضور گسترده در پاي صندوق‌هاي راي و با انتخاب آقاي رفسنجاني، از رواج و حاكميت ديدگاه‌ها و روش‌هاي تنگ‌نظرانه و تهديدهاي آزادي‌هاي سياسي - اجتماعي مردم، كه كشور را در عرصه‌هاي داخلي و خارجي با بحران مواجه خواهد ساخت جلوگيري كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در خاتمه از ستاد انتخاباتي كشور مصرانه مي‌خواهيم نسبت به اين فرصت‌سوزي‌ها عليه يك كانديدا كه شبهه جانبداري از نامزد رقيب را در اذهان تداعي مي‌كند، اقدام عاجل و قاطع به عمل آورد.


سعيد شريعتي نيز در اين ارتباط به ايسنا گفت: جبهه‌ي مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي قصد داشتند بيانيه‌اي را كه چند روز پيش در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري منتشر كرده بود و بر روي سايت‌هاي خبري قرار گرفته بود به صورت بروشور همراه با پوسترهايي به صورت گسترده چاپ و بين مردم توزيع كنند كه متاسفانه اين امر با مخالفت دادستاني تهران و نيروي انتظامي مواجه شد.

شريعتي افزود: دوستان در دادستاني تهران و نيروي انتظامي ادعا كردند كه اين بيانيه جنبه‌ي تخريبي در مورد يك كانديداي خاص دارد. در صورتي كه ما در اين بيانيه‌ها نامي از كانديدايي نبرده بوديم و فقط فضاي سياسي كشور و بحراني را كه كشور را تهديد مي‌كند تشريح كرده بوديم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25018

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلوگيري از چاپ بيانيه‌هاي مجاهدين و جبهه مشاركت: تصوير كوچكي از پيروزي اقتدارگرايان؟! ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005