Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 1 تیر 1384

گزارش "هاتف" از اظهار نظر نمايندگان حامي احمدي نژاد

* در دولت احمدي نژاد زن و مرد در پارك، سينما، قطار، آسانسور، دانشگاه و ساير اماكن از هم جدا مي شوند


پس از اينكه احمدي نژاد به دور دوم رقابت انتخاباتي راه يافت نمايندگان اصولگراي حامي وي در مجلس از جداسازي زن و مرد و تفكيك جنسيتي بعنوان يكي از سياست هاي فرهنگي احمدي نژاد نام بردند. آنان به جداسازي درپارك، سينما, قطار, آسانسور, دانشگاه و ساير اماكن اشاره كرده و آنرا در راستاي صيانت از جايگاه زنان دانستند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني " هاتف " به نقل از ايلنا نمايندگان مجلس در حالي به اجراي اين سياست هاي بسته فرهنگي اصرار دارند كه احمدي نژاد نيز بر لزوم كنترل شبكه‌‏هاي ابتذال فرهنگي تاكيد كرد.
احمدي نژاد درديدار با 150 نماينده مجلس‌‏هفتم؛
شبكه‌‏هاي ابتذال فرهنگي بايد كنترل شود

محمود احمدي نژاد، چند روز پيش براي ديدار با نمايندگان مجلس هفتم، در ساختمان مجلس واقع در بهارستان حضور يافت.
جواد آريان‌‏منش, عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم، در اين باره گفت: احمدي نژاد، در جلسه‌‏اي با حضور 150 تن از نمايندگان مجلس به تبيين ديدگاه‌‏هاي خود در حوزه مسائل سياسي, فرهنگي و اقتصادي پرداخت.
نماينده مشهد افزود: كانديداي ارزشي انتخابات رياست جمهوري در اين نشست، با بيان اينكه محور فعاليت‌‏هاي خود را بر پايه عدالت‌‏خواهي, فقرزدايي, ايجاد اشتغال و توليد فرهنگي قرار داده است، به نقد مديريت فرهنگي كشور در سال‌‏هاي اخير پرداخت.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس هفتم, تصريح كرد: احمدي‌‏نژاد در اين ديدار خواهان كنترل شبكه‌‏هاي ابتذال فرهنگي شد و بر حمايت از آسيب‌‏ديدگان فرهنگي تاكيد ‌‏ورزيد.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس هفتم, گفت: احمدي نژاد درجمع نمايندگان، مديريت فرهنگي سال هاي اخير را "مديريت يله و رها" خواند.
وي در پايان گفت: اين كانديداي انتخابات رياست‌‏جمهوري معتقد به پياده‌‏سازي آزادي‌‏هاي فرهنگي و سياسي در چارچوب قانون اساسي و معتقد به اصلاح ساختار دولت و شفاف نمودن بودجه است.
سياست جدا‌‏سازي خانم‌‏ها و آقايان براي صيانت و حفاظت از آنان است
تفكيك آسانسور آقايان و خانها از هم اشكالي ندارد

در همين حال عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس‌‏هفتم، با حمايت از سياست‌‏هاي فرهنگي محمود احمدي‌‏نژاد، گفت: سياست جدا‌‏سازي خانم ها و آقايان درمكان‌‏هاي عمومي و آموزشي بحث بي‌‏اعتمادي به جوانان نيست، بلكه براي صيانت و حفاظت از آنان است.
احمد بزرگيان، نماينده سبزوار در مجلس هفتم درجمع خبرنگاران پارلماني، سياست هاي فرهنگي محمود احمدي‌‏نژاد، كانديداي راه يافته به مرحله دوم انتخابات را واقع‌‏بينانه دانست وتصريح كرد: عملكرد ايشان در شهرداري و در رابطه با سازمان فرهنگي، هنري شهرداري، ثابت مي‌‏كند كه ايشان در عين توجه به فضاي فرهنگي باز در كشور، به رعايت ارزش‌‏هاي اسلامي و انقلابي فرهنگي تاكيد دارند.
وي درپاسخ به اين سوال كه شروع كار ايشان در شهرداري تهران، همراه با ايجاد محدوديت‌‏ هايي در فرهنگسراهاي كشور بود، گفت : فرهنگسراها نبايد به مراكز تبليغ ضدارزشي- انقلابي تبديل شوند.
بزرگيان، تصريح كرد: فرهنگسراها بايد دنبال افكار و انديشه‌‏هاي‌ مختلف باشند و اين مكان، بايد به مكان غني‌‏سازي فرهنگ و انديشه انقلابي تبديل شود.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم در پاسخ به اين سوال كه اولين اقدام احمدي نژاد در شهرداري تفكيك آسانسور خانمها و آقايان از هم بوده است، آيا اين سياست در دوران رياست جمهوري ايشان در حوزه هاي ديگر اجرا مي شود؟ گفت : آيا به نظر شما اين مساله مشكلي دارد؟!
وي افزود: در حال حاضر در بسياري از كشورهاي پيشرفته از جمله ژاپن، طرح جدا سازي وسايل حمل و نقل مسافران شهري و اياب و ذهاب به اجرا درآمده است و يك سياست ثابت شده و مفيد محسوب مي شود.
بزرگيان ادامه داد: ثابت شده است، اگر آقايان و خانم ها در بحث آموزش و تفكر جدا باشند، به مراتب پيشرفت بيشتر از زماني است كه مختلط هستند.
عضو فراكسيون اصول گرايان مجلس هفتم با تاكيد بر اين كه در كشورهاي غربي بحث جداسازي كلاس هاي آموزشي پيگيري مي شود، تصريح كرد : بحث جداسازي برمبناي بي‌‏اعتمادي به جوانان نيست بلكه براي صيانت و حفاظت بيشتر از آنان است .
بزرگيان در خصوص تلاش احمدي نژاد در سمت شهردار جهت تدفين شهدا در ميادين اصلي شهر، گفت: اين بحث مديون بودن به شهداست .
وي افزود : شهدا سمبل هاي استقامت, رشادت, شجاعت و جوانمردي هستند كه با تدفين شهدا در ميادين و برخي مكان ها آرمان ها و ارزش‌‏ها را براي نسل جوان حفظ مي‌‏كنيم.
نماينده سبزوار تصريح كرد: اين يكي از اصول تربيتي و بحث الگوسازي براي جوانان است.
بزرگيان با تاكيد بر اين كه 90 درصد آراي احمدي نژاد از ميان گروه سني 30 سال به پايين و معتقد به ارزش هاي انقلابي است، تصريح كرد: احمدي نژاد به جوانان بها مي‌‏دهد و جوانان در آراي خود از اين موضوع استقبال كردند.
خبرنگاري پرسيد؛ آيا با توجه به اين سياست ها با نحوه پوشش جوانان درجامعه و تنوع طلبي در رنگ لباس برخورد خواهد شد، وي پاسخ داد: در اسلام محدوديت رنگ وجود ندارد، هيچ كس هم با رنگ شاد جنگ ندارد اما قاعده اين است كه هر محيطي يك نوع از لباس رنگ و ادبيات و فرهنگ را مي طلبد.

جداسازي خانم‌ها و آقايان در كشورهاي لائيك هم در حال اجراست
جداسازي درپارك، سينما, قطار, آسانسور, دانشگاه و ساير اماكن براي صيانت از زنان قابل اجراست
در دولت احمدي نژاد هرجا كه امكان داشته باشد جداسازي صورت مي‌‏گيرد


در عين حال يك عضو ديگر فراكسيون اصولگرايان مجلس‌ نيز با تأكيد و حمايت از سياست‌‏هاي فرهنگي احمدي‌‏نژاد، بحث تفكيك خانم‌‏ها و آقايان در برخي اماكن را در راستاي اجراي احكام اسلام و توجه به فرهنگ اصيل اسلامي، مثبت و مناسب ارزيابي كرد.
لاله افتخاري، سياست‌‏هاي فرهنگي محمود احمدي‌‏نژاد، كانديداي راه‌‏يافته به مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري در راستاي جداسازي خانم‌‏ها و آقايان را به عنوان مهم‌‏ترين ركن در رأس مطالبات عمومي دانست و گفت: دركنار مسايل معيشتي، اجراي احكام اسلام و توجه به شرع و فرهنگ اصيل ‌‏اسلامي نيز ضروري به نظر مي‌‏رسد.
وي ادامه داد: اجراي بحث تفكيك خانم‌‏ها و آقايان، نيازمند زمان و فرهنگ ‌‏سازي مناسب است و اين جداسازي در اماكن عمومي از جمله پارك، سينما, قطار, آسانسور, دانشگاه و ساير اماكن براي صيانت از زنان قابل اجراست.
نماينده تهران در مجلس هفتم، تحقق اين امر را در راستاي بالا رفتن درصد امنيت خانم‌‏ها و آقايان ضروري دانست و گفت: هرجا كه امكان داشته باشد، فرهنگ سازي و جداسازي صورت مي‌‏گيرد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس هفتم، شكل اجرايي اين جداسازي را در سينماها به صورت جداسازي سالن‌‏ خانم‌‏ها-آقايان، خانواده‌‏ها و يا تفكيك ساعات حضور دو جنس مذكر و مونث عنوان‌‏كرد و بحث ايجاد پارك‌‏هايي مختص خانم‌‏ها و آقايان و خانواده‌‏ها را نيز قابل اجرا دانست.
به گفته افتخاري، اجراي اين سياست مناسب فرهنگي، منجر به بازدهي بالاي تلاش افراد در برخي مراكز از جمله دانشگاه‌‏ها و مراكز آموزشي خواهد شد و استقبال فراواني ازاين سياست صورت خواهدگرفت.
اين عضو ائتلاف آباد‌‏گران مجلس ‌‏هفتم در ادامه خاطر‌‏نشان كرد: مساله جداسازي خانم‌ها و آقايان، صرف‌‏نظراز مسايل شرعي و اسلامي در كشورهاي لائيك كه پايبند به اين مسايل نيستند، در حال اجراست و در راستاي رشد فرهنگ جامعه‌‏شان صورت گرفته است.
وي در پايان به نمونه‌‏هايي از اعمال اين جداسازي در كشورهايي چون ژاپن اشاره كرد و گفت: در اين كشور استقبال به قدري بوده كه جداسازي واگن‌‏ها به صورت قطار مستقل درآمده است و پژوهش‌‏هاي انجام شده موفقيت اين كشورها را در خصوص اين امر نشان مي‌‏دهد.

احمدي‌‏نژاد معتقد است ميان زندانيان سياسي و زندانيان ديگر تفاوتي نيست
در اظهار نظر ديگري يك عضو ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم نيز گفت: احمدي‌‏نژاد معتقد است كه ما حق تفاوت قائل شدن ميان زندانيان سياسي و زندانيان ديگر را نداريم، هركس در هر جايگاه و منصبي كه باشد اگر تخلف كرده باشد، متخلف است.
فاطمه آجرلو در رابطه با نوع نگرش احمدي نژاد به زندانيان سياسي گفت: احمدي نژاد نگرش خاصي در رابطه با افرادي كه بر خلاف امنيت نظام عمل كرده‌‏اند، ندارد.
وي افزود: سردادن اين شعارهاي سياسي از سوي معين و حاميان وي كلامي بود كه براي تأثير بر افكارعمومي جامعه بيان شد.
عضو ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم نقض حقوق بشر را در انحصاري كردن دستيابي به انرژي هسته اي ارزيابي مي‌‏كند.
آجرلو با بيان اينكه احمدي‌‏نژاد اجراي كليات حقوق بشر در كشور را مستلزم بازبيني در آن مي‌‏داند، گفت: شهردار تهران حقوق بشري كه كشورهاي نقض كننده آن يعني آمريكا و انگليس تدوين كرده‌‏اند را قبول ندارد.
نماينده تهران در مجلس هفتم در ادامه ديدگاه احمدي نژاد در بحث سياست خارجي را حفظ اقتدار و مصالح نظام عنوان كرد و گفت: طبق سياست هاي اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري، دستيابي به انرژي هسته‌‏اي حق مسلم ما خواهد بود.

برخورد با بدحجابي خواست هر انسان دردمندي است


يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم ، گفت: رياست‌‏جمهوري احمدي‌‏نژاد، تزريق روح جديد انقلابي در كالبد ايران اسلامي است.
ناصرسوداني، نماينده اهواز درجمع خبرنگاران پارلماني، درحمايت از محمود احمدي نژاد، كانديداي رياست جمهوري راه يافته به دور دوم انتخابات، افزود: من دو روز مانده به انتخابات در مصاحبه با خبرگزاري‌‏هاي خارجي اعلام كردم كه انتخابات رياست جمهوري دومرحله‌‏اي خواهد شد؛ نفر اول هاشمي و نفر دوم، به احتمال قوي احمدي نژاد خواهد بود .
وي در پاسخ به اين سوال كه شنيده شده، احمدي‌‏نژاد درصورت پيروزي در انتخابات، اقدام به جداسازي خانم ها و آقايان در برخي اماكن عمومي و يا تدفين شهدا در ميادين شهرخواهدكرد، اظهار داشت: احمدي نژاد سمبل اصولگرايان است، نبايد از وي چهره افراطي خلاف واقع ساخت، قطعا ايشان خود را با اجتماع تطبيق خواهند داد و البته بي تاثير در تحول جامعه نخواهند بود .
سوداني تصريح كرد: امكان دارد افرادي امنيتي و افراطي از ايشان حمايت كنند، ولي وقتي احمدي نژاد، پاي در مديريت كلان بگذارد آن افكار در روند تصميمات وي تاثيري نخواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود احمدي نژاد در صورت پيروزي در انتخابات، قصد دارد در اولين اقدام عليه بد حجابي دركشور مبارزه كند، اظهار داشت: برخورد با بد حجابي خواست هر انسان دردمندي است ولي اين عمل بايد با روش منطقي و عملي همراه باشد .
نماينده اهواز در مورد اعتراض خانواد رجايي به تشبيه احمدي نژاد به شهيد رجايي گفت: خانواده ايشان حق دارند اعتراض كنند ولي توده مردم چنين تشخيص دادند .
وي تصريح كرد: به اعتقاد من احمدي نژاد وابسته به جريان سياسي نيست بلكه وابسته به پا برهنگان است .

بايد سياست احمدي‌‏نژاد در صيانت از زنان را به سرانجام رسانيم

عضو فراكسيون اكثريت مجلس هفتم, گفت: سالم‌‏سازي فضاي فرهنگي جزء اهداف و برنامه‌‏هاي نظام جمهوري اسلامي بوده است .
جواد آريان‌‏منش, سياست‌‏هاي فرهنگي احمدي‌‏نژاد را يكي از اهداف نهايي پياده‌‏سازي فرهنگ اسلامي در جامعه عنوان كرد و گفت: مردم با شعارهاي" الله‌‏اكبر" و "لا اله الا الله" به ميدان مبارزه آمدند تا فرهنگي با تكيه بر شئونات اسلامي، داشته باشند.
وي افزود: قرار بر پرده‌‏نشيني زنان ما نيست اما بايد با يك راه‌‏حل اساسي در صدد به وجود آوردن يك فضاي سالم فرهنگي باشيم.
عضو فراكسيون اكثريت مجلس هفتم، تصريح كرد: اگر سياست احمدي‌‏نژاد در زمينه صيانت از زنان، منجر به بالا بردن كار كيفي زندگي زنان جامعه شود بايد آن را به سرانجام رسانيم.
وي با نكوهش پوشش‌‏هاي نامتعارف زنان جامعه، گفت: براي ساماندهي پوشش و لباس زنان، مي‌‏توان درصدد اجراي دو روش سلبي و ايجابي بود.
نماينده مشهد در مجلس هفتم, گفت: در روش سلبي با ايجاد محدوديت، مي‌‏توان آن را به سرانجام رساند كه البته اين روش را فرهنگي نمي توان تلقي كرد، اما در روش ايجابي، مي‌‏توان با تهيه پوشش متناسب با اين فرهنگ هم در صدد ايجاد شادابي در ميان جوانان جامعه بود و هم به اهداف فرهنگي خود رسيد.
آريان‌‏منش تبرك كردن برخي از ميادين شهر به قبور شهدا را سبب يادآوري رشادت‌‏هاي دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ايجاد نمادهايي از شهدا ،اگربه منظور يادآوري حماسه اين عزيزان باشد، بسيار مناسب است اما در هرصورت بايد از افراط و تفريط در اين امر جلوگيري كرد.

عده‌‏اي دومين مرحله انتخابات رابه ‌‏نبرد مرگ و زندگي تبديل كرده اند
جداسازي خانم ها وآقايان‌‏درشعارهاي انتخاباتي احمدي‌‏نژاد مطرح نيست

عماد افروغ رييس‌‏كميسيون فرهنگي مجلس هفتم، به عنوان كسي‌‏كه از احمدي‌‏نژاد در دومين مرحله انتخابات رياست جمهوري حمايت كرده است، ديدگاههاي خود در خصوص سياست‌‏هاي فرهنگي، اجتماعي، حقوق بشر و سياست خارجي احمدي‌‏نژاد را تشريح كرد.
نماينده تهران و عضو ائتلاف آبادگران ، تصريح كرد: حمايت من ازآقاي احمدي‌‏نژاد، يك حمايت اجمالي است، حمايت تفضيلي من از ايشان به چينش كابينه و برنامه هاي او در ابعاد مختلف سياسي و اجتماعي برمي‌‏گردد.
افروغ در پاسخ به پرسشي در باره ديدگاه برخي از هواداران احمدي‌‏نژاد، مبني بر جداسازي خانم ها و آقايان در اماكن عمومي گفت: همانگونه كه خود آقاي احمدي نژاد عنوان كرد، اين مباحث به هيچ وجه در مبارزات رقابتي و شعارهاي انتخاباتي ايشان مطرح نبوده و عمده شعار انتخاباتي ايشان حول برنامه‌‏هاي اقتصادي و مبارزه با رانت خواري بوده است.
وي افزود: كساني‌‏كه از طريق رانت‌‏هاي نفتي، سفره‌‏هاي خودرا رنگين ساخته‌‏اند و به شكاف روزافزون طبقاتي دامن زده‌‏اند، قطعا از جمله كساني خواهند بود كه آقاي احمدي نژاد در محور برنامه‌‏هاي خود آنان را هدف قرار داده است.
رييس كميسيون فرهنگي مجلس هفتم، يادآور شد: براي آنكه ديدگاه خود آقاي احمدي‌‏نژاد در زمينه جداسازي خانم ها و آقايان روشن شود، بايد به عملكرد گذشته ايشان در اينگونه مباحث توجه شود كه آيا ايشان طي دو سال فعاليت‌‏هاي فرهنگي خود، جايي ديوار كشيده اند؟
افروغ حفظ حريم را براي همگان، محترم دانست و در عين‌‏حال تاكيد كرد: حريم به معناي ديوار نيست و تا آنجايي كه بنده اطلاع دارم ايشان تاكنون در هيچ كجا پرده و ديوار نكشيده‌‏اند.
افروغ در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص تدفين شهداي گمنام درميادين شهر و برخي دانشگاهها، گفت: شهدا مورد احترام همه جريان‌‏ها و گروههاي سياسي هستند و فكر مي‌‏كنم در مقابل بي‌‏توجهي هايي كه به برخي ارزش‌‏ها در مقطعي از تاريخ صورت گرفته است آقاي احمدي‌‏نژاد ترجيح دادند كه يك سري اقدام سمبليك را در پاسداشت حرمت شهدا مطرح كنند.
وي ادامه داد: همانگونه كه در غرب، شاهد سمبل قبور شهداي گمنام هستيم، ما هم در نمادهاي خود، شهداي گمنام را داريم كه متاسفانه در فضاي مه آلود سياسي، مسايل اصلي گم مي‌‏شوند، درحالي كه يقين دارم شهدا براي هيچ كس، فراموش شدني نيستند.
افروغ تاكيد كرد: البته قرار نيست تمام برنامه‌‏ها و اقدامات يك رييس‌‏جمهور در اين رفتارهاي سمبليك و فرهنگي خلاصه شود و اين اقدامات مي‌‏تواند تنها بخشي از برنامه‌‏هاي يك رييس‌‏جمهور، دركنار برنامه‌‏هاي كلان اقتصادي و اجتماعي باشد.
رييس كميسيون فرهنگي مجلس همچنين در مورد احياي معاونت حقوق بشر كه شعار يكي از كانديداهاي رياست‌‏جمهوري در مرحله اول بود، انتقاد كرد وگفت: تقليل حقوق شهروندي به حقوق بشر و تقليل آن به يك‌‏معاونت، جفا به حقوق همه شهروندان است.
وي درعين‌‏حال كه طرح معاونت حقوق بشر را بهره برداري برخي جريان‌‏هاي سياسي دانست، يادآور شد: كل حكومت و قواي سه گانه كشور بايد به سمت احياي حقوق شهروندي و شكل‌‏گيري نهادهاي مدني براي نظارت بر حقوق شهروندي در كل كشور پيش بروند، نه آنكه دولت خودش اقدام به تشكيل معاونت حقوق بشر كند.
وي تاكيد كرد: قوه مجريه خودش همواره در مظان اتهام است و اين نهادهاي مدني هستند كه بايد براي نظارت بر احياي حقوق شهروندي تقويت شوند.
افروغ در ادامه اين گفت وگو، نسبت به دو قطبي شدن فضاي سياسي جامعه اعلام خطر كرد و در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا عده‌‏اي عدم شركت در انتخابات را حاكم شدن تفكر طالباني بر كشور تعبير مي‌‏كنند؟ گفت: همان كساني كه شعار توسعه سياسي مي دادند اين روزها تلاش ميكنند كه فضاي كشور را دو قطبي كرده و انتخابات را تبديل به نبرد مرگ و زندگي كنند.
عضو ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم تصريح كرد: در حالي كه روشنفكران جامعه بايد نسبت به دو قطبي شدن كشور احساس خطر كنند شاهديم كه روشنفكري بيمار جامعه به اين فضاي مخرب دامن مي زند.
وي با بيان اين نكته كه انتخابات مرحله اول با حضور همه سلايق سياسي تبديل به يك انتخابات غير پوپوليستي (غير توده اي) و رقابتي، فارغ از هيجانات سياسي بود، گفت: اما متاسفانه عده اي مي خواهند دومين مرحله انتخابات را به نبرد مرگ و زندگي تبديل كرده تا برنامه هاي خود را پيش ببرند.
وي گفت: كساني كه تا ديروز مخالف و منتقد سرسخت يك كانديدا بودند، اينك به فرآيند دو قطبي كردن فضاي سياسي كشور دامن مي زنند، در حالي كه بايد دقت داشته باشند كه اگر اين فرآيند ادامه يابد، هر كس پيروز انتخابات باشد درآينده مشكل خواهد داشت.
نماينده تهران در واكنش به نامه همسر شهيد رجايي كه اعلام كرده بود، احمدي نژاد هيچ سنخيتي با شهيد رجايي ندارد، گفت: اگر آقاي احمدي نژاد خودش مي‌‏گفت كه شهيد رجايي هستم، اين حق براي همسر شهيد رجايي وجود داشت كه اعتراض كنند اما وقتي حاميان و هواداران احمدي نژاد چنين استنباطي دارند، آنگاه بايدگفت: شهدا تنها منحصر به‌‏ خانواده خود و برخي افراد نيستند، بلكه متعلق به همه هستند از اين رو بنده نامه همسر شهيد رجايي را غير ضروري مي‌‏دانم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25045

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش "هاتف" از اظهار نظر نمايندگان حامي احمدي نژاد' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005