Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 2 تیر 1384

نگاهي ديگر، حسين شريعتمداري، کيهان

( يادداشت روز )

در هنگامه پرشور تبليغات و فعاليت هاي انتخاباتي كه اين روزها به داغ ترين مرحله خود رسيده است، چشم و گوش همگان، چه در داخل و چه در خارج از كشور به نتيجه نهايي انتخابات دوخته شده كه البته، طبيعي نيز هست. اما، انتخابات اخير، آثار و نتايج پربركت و غرورآفرين ديگري هم به دنبال داشته است كه در فضاي پر تب و تاب كنوني، كمتر كسي به آن توجه دارد. نوشته پيش روي، درپي اشاره به برخي موارد ياد شده است.
1- در انتخابات اخير، همانگونه كه از اخبار و گزارش ها و شواهد غيرقابل ترديد برمي آيد، علاوه بر توده هاي وفادار مردم كه همواره در فراز و نشيب ها، همراه و همصدا با نظام اسلامي بوده اند، تمامي افراد، گروه ها و جمعيت هاي- هرچند كم شمار-كه تا چندي قبل از بي اعتمادي به گردش امور در كشور سخن مي گفتند و براي اثبات ادعاي واهي خود- بخوانيد براي خوشامد دشمنان بيروني- به اداء و اطوارهاي مضحكي مانند تحريم و تحصن و... متوسل مي گرديدند، اين روزها با تمام توان براي حضور در انتخابات فردا بسيج شده و ديگران را هم به حضور دعوت مي كنند و... به بيان ديگر، همگان اعتراف دارند كه اتهاماتي نظير، نمايشي و فرمايشي بودن انتخابات، فقط يك بهانه جويي و سياه نمايي كودكانه بوده است... و اين يكي از همان دستاوردهاي انتخابات اخير است.
2- پيش از اين، دشمنان بيروني و برخي از دنباله هاي داخلي آنها در اين شيپور فريب مي دميدند كه مردمي بودن نظام جمهوري اسلامي ايران فقط يك «شعار» است و اصرار مي ورزيدند كه برخلاف آنچه مسئولان نظام ادعا مي كنند، رأي و نظر مردم در اداره امور كشور و سياستگذاري ها و تصميم سازي هاي آن تاثيري ندارد. ولي امروزه و مخصوصاً در جريان نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اين تبليغات سياه و اتهام بي اساس نيز رنگ باخته و كساني كه تا ديروز، اين اتهام را بر زبان و قلم خويش داشتند، اين روزها با حضور خود در انتخابات و ترغيب اين و آن به حضور، آشكارا بر اتهامات واهي ديروز خط بطلان كشيده و اعتراف مي كنند كه تك تك آراي مردم مي تواند در سرنوشت آينده كشور نقش آفرين و تعيين كننده باشد... اين هم يك دستاورد ديگر... و اما، در همين زمينه، اين ماجرا از «پيرهون» يكي از فيلسوفان آتن در سده هاي قبل از ميلاد مسيح (ع) نيز شنيدني است. پيرهون را پدر شكاكان مي نامند و معروف است براي اثبات غيرواقعي بودن جهان خارج از ذهن، وقتي دركوچه هاي آتن حركت مي كرد، در مقابل سنگ اندازي كودكان بازيگوش، واكنشي نشان نمي داد و در پاسخ شاگردان حيرت زده خود مي گفت: جهاني خارج از ذهن وجود ندارد كه كودكي در آن سنگ پراني كند! يكي از شاگردان از او پرسيد؛ استاد! اگر هيچ چيز وجود ندارد، حضرتعالي در كوچه هاي آتن دنبال چه مي گرديد؟ و به كجا مي رويد؟!...
3- انتخابات اخير با ويژگي هاي ياد شده، نشان داد جمهوري اسلامي ايران، با ثبات تر و ريشه دارتر از آن است كه حركت هاي ماجراجويانه و غائله آفريني هاي برخي از گروه ها و جريانات غيرقانوني و بيرون از حلقه نظام كمترين تأثيري در تعيين مسير تعريف شده آن داشته باشد و سليقه ها و گرايش هاي مختلف براي نقش آفريني سليقه خويش در سياست سازي هاي نظام چاره اي جز رويكرد به راه كارهاي قانوني ندارند.
برخي از گروههاي داخلي كه امروزه با شور و هيجان به صندوق هاي رأي روي آورده اند، طي چند ماه گذشته در سخنراني ها و مطبوعات وابسته به خود از «انقلاب هاي رنگي» سخن مي گفتند و گاه نيز، با شبيه سازي هاي مضحك به ماجراي اوكراين كه آمريكايي ها از آن به عنوان «انقلاب نارنجي»! ياد مي كنند، اشاره مي كردند و اين خيال خام و آرزوي محال با آب و تاب از آن سوي مرزها نيز تكرار مي شد و...
انتخابات اخير از يك سو ضد انقلابيون و حاميان بيگانه آنها را شيرفهم كرد -چيز ديگري نخوانيد!- كه «عرصه سيمرغ» جولانگه آنان نيست و در اين ميان، به قول خواجه شيراز «ع رض خود مي برند» و البته، زحمت ما نيز نمي دارند. و از سوي ديگر برخي از غفلت زدگان داخلي را از خواب غفلت بيرون آورد كه اگر در اداره كشور -با حفظ چهارچوب و اصول تعريف شده آن- سليقه اي خاص دارند، نبايد و نمي توانند براي تأمين نظر و سليقه خود به آن سوي مرزها دل بسپارند، بلكه تنها راه چاره -همانگونه كه اكنون به آن روي آورده اند- سر نهادن بر دامان پرمهر و عطوفت مام ميهن اسلامي است، چرا كه ميهن اسلامي و نظام برخاسته از آن، ناز فرزندان خود را اگر هم گاه و بيگاه بداخلاقي كرده باشند، خريدار است و آنچه بيگانگان به فريب پيش روي آنان مي گسترانند، «سراب» است نه «آب» كه هرچند ظاهر آب را دارد ولي تشنگان را به برهوت مي كشاند و در تشنگي جان آنان را مي ستاند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اعتراف دشمنان، علي رغم ميل خود، به ثبات و صلابت نظام اسلامي -اگرچه نبايد از مكر و توطئه هاي بعدي آنان غافل بود- و نيز، بيداري به خواب رفتگان -هرچند كه بايد براي بيدار ماندن آنها دعا كرد- يكي ديگر از دستاوردهاي انتخابات نهم است.
4- و بالاخره، نتيجه مرحله دوم انتخابات هرچه باشد، برخاسته از رأي و نظر مردم است كه امام راحلمان رضوان الله تعالي عليه، آن را «ميزان» مي دانستند و رئيس جمهور آينده هركه باشد، رئيس جمهور همه مردم است و به قول رهبر معظم انقلاب و تصريح قانون اساسي كه ميثاق ملي است، مورد قبول همگان خواهد بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25100

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگاهي ديگر، حسين شريعتمداري، کيهان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005