Click for Amazing Phone Card








جمعه 3 تیر 1384

کاخ سفيد: انتخابات ايران "غير دموکراتيک" است

سايت وزارت خارجه آمريکا - واشنگتن - سخنگوی کاخ سفيد، اسکات مک کليلن، طی جلسه مطبوعاتی ظهر 22 ژوئن خود با خبرنگاران به سوالات دو گزارشگر در زمينه سياست ايالات متحده در قبال ايران پاسخ گفت. سخنگوی کاخ سفيد به بيانات پرزيدنت بوش درباره پس دادن سوخت هسته ای مصرفی به روسيه و حمايت از مردم ايران در زمينه خواسته های آنان برای آزادی های بيشتر اشاره کرد. وی بر اهميت پايان تمام فعاليتهای غنی سازی اورانيوم در ايران تاکيد نمود، و انتخابات در ايران را که در آن نامزدهای انتخاباتی توسط ملاهايی که خودشان خود را منصوب می کنند انتخاب می شوند "غير دموکراتيک" خواند. وی همچنين گفت که ملاها "حقوق مردم ايران را از آنها انکار می کنند."

آنچه در زير می آيد گزينه ای از سخنان آقای مک کليلن در پاسخ به سوالات گزارشگران است:


سوال: قرار است حدود 80 تن سوخت هسته ای غنی شده از روسيه به ايران ارسال شود. مقامات ايرانی که امروز اين موضوع را به گزارشگران آمريکايی نشان دادند گفتند بايد تا چند ماه ديگر دريافت شود. اين برای راکتور بوشهر است. برای ايالات متحده موجب نگرانی نيست، درست؟ آيا اين مکان تنها يک تاسيسات هسته ای غيرنظامی نيست؟

آقای مک کليلن: خب، نگرانی ما اين است که ايران بدنبال برنامه سلاح هسته ای تحت پوشش برنامه هسته ای غيرنظامی است. اين نگرانی ما به جای خود باقی است. به اين دليل است که ما از تلاش اروپايی ها حمايت می کنيم، و به اين دليل است که معتقديم تضمين های عينی بايد در کار اعمال شود. منظورم اين است که تصور می کنم رئيس جمهور همواره درباره مسئله اينکه روس ها به ايران سوخت هسته ای مصرف شده ارائه دهند و مطمئن شوند که سوخت هسته ای پس گرفته می شود صحبت کرده است. رئيس جمهور در اين زمينه صحبت کرده است. من گزارشات اخير درباره ايران را نديده ام.

اما مهم است که تضمين های عينی در کار باشد و اين بدان معناست که پايان کاملی به تمام فعاليتهای غنی سازی و فعاليتهای مربوط به غنی سازی بدهند، پايان کامل، اين موضع ماست.

سوال: اسکات، هفته گذشته هنگامی که رئيس جمهور بيانيه ای طولانی درباره ايران صادر نمود اشاره کرد که ايالات متحده در کنار ايرانيانی است که مردم سالاری می خواهند. وی تا چه حدی پيش خواهد رفت؟ اين اتفاقی است که در انقلاب مجارستان اتفاق افتاد و وی گفت ما در کنار مردم مجارستان ايستاده ايم. آنها انقلا ب کردند. تعداد بسياری از آنان کشته شدند. وی تا چه حدی جدی است؟ ايالات متحده در ايستادن در کنار مردم ايران تا چه حد پيش می رود؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای مک کليلن: درست همان که وی هفته گذشته گفت. ما در کنار کسانی که آزادی های بيشتری می خواهند ايستاده ايم. و در کنار مردم ايران که آزادی های بيشتری می خواهند ايستاده ايم. معدودی غيرمنتخب، ملاها، که اداره کشور را به دست دارند و حق مردم را از آنها انکار می کنند. آنها آزادی بيشتر را ازآنان انکار می کنند. ما در کنار مردم ايران که آزادی بيشتری می خواهند ايستاده ايم. اين انتخاباتی که انجام شده و در حال انجام است انتخابات دموکراتيکی نيست. سوالاتی درباره آن پيش آمده است. ما مايليم به حمايت از تمامی کسانی که در سراسر جهان بدنبال آزادی بيشتری هستند ادامه دهيم، و اين کاری است که به ادامه آن خواهيم پرداخت.

سوال: اما آيا "پشتيبانی" تنها لفظی خواهد بود يا از طريق قدرت نظامی؟

آقای مک کليلن: دقيقا آنچه رئيس جمهور هفته پيش گفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25121

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاخ سفيد: انتخابات ايران "غير دموکراتيک" است' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005