Click for Amazing Phone Card








جمعه 3 تیر 1384

رييس‌جمهور: سالم‌ترين انتخابات را برگزار كرديم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور پس از راي‌دادن در جمع خبرنگاران گفت: گرچه اين دوره،‌ رييس‌جمهوري ما پايان مي‌يابد ولي اگر آدم بداند كه به چه كسي (اين مسؤوليت) را تحويل مي‌دهد، خيالش راحت‌تر است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمد خاتمي افزود: اميدوارم مرحله‌ي دوم انتخابات هم حتي پرشورتر از مرحله‌ي اول انجام گيرد و هم براي شما و هم براي ما از فردا معلوم شود رييس‌جمهور كيست.

وي ادامه داد: انقلاب ما براي اين بود كه جمهوري اسلامي استقرار پيدا كند و استقرار جمهوري اسلامي يعني مردم با آگاهي در صحنه باشند و انتخاب كنند. همه‌ي اركان قدرت تابع رأي مردم و در مقابل آنان مسؤول باشند، از اين رو هرچيزي كه از مشاركت مردم بكاهد يا خداي نخواسته سبب شود با تمهيدات و زمينه‌سازي‌ها رأي مردم به صورت آزاد بيان نشود، براي جمهوريت نظام مضر است. اميدواريم كه ما قدر اين مردم را بدانيم و زمينه‌ي حضور آزادشان را در همه‌ي عرصه‌ها، فراهم كنيم.

رييس‌جمهور درباره‌ي نامه‌هايي كه درباره‌ي انتخابات به وي نوشته شده است نيز اظهار داشت: من ان‌شاءالله بعد از انتخابات راجع به آن بيشتر صحبت خواهم كرد. از نظر رأي‌گيري، از نظر رأي خواندن و انداختن رأي به صندوق به لطف خداوند سالم‌ترين انتخابات را برگزار كرديم و الآن هم به لطف ملت شريف ايران عرض مي‌كنم كه ما سلامت انتخابات را تضمين و اگر مواردي در روند انتخابات تخلفي وجود داشته باشد از طريق قانوني اعلام مي‌كنيم. پس انتخابات، انتخابات سالمي است، اما همان‌طور كه شما گفتيد متأسفانه در طول اين مدت پيش از انتخابات يك نوع تخلف‌ها و خلاف اخلاق‌كاري‌هايي را مي‌بينيم كه ممكن است روي انديشه‌ي مردم اثر گذاشته باشد، اين‌ها امور طبيعي است اما در عين‌حال وزارت اطلاعات، شوراي نگهبان و همه‌ي دستگاهها كاملا آمادگي دارند و مجهز هستند كه اگر آن تخلف‌ها تأثيري بر اصل انتخابات مي‌گذارد با آن برخورد كنند، ولي از نظر برگزاري انتخابات با وجود ناظران، مجريان و نمايندگان نامزدها در جريان رأي‌گيري و رأي‌شماري به لطف خدا تخلفي در اين زمينه نخواهد بود و انتخابات سالم خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا وي درباره‌ي برخي از اظهارات در مورد نحوه‌ي انتخاب بازرسان وزارت كشور هم گفت: اصلا اين دروغ است. ديروز هم اتفاقا اين مطلب را گفتم و به شدت تكذيب مي‌شود. من از اين شايعه‌سازي‌ها متأسفم. حق قطعي وزارت كشور است كه بازرس بگذارد و طبق مقررات خود با معيارهاي خودش بدون توجه به اينكه كدام نامزد است يا چه گرايشي وجود دارد، بازرسي‌ها را تعيين مي‌كند و خوشبختانه بر سر صندوق‌ها هم ناظران شوراي نگهبان، هم مجريان، هم بازرسان و هم نمايندگان خود نامزدها حاضرند. پس اين مسائلي كه گفته مي‌شود، نادرست است، وزارت كشور و شوراي نگهبان طبق وظيفه‌ي خودشان عمل مي‌كنند و امر خلافي تحقق پيدا نكرده است.

رييس‌جمهور هم‌چنين درباره آن‌چه سفر بعضي از وزرا به شهرستان‌ها و تبليغ به نفع كانديدايي خاص خوانده شد، اظهار داشت: من از چنين چيزي خبر ندارم، اما هر فردي مي‌تواند نظر خودش را ابراز كند، بدون اينكه از امكانات و عناوين دولتي استفاده كند. بنده هيچ كار خلافي تا حالا نشنيده‌ايم و اگر باشد با آن برخورد مي‌كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25126

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس‌جمهور: سالم‌ترين انتخابات را برگزار كرديم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005