Click for Amazing Phone Card








جمعه 3 تیر 1384

مجموعه گزارشات "ايلنا" از برخي تخلفات انتخاباتي در سطح شهر تهران

- مهر انتخاباتي صندوق شماره 824 مفقود شده است.
- در صندوق 2040 و 2042 ميان عوامل برگزاري انتخابات درگيري به وجود آمده است و شرايط براي ادامه اخذ راي مناسب نيست.
- در صندوق شماره 837 واقع در مسجد بقيه الله(عج) عوامل غيرمسوول اقدام به نوشتن تعرفه و تبليغ براي كانديداي خاص مي‌‏كند.
- در صندوق3341 در بيمارستان فياض‌‏بخش، عوامل اجرايي براي كانديداي خاص تبليغ علني انجام مي‌‏شود.
-----------------------------

گزارش دوم ايلنا از برخي تخلفات انتخاباتي در سطح شهر تهران

تهران- خبرگزاري كار ايران

- در مسجد علويون، خ سجادجنوبي شعبه 2158، عده زيادي ازكساني كه خود را منتسب به بسيج مي‌‏دانند، با حضور دائم در ميان صفوف راي‌‏دهندگان به آنها سفارش مي‌‏كنند كه به احمدي‌‏نژاد راي دهند. آنها در مقابل تذكر بازرسان هم مقاومت مي‌‏كنند و به گفته بازرسان صندوق توجهي ندارند.
- در يك شعبه اخذ راي يكي از عوامل اجرايي انتخابات با صورت پوشيده حضور يافته است. اين خانم كه از عوامل هيات اجرايي صندوق اخذ راي واقع در مسجد ميثم است، با پوشيه در محل حاضر شده است.مسجد ميثم در خيابان آذربايجان- خيابان باستان قرار دارد.
- جنب مسجد حضرت وليعصر(عج) در خيابان آذربايجان- چهار راه كيوان، بيل بورد تبليغاتي محمود احمدي‌‏نژاد هنوز برپاست. در اولين ساعات شروع راي‌‏گيري، درون يكي ديگر از حوزه‌‏هاي انتخاباتي نيز پوسترها و عكس‌‏هاي تبليغاتي احمدي‌‏نژاد به ديوار نصب شده است.
همچنين مقابل ستاد اجرايي انتخابات منطقه يازده تهران، يك دستگاه موتورسيكلت متوقف شده است كه عكس بزرگ احمدي‌‏نژاد را حمل مي‌‏كند، اين ستاد در ساختمان آموزش و پرورش منطقه يازده در ميدان منيريه، خ معيري، خ معتمدي قرار دارد. اين در حالي است كه مسوولان اين ستاد مرتب در حال تردد از مقابل اين عكس هستند.
- در هنرستان كار و دانش- خيابان ولي‌‏عصر، به گفته بازرس وزارت كشور، ناظر شوراي نگهبان با ثبت اسامي ناظرين ديگر صندوق و مطابقت اسامي با مدارك شناسنايي و اخذ امضا از آْنها، سعي در ايجاد رعب و وحشت در ناظرين فرمانداري داشته است.
- بازرس شوراي نگهبان در شعبه 1203 مسجد دارالاسلام با صراحت راي‌‏دهندگان را به راي دادن به احمدي‌‏نژاد ترغيب مي‌‏كند. اين شخص علي‌‏رغم تذكرات بازرس وزارت كشور به فعاليت غيرقانوني خود ادامه مي‌‏دهد.
- تعدادي از هواداران احمدي‌‏نژاد مقابل مسجد الجواد- واقع در ميدان هفت تير- در حال فعاليت انتخاباتي هستند. اين افراد، مردمي را كه براي راي دادن به مسجد مراجعه مي‌‏كنند، متوقف كرده و دلايل خود براي برتري احمدي‌‏نژاد را به آنها تفهيم مي‌‏كنند.
- در شعبه 1234 مقابل مهديه تهران، دسته‌‏اي از موتورسواران حضور يافتند و مدعي هستند كه بازرس هستند. بازرس وزارت كشور از آنها درخواست ارايه كارت شناسايي كرد اما آنها كارت به همراه نداشتند. موتورسيكلت‌‏ها متعلق به يك نهاد نظامي و به شماره(تهران4-49364) است. آنها علت حضور خود را ممانعت از ايجاد اغتشاش احتمالي بسيجيان در اين شعبه اخذ راي عنوان كردند. پس از حضور عوامل نيروي انتظامي، موتورسواران از محل متفرق شدند.
- به گزارش برخي منابع آگاه، سرناظر شوراي نگهبان در مدرسه اميد، شعبه 1253 كه وظيفه‌‏اش مثل ساير ناظرين فقط نظارت است، احساس مديريت و مالكيت شعبه را دارد و به ساير ناظرها دستور مي‌‏دهد كه باشند يا نباشند و چگونه عمل كنند. وي به صراحت در كار ساير ناظرين به خصوص ناظرين فرمانداري دخالت و ايجاد اختلال مي‌‏‏كند.
- در خيابان مولوي و خيابان كارگر در نزديكي چند صندوق راي‌‏گيري، پارچه‌‏نوشته و پوسترهاي تبليغاتي كه تازه نصب شده‌‏اند، ديده شده است.
- در ميدان حر با داربست و گوني كه روي گوني‌‏ها شعارهاي جديد به طرفداري از احمدي‌‏نژاد با اسپري نوشته شده است، ديده مي‌‏شود. در حالي كه طبق قانون ظرف 24 ساعت آخر شروع انتخابات فعاليت تبليغاتي از طرف كانديدا خلاف است.
-----------------------------

گزارش سوم ايلنا از برخي تخلفات انتخاباتي در سطح شهر تهران
تهران- خبرگزاري كار ايران

- نماينده هاشمي‌‏رفسنجاني در يك شعبه اخذ راي مجروح شد، در فرهنگسراي قانون تعدادي افراد ناشناس وارد شعبه شده و نماينده اين كانديدا را با اعمال زور بيرون از شعبه بيرون بردند و با چاقو به وي حمله كرده و او را زخمي كردند.
- برخي از راي دهندگان در خيابان همت‌‏آباد، نزديك خ وليعصر(عج)- شعبه 1239 با در دست داشتن شناسنامه " نو" كه فقط داراي عكس از افراد است وارد حوزه شده و اقدام به دادن راي مي‌‏كنند، اين شناسنامه ها هيچ گونه مهر از انتخابات دوره قبل ندارد و كاملا "نو" چاپ شده‌‏اند، لازم به ذكر است كه با توجه به سن ثبت شده در شناسنامه‌‏ها امكان اين كه فاقد هر نوع مهر باشد، تعجب برانگيز است.
- گزارش" ايلنا" حاكي است، افرادي در شعبه 1302 ميدان جمهوري مسجد جامع، با ايجاد اغتشاش و درگيري با همكاري ناظر شوراي نگهبان توانسته‌‏اند در يك دعواي ساختگي درون شعبه صورت جلسه اي تنظيم كنند عليه بازرس وزارت كشور مبني بر اين كه ايشان از راي دادن ديگران ممانعت مي‌‏كند ( فقط براي تهيه گزارش عليه بازرسان وزارت كشور )همچنين در اين شعبه 1302 ناظر شوراي نگهبان صندلي خود را در شرايط خاصي قرار داده تا برهمه كساني كه راي خود را مي‌‏نويسند اشراف كامل داشته باشد و تا حد مكان بتواند در تغيير نظر راي دهندگان موثر باشد، در نهايت با ايجاد درگيري با بازرسان فرمانداري در تذكر مكرر وي را مجبور به پذيرفتن موضوع كردند تا راي دهندگان بدون دخالت و اعمال نظر اعضاي صندوق بتوانند راي دهند.
-----------------------------

فرماندار تهران:
احتمال ابطال صندوق راي مسجد نارمك در شرق تهران را بررسي مي‌‏كنيم
تهران- خبرگزاري كار ايران

فرماندار تهران در خصوص احتمال ابطال صندوق راي مسجد نارمك در شرق تهران گفت: هم اكنون درخصوص اين موضوع در فرمانداري تهران در حال بررسي هستيم.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" وجيه‌‏الله آقاتقي در جمع خبرنگاران، درخصوص ضرب و شتم ناظر ستاد هاشمي رفسنجاني در يكي از ستادها گفت: اين موضوع بايد بررسي شود، شايد دريك جايي درگيري وجود داشته باشد و يك شخصي هم چاقو بخورد ولي هيچ ارتباطي به انتخابات نداشته باشد.
وي تصريح كرد: برخي به دليل عدم آشنايي به شرح وظايف خود و قانون، درگيري‌‏هايي را به وجود آورند و اين موضوعات نيز بايد بررسي شود و مسوولين بايد پاسخ گوي اين موضوع باشند .
-----------------------------

معاون انتخابات شوراي نگهبان:
تاكنون گزارشي از تخلفات انتخاباتي به شوراي نگهبان واصل نشده است
هيچ‌‏ مقامي نمي‌‏تواند توقف راي‌‏گيري در شعب اخذ راي يا ابطال حوزه‌‏هاي انتخابيه را اعلام كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

معاون انتخابات شوراي نگهبان گفت: تاكنون گزارشي از تخلفات انتخاباتي از سوي وزارت كشور به شوراي نگهبان واصل نشده است.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد جهرمي در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" در پاسخ به اين سوال كه آيا توقف انتخابات در 5 حوزه مسجد نبي نارمك, حسينيه ارشاد, مسجد الرسول نازي آباد, مسجد لرزاده و مسجد جامع نارمك كه از سوي رئيس هيات بازرسي وزارت كشور مستقر در فرمانداري تهران در خواست شده، به شوراي نگهبان اعلام شده است و آيا صندوق‌‏هاي راي در اين حوزه ها ابطال خواهد شد يا خير، گفت: نه آقاي وزير كشور و نه هيچ كس ديگر نمي‌‏تواند توقف راي‌‏گيري در شعب اخذ راي يا ابطال حوزه هاي انتخابيه را اعلام كند.
وي افزود : طبق ماده 7 قانون نظارت بر انتخابات رياست جمهوري، هرگونه تخلفي اگر وجود دارد بايد به شوراي نگهبان اعلام شود حتي هيات مركزي نظارت هم حق توقف راي‌‏گيري در شعب اخذ راي را ندارد بلكه اگر هرگونه تخلفي وجود دارد، بايد به شوراي نگهبان اعلام شود.
جهرمي به ماده 7 قانون نظارت بر انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: در اين ماده آمده است كه شوراي نگهبان در كليه مراحل در صورت اثبات تخلف با ذكر دليل نسبت به ابطال يا توقف انتخابات در سراسر كشور يا بعضي از مناطق اتخاذ تصميم نموده و نظر خود را از طريق رسانه هاي همگاني اعلام مي‌‏نمايد و نظر شوراي نگهبان در اين مورد قطعي و لازم‌‏الاجراست و هيچ مرجع ديگري حق ابطال يا متوقف كردن انتخابات را ندارد.
جهرمي اعلام كرد: تاكنون مورد تخلفي از سوي وزارت كشور به ما گزارش نشده است.
----------------------------

يكي از ناظرين ستاد هاشمي‌‏رفسنجاني با سلاح سرد مورد حمله قرارگرفت

تهران- خبرگزاري كار ايران

يكي از ناظرين ستاد هاشمي رفسنجاني، كانديداي راه يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوري دوره نهم مورد هجوم عده اي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" اين شخص كه در حوزه انتخابيه شهرك قدس(غرب) مستقر بود، مورد هجوم عده‌‏اي از افراطيون قرار گرفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25145

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجموعه گزارشات "ايلنا" از برخي تخلفات انتخاباتي در سطح شهر تهران' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005