Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 6 تیر 1384

اپوزيسيون داخل بايد تريبونی برای خود جستجو كنند، س. ز

در تحليل هر دو مرحله انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري به يك نكته مي رسيم و آن
عدم تاثير گفتار روشنفكران و فرهيختگان جامعه بر مردم است. در اين راستا دو فرض پيش روست يك اينكه مردم به نخبگان بي اعتماد شده اندو به همين جهت سخنان آنان را نا ديده مي گيرند و بر خلاف خواست آنان اقدام مي كنند.و دوم اينكه پيام نخبگان به گوش مردم نمي رسد و نخبگان تنها در تريبون كاذبي كه براي خود ساخته اند تنها صداي يكديگر را مي شنوند و اين اصوات ره به داخل مردم نمي برد. به گمان من فرض دوم محتمل تر است چرا كه جامعه ما نوعا جامعه اي نخبه گراست و پيشينه ملت ايران نشان مي دهد آنگاه كه سخن نخبگان به گوششان مي رسد با آن همراه مي شوند و نمونه آن انتخابات اولين دورشوراي شهر و هفتمين دوره مجلس است كه در زمان آزاي مطبوعات به وقوع پيوست.
با نگاهي به انتخابات نهم مي بينيم نخبگان هيچ تريبوني براي رساندن پيام خويش به مردم ندارند بجز اينترنت كه آنهم با فيلتر قطع شده است در واقع اقتدارگرايان بعد از شكست در مقابل مردم خيلي زود به اين نتيجه رسيدند كه بايد ارتباط نخبگان را با مردم قطع كنند و اين كار را با يك برنامه ريزي دقيق انجام داده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متاسفانه اصلاح طلبان بدون توجه به اين واقعيت بدون ترميم اين نقطه ضعف وارد بازيي شدند كه جز شكست حاصلش نبود
از اين به بعد هم اپوزيسيون قبل از هر چيزي بايد تريبوني براي خود پيدا كنند تا با آن بتوانند مردم را با خود همراه كنند. چرا كه هيچ اتفاقي در جامعه نخواهد افتاد مگربا حضور مردم.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25305

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اپوزيسيون داخل بايد تريبونی برای خود جستجو كنند، س. ز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005