Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 8 تیر 1384

اميني‌‏زاده از تحکيم وحدت: هنوز هم معتقديم ادامه اصلاحات از درون ساختار امكان‌‏پذير نيست، ايلنا

* نبايد از جايگاه مذهب در جريان سياسي جامعه ايران غافل شد
* دفتر تحكيم وحدت نبايد كاركرد حزبي داشته باشد

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت، گفت: معتقدم وضعيت جامعه به گونه‌‏اي بود كه بحث عدم شركت در انتخابات قابل قبول براي مردم نبود، ولي دفتر تحكيم وحدت حداقل توانست مطالبات و خواسته‌‏هايي را مطرح كند و كانديداها مجبور شدند كه به آنها پاسخ بدهند.

مهدي اميني‌‏زاده در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اين كه مهمترين بخش آرا احمدي نژاد، آرا طبقات متوسط رو به پايين بود، گفت: مردم در دوران هشت سال اصلاحات و هشت سال قبل از اصلاحات به مطالبات اصلي خود دست پيدا نكردند، در اين دو دوره هم به دليل هژموني جريان ليبرالي دموكراسي در محافل سياسي و روشنفكري كشور، توجه به منافع طبقات متوسط كمتر مورد توجه قرار گرفته بود و اين مهمترين دليل براي رأي آوردن احمدي‌‏نژاد بود.
وي با تأكيد بر اين كه فعالان سياسي به منافع طبقات پايين جامعه نيز توجه داشته باشند، تصريح كرد: هر نوع برنامه ريزي سياسي و اقتصادي بدون در نظر گرفتن واقعيت‌‏هاي جامعه نمي‌‏تواند به موفقيت پايداري دست پيدا كند. بخش ديگري از آرا احمدي نژاد رأي طبقات اقشار مذهبي جامعه بود، اين نشان دهنده آن است كه نبايد از نقش و جايگاه مذهب در جريان سياسي در ميان جامعه و مردم غافل شد.
وي تصريح كرد : به دليل وضعيت خاص جامعه ايران، بخشي از تصميم‌‏گيري مردم ايران تحت تأثير الگوها و احساسات مذهبي است و ناديده گرفتن نقش مذهب و برنامه‌‏ريزي سياسي بدون در نظر گرفتن نقش مذهب در جامعه تصميم غلطي است و با نقد سنت‌‏ها و با توجه به باورهاي مذهبي در ايران مي‌‏توان با ارايه الگوي نو از مذهب اين موضوع را با روند دموكراسيزاسيون در جامعه هماهنگ كرد تا بتوان در روند دموكراسيزاسيون موفقيت بيشتري كسب كرد.
اميني‌‏زاده اين دوره انتخابات را به دليل اجماع جريان‌‏هاي روشنفكري بر سر شركت در انتخابات و حمايت از يك فرد نسبت به دوره‌‏هاي گذشته بدون مانند دانست و تصريح كرد: بدون توجه به مشكلات معيشتي مردم، حتي با اجماع بر سر يك كانديدا نيز نمي‌‏توان منتظر پيروزي بود.
وي با بيان اين كه مهمترين بخش جامعه يعني جريان دانشجويي در انتخابات شركت نكرده بود، اظهار داشت: اين بخش نماينده خود را در جريان اصلاح‌‏طلبان نمي‌‏ديد، البته همين جريان به نوعي دل در گرو مطالبات دموكراتيك داشت و در سال هاي گذشته با حضور در پاي صندوق هاي رأي موفقيت اصلاح طلبان را رقم زد،‌‏اما در اين دوره با يك عقلانيت عملي به اين واقعيت رسيده بود كه ادامه اصلاحات از درون ساختار با توجه به موانع موجود امكان پذير نيست.
اميني‌‏زاده اظهار داشت: نيروهايي مانند دفتر تحكيم وحدت كه در اين انتخابات حضور پيدا نكردند و بحث عدم شركت را مطرح كردند، معتقد بودند كه با شركت در انتخابات نمي‌‏توان مشكل دموكراسي را در ايران حل كرد، البته حضور اين نيروها و دعوت آنها به انتخابات تاثير چنداني بر روند انتخابات نمي‌‏گذاشت و معتقد هستم نتيجه غير از اين كه اتفاق افتاده، نخواهد بود.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت، ضمن انتقاد به بخشي از دفتر تحكيم وحدت و اعضاي جبهه مشاركت كه طرح عدم شركت در انتخابات دفتر تحكيم وحدت را زير سوال برده بودند، گفت: در سخنان اين افراد اينگونه مطرح شده بود كه اكثريت دفتر تحكيم وحدت در انتخابات حاضر شدند و اين در حالي بود كه مردم حتي به اصلاح‌‏طلبان اعتماد نكردند و به نظر مي رسد بايد به چرايي اين موضوع توجه كرد و به دنبال پاسخ دادن به اين سوال بود كه چرا مردم به اصلاح طلبان اعتماد نكردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: اين بي اعتمادي از زمان انتخابات شوراها آغاز شده است و تا انتخابات رياست جمهوري رسيده است.
اميني زاده با بيان اين كه بالا بردن مطالبات توسط جريان اصلاح طلبان و تندروي‌‏هاي برخي افراد در اين جريان، باعث بي اعتمادي مردم نسبت به اين جريان شده است، تصريح كرد: جريان اصلاحات نبايد بدون يك جمع بندي واقع بينانه مطالبات مردم را بالا ببرد.
وي با اشاره به حمايت گروه هاي سياسي از هاشمي رفسنجاني در دور دوم انتخابات رياست جمهوري اين امر را تنها به دليل ترس به وجود آمده در جامعه از رأي آوردن گروه مقابل دانست و اظهار داشت: نمي‌‏توان از فردي، جريان و انديشه سياسي كه تا چند وقت قبل انتقادات بسياري به او وارد مي شد، حمايت كردن و در عرض چند ساعت آن را به عنوان يك منجي معرفي كنيم.
وي در پايان ضمن انتقاد به بخشي از دفتر تحكيم وحدت كه در انتخابات از يك شخص خاص حمايت كردند، تصريح كرد: ما درجلسات دفتر تحكيم وحدت بحث‌‏هاي متعددي انجام داديم و در اين بحث‌‏ها به اين نتيجه رسيديم كه از هيچ كانديدايي نبايد حمايت كرد، چون هنوز معتقديم كه دفتر تحكيم وحدت نبايد كاركرد حزبي داشته باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25407

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اميني‌‏زاده از تحکيم وحدت: هنوز هم معتقديم ادامه اصلاحات از درون ساختار امكان‌‏پذير نيست، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005