چهارشنبه 21 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

'انهدام' باند قاچاق ایرانیان به آلمان، بی بی سی

مرتضی رئیسی

سازمان کل کارآگاهی (پلیس فدرال) آلمان یکی از باندهای قاچاق انسان را که فعالیت آن بیشتر متمرکز روی ایرانیان بود کشف و تعداد زیادی از افراد آنرا بازداشت کرد.

به گزارش پلیس فدرال آلمان، با این اقدام زمینه و ساختار یکی از فعالترین گروههای تبهکار در امور قاچاق انسان تقریباً نابود شده و از میان رفته است.

این باند در سطح بین المللی کار می کرد و نه تنها در ایران و ترکیه عوامل خود را داشت بلکه در اکثر کشورهای اروپایی از ساختار و ارتباط های لازم برخوردار بود.

کار این باند عمدتاً تدارک گذرنامه و اوراق و مدارک تقلبی بوده و ترکیه و ایران مهمترین دایره عملیات آن را تشکیل می داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طی سالها فعالیت، این باند موفق شد بیشماری از ایرانیان را از راه ترکیه به کشورآلمان وارد کند.

بنا بر اطلاعیه پلیس فدرال، هدف بیشتر مسافران نه تنها زندگی در آلمان بلکه بریتانیا، سوئد، نروژ، چند کشور اروپایی دیگر و همچنین آمریکا و کانادا بوده است، بسیاری از این افراد پس از آنکه گذرنامه و مدارک لازم برایشان آماده می شد موفق می شدند به کشورهای مورد تمایل خود سفر کنند.

در اطلاعیه پلیس آمده است که عملیات قاچاق انسان از ایران و از راه ترکیه مدتها زیر نظر پلیس آلمان و ترکیه قرار گرفت و سرانجام با هماهنگی با مأموران ترکیه اقدام به بازداشت افراد باند شد.

طبق اظهارات سخنگوی پلیس آلمان، تاکنون سرکرده باند و سی نفراز اعضای آن بازداشت شده اند و مدارک بدست آمده نشان می دهد که به بدنه اصلی باند ضربه کاری وارد شده است.

پلیس ترکیه در شناسایی افراد و کشف فعالیتهایشان با پلیس آلمان همکاری داشته است.

پلیس فدرال آلمان برای مبارزه با باندهای قاچاق انسان گروههای متعدد تعقیب و ضربت تشکیل داده است و بویژه در مبارزه با باندهای تبهکار اروپای شرقی که در آلمان میدان عمل وسیعی دارند از همکاری و تبادل اطلاعات سازمانهای پلیس این کشورها بهره مند است.





















Copyright: gooya.com 2016