جمعه 19 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهارمین برج بلند دنیا جایی در رسانه ملی ندارد، مهر

رسانه ملی با پوشش ندادن مراسم افتتاح برج میلاد به عنوان چهارمین برج مخابراتی بلند دنیا ضمن بی‌توجهی به توانمندیهای متخصصان داخلی یک علامت سئوال بزرگ را هم در مورد عملکرد خود برجا گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نکته جالب و مهم در این میان رویکرد رسانه ملی به این اتفاق منحصربفرد و ویژه است. برج میلاد پس از 11 سال و تغییر شش شهردار تهران در حالی شب گذشته افتتاح شد که قرار بود مراسم آن زنده و مستقیم از شبکه‌های خبر و تهران روی آنتن برود و به صورت اینترنتی نیز از طریق سایت www.tehran.ir پخش شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در واقع عادی‌ترین توقع و انتظار شهروندان تهرانی و دیگر شهروندان ایران از رسانه ملی این بود که تلویزیون آغاز به کار یکی از نمادهای ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به صورت کامل پوشش دهد. اما همه در حالی شاهد این بی‌اعتنایی عجیب بودند که بیش از 270 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی این لحظه تاریخی را ثبت و ضبط کردند.

این بی‌توجهی از آن رو بیشتر عجیب و سئوال‌برانگیز می‌نماید که مدیران و همکاران شبکه تهران در چند روز گذشته خواستار درج خبر پخش مستقیم مراسم افتتاح برج میلاد از برنامه تهران 20 بودند. اما در نهایت این برنامه هم صرفا به پخش برنامه‌های تولیدی از برج میلاد بسنده کرد، برنامه‌ای که در آن نشانی از افتتاح مراسم نبود و حتی اشاره‌ای هم به آن نشد.

رسانه ملی در حالی اینگونه عملکرد خود را در تصویر کردن توانایی جوانان ایرانی زیر سئوال می‌برد که در سالهای اخیر در موارد ملی هوشمندانه عمل کرده و توجهی خاص و ویژه معطوف مسائل ملی می‌کند. اگر بپذیریم تلاش مهندسان و کارشناسان ما در به ثمر رساندن برج میلاد دستاوردی ملی است نمی‌توانیم رویکرد آن را به بحث رسانه‌ای این دستاورد بزرگ بپذیریم.

برج میلاد چهارمین برج بلند دنیا با 435 متر ارتفاع پس از برجهای تورنتو، مسکو و شانگهای عنوان هشتمین آسمانخراش دنیا و بلندترین برج خاورمیانه را یدک می کشد. این برج مخابراتی و چندمنظوره درون مجموعه یادمان در شمال غربی تهران قرار دارد و به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش از همه جای تهران نمایان است.





















Copyright: gooya.com 2016