سه شنبه 23 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميزان زاد و ولد در کشور ۲ درصد افزايش يافت، فارس


خبرگزاری فارس: به گفته رئيس سازمان ثبت احوال کشور ميزان زاد و ولد در کشور در ۶ ماهه اول سال جاری ۲ درصد افزايش يافته است.


محمد‌رضا آيت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص ثبت وقايع حياتی در ۶ ماه اول سال جاری‌ گفت: در اين مدت ۶۵۷ هزار و ۸۹۷ واقعه ولادت به ثبت رسيده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل تعداد ۱۳ هزار و و۶۳ واقعه ولادت بيش‌تر بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئيس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: ۰۶/۹۷ از وقايع ولادت ۶ ماهه اول سال جاری در مدت کم‌تر از يک سال از وقوع به ثبت رسيده که قريب يک درصد رشد را نشان می‌دهد.
به گفته آيت‌اللهی، در مدت ياد شده تعداد ۳۳۶ هزار و ۸۷۶ مولود پسر و ۳۲۱ هزار و ۲۱ مولود دختر چشم به جهان گشوده‌اند.
رئيس سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۱۹۷ هزار و ۵۶۸ واقعه وفات به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ هزار و ۶۹۴ واقعه بيش‌تر و حدود ۵۱/۳ افزايش فوت داشته‌ايم.
آيت‌اللهی با اشاره به طرح شهيد ارجمندی گفت: در اجرای اين طرح قريب ۳۰۰ هزار واقعه فوت معوقه سال‌های گذشته نيز شناسايی و ثبت شده است.
وی در ادامه افزود: قريب ۹۰ درصد فوت‌های ثبت شده در فاصله زمانی کم‌تر از يک سال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴/۳ درصد افزايش داشته است.
رئيس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص رخداد ازدواج در ۶ ماهه اول سال جاری گفت: در اين زمان ۴۸۶ هزار و ۷۳۱ واقعه ازدواج به ثبت رسيده که بيش‌ترين رقم ازدواج برای دختران در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است.
وی ادامه داد: اما بيش‌ترين رقم ازدواج پسران ۲۰ تا ۲۴ سال و با دختران گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.
به گفته آيت‌اللهی، ۱۰۰ هزار و ۹۱۰ ازدواج بين گروه‌های ۲۰ تا ۲۴ ساله پسران و ۱۵ تا ۱۹ ساله دختران رخ داده است.
رئيس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص ثبت رخداد طلاق در نيمه اول سال جاری گفت: در اين مدت ۵۳ هزار و ۵۰ مورد واقعه طلاق به ثبت رسيده که بيش‌ترين رقم مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال برای دختران و ۲۵ تا ۲۹ سال برای پسران بوده است.
آيت‌اللهی در ادامه در خصوص صدور کارت شناسايی ملی گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳ ميليون و ۲۶۵ هزار و ۸۷۳ کارت شناسايی ملی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵ ميليون و ۶۲۵ هزار و ۲۰۶ مورد بوده و نشان از کاهش ۴۲ درصدی صدور کارت شناسايی ملی دارد و اين امر به اين دليل است که پوشش صدور کارت ملی در کشور کامل شده است.
رئيس سازمان ثبت احوال کشور افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری سامانه جديد صدور کارت شناسايی ملی که فرآيند جمع‌آوری و ارسال تقاضا از ادارات مبدا به سايت صدور کارت شناسايی ملی در مرکز را به صورت الکترونيکی اجرا و پيگيری می‌کند در ۵۰۰ اداره ثبت احوال سراسر کشور نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است و جايگزين سامانه نيمه مکانيزه سابق شده است.
آيت‌اللهی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های اصلاح اساسی سيستم ثبت احوال نرم‌افزارهای مربوط به رويه‌های ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد، ثبت وفات و صدور گواهی فوت اعلام تغيير و تحولات سجلی در پايگاه‌های جمعيت کشور به تدريج در استان‌های سمنان، گلستان، چارمحال و بختياری، خراسان شمالی، کهگيلويه و بويراحمد، قزوين، آذربايجان شرقی نصب و راه‌اندازی شده و توسعه و تعميم آن در سراسر کشور ادامه دارد.





















Copyright: gooya.com 2016